Han vil bare ikke have børstet tænder!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.979 visninger
42 svar
0 synes godt om
6. februar 2013

Chraz

Godaften folkens

Jeg står i den trælse situation at min søn på knap halvandet år HADER at få børstet tænder. Det er virkelig en kamp med ham hver evig eneste aften, og ender ud i jeg er nødt til at holde ham fast på puslebordet imens jeg børster hans tænder og han skriger og skriger!

Jeg har prøvet ALT synes jeg. Jeg har prøvet at gøre det til leg, jeg har ladet ham børste mine tænder mens jeg børstede hans, han har selv fået lov til at undersøge tandbørsten og selv holde den mens jeg hjalp ham med at børste.. Intet virker!! Han vil bare ikke! Og det skærer i mit hjerte at jeg er nødt til at være "ond" ved ham hver aften  

Har i nogle gode råd jeg kunne afprøve for at stoppe den kamp hver aften? Vil jo helst ikke have han ser tandbørstning som noget ubehageligt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. februar 2013

Tip!

Sidder han op, eller ligger han ned når du børster hans tænder? 

Anmeld

6. februar 2013

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.

min søn vil gerne børste tænder på mig mens jeg børster hans tænder, men det skal ikke være med én af hans tandbørster, så flipper han fuldstændig skråt! men giver vi ham én af vores alm tandbørster er det en helt anden sag!

måske det kunne hjælpe?

tænker at han ved vi børster med vores egne tandbørster og derfor ikke vil bruge hans til det.

ud over det børster vi tænder et fast sted, altså på puslebordet og i den rækkefølge vi altid har gjort så han kender mønsteret.

men ud over det ingen forslag, håber du finder en løsning

Anmeld

6. februar 2013

Dorthe1986

Chraz skriver:

Godaften folkens

Jeg står i den trælse situation at min søn på knap halvandet år HADER at få børstet tænder. Det er virkelig en kamp med ham hver evig eneste aften, og ender ud i jeg er nødt til at holde ham fast på puslebordet imens jeg børster hans tænder og han skriger og skriger!

Jeg har prøvet ALT synes jeg. Jeg har prøvet at gøre det til leg, jeg har ladet ham børste mine tænder mens jeg børstede hans, han har selv fået lov til at undersøge tandbørsten og selv holde den mens jeg hjalp ham med at børste.. Intet virker!! Han vil bare ikke! Og det skærer i mit hjerte at jeg er nødt til at være "ond" ved ham hver aften  

Har i nogle gode råd jeg kunne afprøve for at stoppe den kamp hver aften? Vil jo helst ikke have han ser tandbørstning som noget ubehageligt.

Min søn var på samme måde og var ved at gå ud af mit gode skind men jeg gjorde det at jeg tog en taburet og nu foregår tandbørstningen ude foran spejlet og det synes han bare er sjovere, fordi han kan se sig selv :-):-)

Anmeld

6. februar 2013

Chraz

Twinkle little star skriver:

Sidder han op, eller ligger han ned når du børster hans tænder? 

jeg har prøvet begge dele. Og han vil stadig ikke. Min kærste tog ham endda med ind i stuen en enkelt gang for at TVet måske kunne distrahere ham fra det, men det hjalp heller ikke.

Anmeld

6. februar 2013

Chraz

skovrup skriver:

min søn vil gerne børste tænder på mig mens jeg børster hans tænder, men det skal ikke være med én af hans tandbørster, så flipper han fuldstændig skråt! men giver vi ham én af vores alm tandbørster er det en helt anden sag!

måske det kunne hjælpe?

tænker at han ved vi børster med vores egne tandbørster og derfor ikke vil bruge hans til det.

ud over det børster vi tænder et fast sted, altså på puslebordet og i den rækkefølge vi altid har gjort så han kender mønsteret.

men ud over det ingen forslag, håber du finder en løsning

Jeg har aldrig brugt hans tandbørste til mine tænder, men han har holdt min imens jeg børstede hans tænder. Og det hjalp bare ingenting. Det er dælme ikke sjovt at være nødt til at holde ham fast på den måde

Anmeld

6. februar 2013

Chraz

Dorthe1986 skriver:

Min søn var på samme måde og var ved at gå ud af mit gode skind men jeg gjorde det at jeg tog en taburet og nu foregår tandbørstningen ude foran spejlet og det synes han bare er sjovere, fordi han kan se sig selv :-):-)

Jeg har også prøvet at have ham på armen så han kan se sig i spejlet og det synes han også er vældig hyggelig... Lige indtil tandbørsten kommer. Han klemmer læberne sammen og drejer hovedet væk. Ligeså snart jeg får tandbørsten bare lidt ind skubber han den ud med tungen igen 

Anmeld

6. februar 2013

Alexander&Lærke

Her har vi det samme herhjemme med Lærke på 1,5 år hun bryder sig heller ikke om det... Men jeg kender det lidt fra vores søn han var heller ikke begejstret for det.  her ender det også med at hun bliver lagt på pulsebordet mens jeg holder hendes arme og børster med den frie hånd. mens jeg siger vi er snart færdige jeg kan godt forstå du syntes det er træls men om lidt er det slut.

Men kom lige til at tænke på om en elektrisk tandbørste kunne være sjover at afprøve, kan huske det hjalp lidt på vores søn fordi det var anderledes Og sjovt. Har ikke prøvet det på Lærke endnu men kunne være man skulle det..

Anmeld

6. februar 2013

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Vi havde de samme problemer med vores dreng - sikke nogen kampe. Så købte vi en elektrisk tandbørste og fra den ene dag til den anden var det lige pludselig en fornøjelse, at børste tænder på ham. Det er et forsøg værd.

Anmeld

6. februar 2013

Chraz

Alexander&Lærke skriver:

Her har vi det samme herhjemme med Lærke på 1,5 år hun bryder sig heller ikke om det... Men jeg kender det lidt fra vores søn han var heller ikke begejstret for det.  her ender det også med at hun bliver lagt på pulsebordet mens jeg holder hendes arme og børster med den frie hånd. mens jeg siger vi er snart færdige jeg kan godt forstå du syntes det er træls men om lidt er det slut.

Men kom lige til at tænke på om en elektrisk tandbørste kunne være sjover at afprøve, kan huske det hjalp lidt på vores søn fordi det var anderledes Og sjovt. Har ikke prøvet det på Lærke endnu men kunne være man skulle det..

ja det er også sådan jeg børster Noahs tænder.. Og han skriger til han næsten er lilla i hovedet  

Kunne være man skulle prøve en elektrisk som du foreslår. Håber bare ikke han bliver bange for den. Han er ikke så meget for elektriske ting der larmer Men det kunne bestemt være et forsæg værd

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.