Månsson skriver:
Det er altså ikke rigtigt. Vi er 2til luk i min institutioner . Og der er ikke praktiske opgaver som sådan da det bliver gjord inden stuen bliver lukket ned og man kun er en på stuen. Dvs at vi er 4stuer med 2-3på hver og går samme når mængden af børn er til det også har vi 15min efter luk til at låse og ordne det sidste..
Her i vores lokale er lukketiden 16.30 og det er også det tidspunkt lukkepersonen går.
Har en veninde der er alene med søn,og det sker hun f.eks pga trafikken simpelthen ikke når at hente og derfor ringer til mig de bor 200 m fra vuggestuen.
Og når jeg så kommer blæsende ind af døren 16.28 ja så står hun klar til at gå ud af døren samtidig med ham.
(Har self. ringet i forvejen,og sagt jeg er på vej)
Og det har jeg fuldforståelse for,for personen vil jo altså også gerne hjem.
Men der er altså ingen der går 2 og 2 ,og der bliver ryttet op samtidig de sidste 15-20 min.
Hvad der sker i andre inst i andre kommuner er jo naturligvis ikke noget jeg kan udtale mig om.
Så jeg vil da godt trække mig i at jeg skulle have skrevet at det var /er sådan i vores lokale inst.
Men vil da undre mig hvis det kun er i den ,der skal spares på personaletimer....
Anmeld