Lange dage i pasning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. februar 2013

nielsen80

tarkoflen skriver:

Jeg er faktisk ret overrasket over, hvor mange der skriver, at deres børn er i institution, i min optik, ret kort tid om dagen, hvordan filan får l lige det til at fungere, hvis der er to udearbejdende forældre?

Rigtig fedt for dem, der har råd til at gå ned i tid, eller har bedsteforældre der kan hente, men det er langt fra alle der har den mulighed, og det gør altså ikke en til en dårlig forældre! Det skal du huske!

Jeg har arbejdet i en integreret institution, og der var en enkelt dreng, der blev afleveret som den første, far stod for det meste i døren, når man mødte og han blev hentet som den sidste! Det var et børnehavebarn, og han var helt umulig! Men det skal så lige siges, at hans mor var pædagog og vi så hende tit hjemme kl. 12 og eftersom de boede næsten lige overfor institutionen, kunne den stakkels dreng se, at mor var hjemme... Så måske også derfor han reagerede så voldsomt! Da forældrene fik besked på, at han skulle have nogle kortere dage, så blev han en meget gladere dreng! Men her snakker vi om et barn der var i institution fra 6.30-16.30/17 hver dag!

Der var også andre børn der var der længe, og de reagerede ikke på det!

Jeg ville vælge DP, men det vil jeg under alle omstændigheder, hvis jeg kan komme afsted med det... Men sådan er jeg, du er nødt til at kigge på dit barn og se, om han vil trives bedst med få omsorgspersoner eller med mange børn

Så enig - synes det er vildt, at så mange henter og bringer så tidligt. Ville selv ønske vi kunne gøre det samme når tiden kommer, men med to fuldtidsarbejde og henholdvis en time og en halv times kørsel på arbejde, og bedsteforældre der selv arbejder eller bor langt væk....Ja så kan det ikke lade sig gøre.

Vil så også sige, det OGSÅ handler om overskud for mig. Kunne godt arbejde 2-3 timer hver aften hjemmefra, og dermed hente tidligere....og det er helt sikkert en mulighed jeg ønsker at bruge engang imellem....MEN hvis det så betyder, jeg er fuldstændig ødelagt og uden overskud efter barnet er hentet, hvad er så bedst -.hente en time senere, men have tid og overskud derhjemme til at lege m.m, eller hente før, så man ligner supermor, men så ikke have overskud til andet end at sætte film på fjernsynet.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. februar 2013

tarkoflen

nielsen80 skriver:

Så enig - synes det er vildt, at så mange henter og bringer så tidligt. Ville selv ønske vi kunne gøre det samme når tiden kommer, men med to fuldtidsarbejde og henholdvis en time og en halv times kørsel på arbejde, og bedsteforældre der selv arbejder eller bor langt væk....Ja så kan det ikke lade sig gøre.

Vil så også sige, det OGSÅ handler om overskud for mig. Kunne godt arbejde 2-3 timer hver aften hjemmefra, og dermed hente tidligere....og det er helt sikkert en mulighed jeg ønsker at bruge engang imellem....MEN hvis det så betyder, jeg er fuldstændig ødelagt og uden overskud efter barnet er hentet, hvad er så bedst -.hente en time senere, men have tid og overskud derhjemme til at lege m.m, eller hente før, så man ligner supermor, men så ikke have overskud til andet end at sætte film på fjernsynet.

Min kæreste har meget flexibel arbejdstider, men det ved vi jo ikke, om jeg kan få! Hvis jeg ikke kan, hjælper det jo ikke meget, at han er flexibel! Det optimale ville være, at jeg kunne møde tidligt og derfor få fri lidt tidligt og kæresten kunne møde lidt senere og derfor komme lidt senere hjem, men det er jo ikke til at sige, hvordan det bliver!

Alle vores forældre kommer til at bo tæt på, men de er altså alle omkring de 55 år og har jo mange år på arbejdsmarkedet endnu! Og de arbejder alle meget, så de kan ikke hente tideligt!

Men jeg ville da ønske, at vores barn ikke får lange dage i DP, men det er jo ikke altid nemt at få til at hænge sammen!

Vil nu også sige, at jeg tit var den sidste der blev hentet i ins. og så blev man altså lige forkælet lidt ekstra, så det behøver ikke være så skidt endda!

Anmeld

8. februar 2013

L&V

Carina:-) skriver:

I de tider her ,ville det være meget usædvanligt hvis der er 2 voksen og 1 barn.

Desuden så skal lukkepersonalet-rydde op og sætte vasketøj over samt generelt lukke ned.

De skal jo også ud af døren til lukketid

Det er altså ikke rigtigt. Vi er 2til luk i min institutioner . Og der er ikke praktiske opgaver som sådan da det bliver gjord inden stuen bliver lukket ned og man kun er en på stuen. Dvs at vi er 4stuer med 2-3på hver og går samme når mængden af børn er til det også har vi 15min efter luk til at låse og ordne det sidste..

Anmeld

8. februar 2013

Loa

I de tider her ,ville det være meget usædvanligt hvis der er 2 voksen og 1 barn.

Desuden så skal lukkepersonalet-rydde op og sætte vasketøj over samt generelt lukke ned.

De skal jo også ud af døren til lukketid

Hjælper det på dit skrækscenarie mht hvordan det er at være VS/BH barn som først bliver hentet ved lukketid?

Ja det ville da være fantastisk at gå hjemme og krydre røv eller have 10-14 arbejdstid så ens unger ikke skulle gå ret meget i institution men det er bare ikke realistisk for ret mange derude.
Her har Isabella også lange dage. Far arbejder rigtig meget og jeg er under uddannelse. Og når det tager 1 1/2 time med det offentlige hjem fra KBH så er det sgu lidt svært at hente hende så snart hun vågner fra sin lur.
Er sikker på folk gør det bedste de kan for deres børn, men der er ingen grund til at give folk en skræk for at blive en dårlig mor hvis deres barn er længere i institution end 9-15.....

Anmeld

8. februar 2013

Carina:-)

Loa skriver:

Hjælper det på dit skrækscenarie mht hvordan det er at være VS/BH barn som først bliver hentet ved lukketid?

Ja det ville da være fantastisk at gå hjemme og krydre røv eller have 10-14 arbejdstid så ens unger ikke skulle gå ret meget i institution men det er bare ikke realistisk for ret mange derude.
Her har Isabella også lange dage. Far arbejder rigtig meget og jeg er under uddannelse. Og når det tager 1 1/2 time med det offentlige hjem fra KBH så er det sgu lidt svært at hente hende så snart hun vågner fra sin lur.
Er sikker på folk gør det bedste de kan for deres børn, men der er ingen grund til at give folk en skræk for at blive en dårlig mor hvis deres barn er længere i institution end 9-15.....

Nu går jeg så hverken og krydre røv,eller arbejder fra 10-14

Jeg er selvstændig med 50+ om ugen ,så drop din forargelse.

Jeg arbejder ,når du holder fri og tit til langt ud på natten -netop fordi jeg ikke vil have MIT barn skal vokse op med andre end mig og faren som primær omsorgsperson.

Hvad du gør ,er vel op til dig?

At du så automatisk går udfra at jeg stempler dig som en dårlig mor,handler vel mere om din egne følelser?

Man er jo tilbøjelig til at gå udfra at alle andre mener meget mere end de reelt gør.

Anmeld

8. februar 2013

Månsson skriver:

Det er altså ikke rigtigt. Vi er 2til luk i min institutioner . Og der er ikke praktiske opgaver som sådan da det bliver gjord inden stuen bliver lukket ned og man kun er en på stuen. Dvs at vi er 4stuer med 2-3på hver og går samme når mængden af børn er til det også har vi 15min efter luk til at låse og ordne det sidste..

Her i vores lokale er lukketiden 16.30 og det er også det tidspunkt lukkepersonen går.

Har en veninde der er alene med søn,og det sker hun f.eks pga trafikken simpelthen ikke når at hente og derfor ringer til mig de bor 200 m fra vuggestuen.

Og når jeg så kommer blæsende ind af døren 16.28 ja så står hun klar til at gå ud af døren samtidig med ham.

(Har self. ringet i forvejen,og sagt jeg er på vej) 

Og det har jeg fuldforståelse for,for personen vil jo altså også gerne hjem.

Men der er altså ingen der går 2 og 2 ,og der bliver ryttet op samtidig de sidste 15-20 min.

Hvad der sker i andre inst i andre kommuner er jo naturligvis ikke noget jeg kan udtale mig om.

Så jeg vil da godt trække mig i at jeg skulle have skrevet at det var /er sådan i vores lokale inst.

Men vil da undre mig hvis det kun er i den ,der skal spares på personaletimer....

Anmeld

8. februar 2013

L&V

Her i vores lokale er lukketiden 16.30 og det er også det tidspunkt lukkepersonen går.

Har en veninde der er alene med søn,og det sker hun f.eks pga trafikken simpelthen ikke når at hente og derfor ringer til mig de bor 200 m fra vuggestuen.

Og når jeg så kommer blæsende ind af døren 16.28 ja så står hun klar til at gå ud af døren samtidig med ham.

(Har self. ringet i forvejen,og sagt jeg er på vej) 

Og det har jeg fuldforståelse for,for personen vil jo altså også gerne hjem.

Men der er altså ingen der går 2 og 2 ,og der bliver ryttet op samtidig de sidste 15-20 min.

Hvad der sker i andre inst i andre kommuner er jo naturligvis ikke noget jeg kan udtale mig om.

Så jeg vil da godt trække mig i at jeg skulle have skrevet at det var /er sådan i vores lokale inst.

Men vil da undre mig hvis det kun er i den ,der skal spares på personaletimer....

Det er jo så en anden snak.. Nu er en pædagogs timer jo opdelt i tilsynstid og øvrig tid og vi bruger vores øvrig tid på at ordne de praktiske ting (hvilket man ska i min kommune) så her er det normen at pædagogtimer ikke bliver brugt til andet en samværd med børnene og i aktiviteter der kan gøres til en pædagogisk aktivitet så det har intet med at spare eller ej at gøre

Anmeld

8. februar 2013

Zelinasmor

Synd og synd.. Det vil jeg ikke sige. Man skal jo altså arbejde eller gå i skole. Pengene kommer jo ikke af sig selv 

Jeg får 2-3 dage i skole hvor jeg skal aflever 06.30 og så endda få en anden til at hente kl.16 fordi jeg først har fri fra skole 15.50. (Har ikke bil, så kan ikke nå det til kl.16)

sådan er livet altså.

Anmeld

8. februar 2013

Månsson skriver:

Det er jo så en anden snak.. Nu er en pædagogs timer jo opdelt i tilsynstid og øvrig tid og vi bruger vores øvrig tid på at ordne de praktiske ting (hvilket man ska i min kommune) så her er det normen at pædagogtimer ikke bliver brugt til andet en samværd med børnene og i aktiviteter der kan gøres til en pædagogisk aktivitet så det har intet med at spare eller ej at gøre

Men kan I så helt undgå at f.eks sætte vasketøj over 5 min i luk?

For det gør de jo her,og det synes jeg nu er ok-

Jeg rydder jo også op imens jeg har mine børn-

Og når jeg henter lånebarn sent,så går han jo rundt med pædagogen og sætter legetøj på plads.

Min pointe i forrige indlæg var bare,at jeg ikke har set 2 pædagoger sidder og underholde 1 barn imens de bare ventede på det skulle blive hentet.

Her er det 1 pædagog der samtidig bruger tiden på praktiske ting,og gik udfra at det var helt normalt.

Og igen så ser jeg ikke noget forkert i det ,tværtimod synes jeg det giver meget god mening at der da ikke skal tulle 2 voksen rundt  med et enkelt barn -slet ikke i de her sparetider.

Anmeld

8. februar 2013

come2

Selvfølgelig ville det da være en fordel med korte dage.

Men hvis man er 2 arbejdende forældre, er det altså ikke altid aktuelt.

Arbejde skal passes!!

Men det er jo fint man har de muligheder hvis man går hjemme eller har nedsat tid i job.

Udarbejdende forældre, jeg synes bestemt ikke i skal have dårlig samvittighed. Det er jo de vilkår man har når man arbejder.

Er sikker på jeres børn ikke lider nogen nød

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.