Omsorgsgiver skriver:
Jeg er født i 87 så jeg kan jo få vaccinen gratis men jeg ved ikke helt om jeg vil tage imod det tilbud. Er så bange for bivirkninger. Og hvad hvis man bliver gravid imens man er igang med at få de 3 vacciner man nu skal have??
Tænker også på om den i værste fald kan gøre sådan så man vil have svært ved at blive gravid når vi engang skal igang med nr. 2. Fjollet, det ved jeg, så håber på at høre fra jer der har fået vaccinen og som kan sige god for den.
Jeg har netop talt med min læge omkring samme overvejelser og fik dette svar
1. Man må ikke blive vaccineret når man er gravid
2. Man må gerne blive vaccineret når man ammer
3. De stik du har fået går ikke tabt pga. en eventuel graviditet imellemtiden, man fortsætter bare derfra hvor man er nået til inden man blev gravid.
4. De stik der ikke er givet ved udgangen i år, skal man betale for. Det tager ca. 6 mdr at få alle tre stik.
Som jeg ser det, handler det bare om at komme i gang hurtigst muligt! Jeg har selv fået første stik (med lidt ømhed til følge - svarende til en stivkrampe, hvis du har fået sådan en?) og er nu blevet gravid. Det betyder, at jeg vil kunne få stik nr. 2 gratis og nok skal betale for det 3. Sådan er det. Synes, det er et fantastisk tilbud, og håber sådan at det når at blive gratis for alle!
og god dag til dig
Anmeld