Han vil bare ikke have børstet tænder!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. februar 2013

Fenja09

Chraz skriver:

Godaften folkens

Jeg står i den trælse situation at min søn på knap halvandet år HADER at få børstet tænder. Det er virkelig en kamp med ham hver evig eneste aften, og ender ud i jeg er nødt til at holde ham fast på puslebordet imens jeg børster hans tænder og han skriger og skriger!

Jeg har prøvet ALT synes jeg. Jeg har prøvet at gøre det til leg, jeg har ladet ham børste mine tænder mens jeg børstede hans, han har selv fået lov til at undersøge tandbørsten og selv holde den mens jeg hjalp ham med at børste.. Intet virker!! Han vil bare ikke! Og det skærer i mit hjerte at jeg er nødt til at være "ond" ved ham hver aften  

Har i nogle gode råd jeg kunne afprøve for at stoppe den kamp hver aften? Vil jo helst ikke have han ser tandbørstning som noget ubehageligt.

Vores datter bliver 18 månder her d. 1 Marts og vi er igennem det samme, men nogle gange hjælper det at far gør det i stedet for mor og så går det lidt bedre. Har i prøvet at bytte, hvis nu han ikke vil når det er dig en dag, at far så får lov i stedet?

Jeg tror desværre ikke at der er så meget at gøre udover at vente på at de bliver lidt ældre og forstår mere og mere.

/Fenja

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. februar 2013

LilleLene

Chraz skriver:

Godaften folkens

Jeg står i den trælse situation at min søn på knap halvandet år HADER at få børstet tænder. Det er virkelig en kamp med ham hver evig eneste aften, og ender ud i jeg er nødt til at holde ham fast på puslebordet imens jeg børster hans tænder og han skriger og skriger!

Jeg har prøvet ALT synes jeg. Jeg har prøvet at gøre det til leg, jeg har ladet ham børste mine tænder mens jeg børstede hans, han har selv fået lov til at undersøge tandbørsten og selv holde den mens jeg hjalp ham med at børste.. Intet virker!! Han vil bare ikke! Og det skærer i mit hjerte at jeg er nødt til at være "ond" ved ham hver aften  

Har i nogle gode råd jeg kunne afprøve for at stoppe den kamp hver aften? Vil jo helst ikke have han ser tandbørstning som noget ubehageligt.

har du prøvet at tage ham med ud, så han heeeeelt selv kan vælge sin egen tandbørste og pasta ? måske hjælper det

Anmeld

6. februar 2013

Tip!

Fenja09 skriver:

Tandlægerne anbefaler faktisk at så små børn ligger ned og får børstet tænder for at man som forældre kan kommer ordentligt til - det kan være meget svært når barnet sidder.

Det var bare lige en side-kommentar

/Fenja

Men ville du selv være tilpas med at ligge ned og få  børstet tænder? Det kan ved nogle børn godt være ubehageligt.. 

Anmeld

6. februar 2013

Fenja09

Twinkle little star skriver:

Men ville du selv være tilpas med at ligge ned og få  børstet tænder? Det kan ved nogle børn godt være ubehageligt.. 

Vores tandlæge sagde, at det var bedre at gøre det en gang grundigt istedet for to gange hvor det ikke blev gjort ordentligt. Vi gør det når hun ligger ned. I starten sad hun foran spejlet, men når man ikke kan komme ordentlig til alle tænder så kan det næsten være lige meget med at børste dem. Derfor ligger hun ned. Det tager 2 min. så er det over. Og ja det er rigtig træls for dem, men som de bliver ældre og forstår mere og mere kan man gøre det uden de store kampe - plus at de på et tidspunkt kan sidde op og får det gjort.

/Fenja

Anmeld

7. februar 2013

Chraz

Fenja09 skriver:

Vores datter bliver 18 månder her d. 1 Marts og vi er igennem det samme, men nogle gange hjælper det at far gør det i stedet for mor og så går det lidt bedre. Har i prøvet at bytte, hvis nu han ikke vil når det er dig en dag, at far så får lov i stedet?

Jeg tror desværre ikke at der er så meget at gøre udover at vente på at de bliver lidt ældre og forstår mere og mere.

/Fenja

ja vi har prøvet at bytte et par gange, men lige lidt hjælper det Men jeg må tage kampen op og prøve med en el tandbørste 

Anmeld

7. februar 2013

Chraz

LilleLene skriver:

har du prøvet at tage ham med ud, så han heeeeelt selv kan vælge sin egen tandbørste og pasta ? måske hjælper det

Jamen tror du godt han kan det når han ikke engang er halvandet endnu?

Anmeld

7. februar 2013

Tulle28

Vi prøvede alle pædagogiske metoder, men min datter ville ikke have børstet tænder Så her stod den på "benlås" hver aften, hun lå på ryggen imellem mine ben og så var det ellers bare med at være hurtig. Vi købte en elektrisk tandbørste (i et forsøg på at gøre det sjovere - det virkede heller ikke), den er lidt mere effektiv. Vi gjorde det kun om aftenen, jeg kunne ikke holde til det "overgreb" mere end een gang om dagen

Da hun blev 22 mdr. var det som om man lidt bedre kunne fortælle om Karius og Baktus og så var der pludselig ingen problemer. Hun gaber villigt op og de bliver børstet morgen og aften

Så hold ud! Det er ikke sjovt, men børstes skal de jo - alternativet er jo at tandlægen skal bore.

Anmeld

7. februar 2013

Chraz

Tulle28 skriver:

Vi prøvede alle pædagogiske metoder, men min datter ville ikke have børstet tænder Så her stod den på "benlås" hver aften, hun lå på ryggen imellem mine ben og så var det ellers bare med at være hurtig. Vi købte en elektrisk tandbørste (i et forsøg på at gøre det sjovere - det virkede heller ikke), den er lidt mere effektiv. Vi gjorde det kun om aftenen, jeg kunne ikke holde til det "overgreb" mere end een gang om dagen

Da hun blev 22 mdr. var det som om man lidt bedre kunne fortælle om Karius og Baktus og så var der pludselig ingen problemer. Hun gaber villigt op og de bliver børstet morgen og aften

Så hold ud! Det er ikke sjovt, men børstes skal de jo - alternativet er jo at tandlægen skal bore.

Ja lige præcis det vil jeg bare ikke have han skal opleve allerede. Håber bare det snart går over

Anmeld

7. februar 2013

Fenja09

Chraz skriver:

ja vi har prøvet at bytte et par gange, men lige lidt hjælper det Men jeg må tage kampen op og prøve med en el tandbørste 

Ja, jeg synes også det var en god idé med el-tandbørsten

Anmeld

7. februar 2013

CarinaSB

Chraz skriver:

Godaften folkens

Min dreng på 3,5 år kunne heller ikke lide at få børstet tænder .. Han gik helt i panik når han så tandbørsten .. Så købte jeg en tandbørste der blinker i bog & ide .. og nu må jeg børste alt det jeg vil .. :) Det kunne være det var en mulighed?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.