Han vil bare ikke have børstet tænder!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. februar 2013

Tip!

Chraz skriver:

jeg har prøvet begge dele. Og han vil stadig ikke. Min kærste tog ham endda med ind i stuen en enkelt gang for at TVet måske kunne distrahere ham fra det, men det hjalp heller ikke.

Det var for at udelukke om han lå ned, for det kan være ret ubehageligt at ligge ned og få børstet tænder.. 

kan du ved puslebordet i løbet af nat rutinen give ham tandbørsten tidligt i forløbet, snakke om den, vise på dine egne tænder hvordan det gøres? Gøre det til en leg.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. februar 2013

Chraz

MoarHvidovre skriver:

Vi havde de samme problemer med vores dreng - sikke nogen kampe. Så købte vi en elektrisk tandbørste og fra den ene dag til den anden var det lige pludselig en fornøjelse, at børste tænder på ham. Det er et forsøg værd.

Jeg håber bare ikke han bliver bange for den. Han er ikke så vild med elektriske ting der larmer.

Men det skal helt sikkert prøves! Ihh det kunne være dejligt hvis det hjalp

Anmeld

6. februar 2013

booster_88

Nu er min søn dog fire år, men det er nøjagtig samme scenarie . han sparker og skriger og kæmper. Vi spurgte børnhaven og forsøgte med det de sagde så tog vi en snak med hans kontakt person, og hun sagde at så måtte vi bare tage kampen med ham da han jo skal have børstet tænder.

Og nogle dage tager han det rigtig fint, mens andre dage flipper han helt ud. Så jeg kan ikke give så mange gode råd andet end at trække vejret dybt, tag kampen, og træst ham bagefter.

Anmeld

6. februar 2013

Chraz

Twinkle little star skriver:

Det var for at udelukke om han lå ned, for det kan være ret ubehageligt at ligge ned og få børstet tænder.. 

kan du ved puslebordet i løbet af nat rutinen give ham tandbørsten tidligt i forløbet, snakke om den, vise på dine egne tænder hvordan det gøres? Gøre det til en leg.. 

jeg har både børstet mens han sad og lå på puslebordet, og har prøvet det samme hvor vi sad på toilettet og han bryder sig ikke om nogen af delene. Jeg har ikke prøvet at pege på mine egne tænder, men har før givet ham tandbørsten mens jeg skiftede hans ble og sagt: Kan du børste tænderne osv. Vi har sunget sange om det og jeg ved snart ikke hvad.. Men det hjælper bare ikke. Han skubber den ud igen med tungen ligeså snart han har mulighed for det. 

Anmeld

6. februar 2013

Chraz

booster_88 skriver:

Nu er min søn dog fire år, men det er nøjagtig samme scenarie . han sparker og skriger og kæmper. Vi spurgte børnhaven og forsøgte med det de sagde så tog vi en snak med hans kontakt person, og hun sagde at så måtte vi bare tage kampen med ham da han jo skal have børstet tænder.

Og nogle dage tager han det rigtig fint, mens andre dage flipper han helt ud. Så jeg kan ikke give så mange gode råd andet end at trække vejret dybt, tag kampen, og træst ham bagefter.

Jah der er desværre nok ikke rigtig så meget andet at gøre. Vil prøve at købe en elektrisk tandbørste som nogen af de andre har foreslået. Og virker det ikke må jeg vel bide i det sure æble. Håber bare at det kun er en periode.

Men kan jo også være at han synes det er ubehageligt fordi han er ved at få flere tænder.

Anmeld

6. februar 2013

Alexander&Lærke

Chraz skriver:

ja det er også sådan jeg børster Noahs tænder.. Og han skriger til han næsten er lilla i hovedet  

Kunne være man skulle prøve en elektrisk som du foreslår. Håber bare ikke han bliver bange for den. Han er ikke så meget for elektriske ting der larmer Men det kunne bestemt være et forsæg værd

Min søn var også bange for høje lyde da han var helt bette. Men tandbørsten sagde han ikke noget til, så prøv... måske Lade ham lege med den inden og vise ham at den siger noget når man tænder den...

Anmeld

6. februar 2013

Chraz

Alexander&Lærke skriver:

Min søn var også bange for høje lyde da han var helt bette. Men tandbørsten sagde han ikke noget til, så prøv... måske Lade ham lege med den inden og vise ham at den siger noget når man tænder den...

Det vil jeg helt klart prøve. Kunne jo være det hjalp

Og vi vil jo begge gerne have en hyggelig aften rutine istedet for det skal være sådan en kamp hver aften.

Anmeld

6. februar 2013

Amanda Stage

Vi havde samme problem og vi gik så til tandlægen. Tandlægen sagde vi skulle skifte den milde tandpasta ud med børnetandpasta. Det hjalp ekstremt meget. Jeg ved ikke om I allerede bruger det? 

Anmeld

6. februar 2013

booster_88

Chraz skriver:

Jah der er desværre nok ikke rigtig så meget andet at gøre. Vil prøve at købe en elektrisk tandbørste som nogen af de andre har foreslået. Og virker det ikke må jeg vel bide i det sure æble. Håber bare at det kun er en periode.

Men kan jo også være at han synes det er ubehageligt fordi han er ved at få flere tænder.

Det kan nemt tænkes Men prøv tandbørsten, måske vi også skulle prøve det, det har vi egentlig aldrig tænkt på.

Anmeld

6. februar 2013

Chraz

Amanda Stage skriver:

Vi havde samme problem og vi gik så til tandlægen. Tandlægen sagde vi skulle skifte den milde tandpasta ud med børnetandpasta. Det hjalp ekstremt meget. Jeg ved ikke om I allerede bruger det? 

jo det gør vi. Vi bruger zendium børnetandpasta.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.