HPV-vaccine. Har du fået den??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. februar 2013

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
hemmeliglidtendnu skriver:

Jeg har netop talt med min læge omkring samme overvejelser og fik dette svar

1. Man må ikke blive vaccineret når man er gravid

2. Man må gerne blive vaccineret når man ammer

3. De stik du har fået går ikke tabt pga. en eventuel graviditet imellemtiden, man fortsætter bare derfra hvor man er nået til inden man blev gravid.

4. De stik der ikke er givet ved udgangen i år, skal man betale for. Det tager ca. 6 mdr at få alle tre stik.

Som jeg ser det, handler det bare om at komme i gang hurtigst muligt! Jeg har selv fået første stik (med lidt ømhed til følge - svarende til en stivkrampe, hvis du har fået sådan en?) og er nu blevet gravid. Det betyder, at jeg vil kunne få stik nr. 2 gratis og nok skal betale for det 3. Sådan er det. Synes, det er et fantastisk tilbud, og håber sådan at det når at blive gratis for alle!

og god dag til dig

Ok. Mange tak for de informationer Må nok hellere komme igang med at ringe til lægen og få en tid.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. februar 2013

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2
MoarHvidovre skriver:

Det lyder super godt, at du ringer til lægen. Det er bare så vigtigt, at få den vaccination. Den burde være gratis for alle - piger som drenge - og ligegyldig, hvilken alder man har.

Ja, synes også at det skulle være gratis for alle!

Anmeld

8. februar 2013

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2
christina92 skriver:

Tak..

Og ja det er en grusom skæbne for en livsglad pige med hele livet foran sig

Ja helt bestemt

Anmeld

8. februar 2013

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2
Tusind tak for svar piger I har fået mig overbevidst om at jeg skal tage imod tilbuddet og blive vaccineret Så ringer til min læge på mandag og får en tid Men av av....nåle er ikke lige mig

Anmeld

8. februar 2013

Kløver

Jeg har ikke da jeg er 6 dage for gammel havde klart taget imod den, vi ønsker endnu er barn u nærmere fremtid og venter derfor til bagefter, og håber den i mellemtiden bliver gratis, hvis ikke betaler jeg den selv. Synes den er vigtig og overvejer også om min mand skal undersøges for om den kan gavne ham

Ville helt sikkert tage imod den, og det korteste tidsrum den kan tages over er 4 mdr, og der kan man jo beskytte sig grundigt i de måneder hvis i vil vente med pb så længe, havde den været gratis for mig havde jeg taget den, begge mine sæstre har fået den uden problemer og ikke hørt om sndre der skulle have fået problemer

Anmeld

11. februar 2013

Miss-86

Michelle88 skriver:

Jeg fik den for nogle år siden, og har ikke haft andre bivirkninger end ondt i armen efter stikket.. Hvis du bliver gravid imens, skal du begynde forfra bagefter..

Nej, Man MÅ ikke starte forfra, hvis man bliver gravid ...
Jeg har haft skrevet til Dansk Vaccinations forbund som har sendt mig dette:

Vejledning fra Statens Serum Institut: Den primære vaccinationsserie består af 3 separate 0,5 ml doser, der bliver indgivet i henhold til følgende plan: 0, 2, 6 måneder.

Hvis det ikke er muligt at følge den givne tidsplan, skal den anden dosis indgives mindst en måned efter den først dosis, og den tredje dosis skal indgives mindst 3 måneder efter den anden dosis.

Alle tre doser tilstræbes givet inden for ét år. Ved forsinket vaccination gives næste vaccine hurtigst muligt, der begyndes aldrig forfra.

Ved graviditet anbefales det, at vaccinationen med Gardasil® udsættes til graviditeten er afsluttet. Gardasil® kan gives i amme perioden.

Anmeld

11. februar 2013

Miss-86

Jeg er ved at få den. Jeg får min sidste vaccine sidst i april.
Det har også givet min kæreste mere tid til at blive klar til PB
Jeg har haft kontaktet dansk vaccinations forbund mhp. spørgsmål omkring graviditet, og de sendte mig følgende:

Vejledning fra Statens Serum Institut: Den primære vaccinationsserie består af 3 separate 0,5 ml doser, der bliver indgivet i henhold til følgende plan: 0, 2, 6 måneder.

Hvis det ikke er muligt at følge den givne tidsplan, skal den anden dosis indgives mindst en måned efter den først dosis, og den tredje dosis skal indgives mindst 3 måneder efter den anden dosis.

Alle tre doser tilstræbes givet inden for ét år. Ved forsinket vaccination gives næste vaccine hurtigst muligt, der begyndes aldrig forfra.

Ved graviditet anbefales det, at vaccinationen med Gardasil® udsættes til graviditeten er afsluttet. Gardasil® kan gives i amme perioden.

Anmeld

11. februar 2013

chael

Jeg har valgt at få den.

Den tog mig længe at overveje at få. Men nu er jeg startet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.