Han vil bare ikke have børstet tænder!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. februar 2013

Rsa

Vi havde det på samme måde med min datted. det var hver gang under tandbørstning, at vi måtte 'fiksere' hende og hun var et stort skrål!

Vi prøvede med elektrisk tandbørste, en kort Afledning der holdte et par dage og så var vi tilbage ved det gamle igen.

Lykkedes igen for en kort stund med, at stå foran spejlet og hun børster tænder på os og omvendt.

Vendepunktetfor os, var da hun begyndte at interesserer sig for at se små tegnefilms sektioner mm. På youtube, som hun ser på ipad'en imens vi børster hendes tænder samt en større forståelse for sammenhænge. Begyndte hun at brokke sig, hjalp det her at sige, at så måtte vi jo gøre det på den 'dumme' måde, som ikke var sjov for nogle af os...

Eighter Way, du er ikke alene  - forstår dig fuldt ud og det eneste jeg kan trøste dig med er, at det går over på et tidspunkt!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. februar 2013

Chraz

booster_88 skriver:

Det kan nemt tænkes Men prøv tandbørsten, måske vi også skulle prøve det, det har vi egentlig aldrig tænkt på.

Nej jeg havde heller aldrig skænket det en tanke at det måske kunne hjælpe

Anmeld

6. februar 2013

Amanda Stage

Chraz skriver:

jo det gør vi. Vi bruger zendium børnetandpasta.

okay, ja så hjælper det ikke lige ved jer  Jeg håber I finder en løsning, for det er en meget frustreret situation! 

Anmeld

6. februar 2013

Chraz

Rsa skriver:

Vi havde det på samme mådemmede min dattedrog det var hver gang under tandbørstning, at vi måtte 'fiksere' hende og hun var et stort skrål!

Vi prøvede med elektrisk tandbørste, en kort anledning der holdte et par dage og så var vi tilbage ved det gamle igen.

Lykkedes igen for en kort stund med, at stå foran spejlet og hun børster tænder på os og omvendt.

Vendepunktetfor os, var da hun begyndte at interesserer sig for at se små tegnefilms sektioner mm. På youtube, som hun ser på ipad'en samt en større forståelse for sammenhænge. Begyndte hun at brokke sig, hjalp det her at sige, at så måtte vi jo gøre det på den 'dumme' måde, som ikke var sjov for nogle af os...

Eighter Way, du er ikke alene  - forstår dig fuldt ud og det eneste jeg kan trøste dig med er, at det går over på et tidspunkt!

Mange tak! Min kæreste har også prøvet at sidde foran fjernsynet med ham en enkelt gang for at distrahere ham fra tandbørstningen, men det hjalp overhovedte ikke 

Anmeld

6. februar 2013

modesty

Godaften folkens

Jeg står i den trælse situation at min søn på knap halvandet år HADER at få børstet tænder. Det er virkelig en kamp med ham hver evig eneste aften, og ender ud i jeg er nødt til at holde ham fast på puslebordet imens jeg børster hans tænder og han skriger og skriger!

Jeg har prøvet ALT synes jeg. Jeg har prøvet at gøre det til leg, jeg har ladet ham børste mine tænder mens jeg børstede hans, han har selv fået lov til at undersøge tandbørsten og selv holde den mens jeg hjalp ham med at børste.. Intet virker!! Han vil bare ikke! Og det skærer i mit hjerte at jeg er nødt til at være "ond" ved ham hver aften  

Har i nogle gode råd jeg kunne afprøve for at stoppe den kamp hver aften? Vil jo helst ikke have han ser tandbørstning som noget ubehageligt.

Jeg har ikke læst tråden så ved ikke om andre har skrevet det, men her hjalp det at købe en el-tandbørste. Den er skidesjov, synes han. Man kan få dem specifikt til børn.

Har du prøvet at skifte tandpasta? De smager jo meget forskelligt.

Anmeld

6. februar 2013

Chraz

Amanda Stage skriver:

okay, ja så hjælper det ikke lige ved jer  Jeg håber I finder en løsning, for det er en meget frustreret situation! 

Mange tak! Ja det er bestemt ikke sjovt. Trøster mig bare med at det faktisk er det eneste tidspunkt han er rigtig sur på. Ellers er han verdens gladeste dreng

Anmeld

6. februar 2013

Chraz

modesty skriver:

Jeg har ikke læst tråden så ved ikke om andre har skrevet det, men her hjalp det at købe en el-tandbørste. Den er skidesjov, synes han. Man kan få dem specifikt til børn.

Har du prøvet at skifte tandpasta?

Ja vi er blevet foreslået en el tandbørste og det skal helt sikkert prøves! Den er vel heller ikke så hård ved tænderne som en almindelig?

Vi bruger zendium børnetandpasta

Anmeld

6. februar 2013

modesty

Chraz skriver:

Ja vi er blevet foreslået en el tandbørste og det skal helt sikkert prøves! Den er vel heller ikke så hård ved tænderne som en almindelig?

Vi bruger zendium børnetandpasta

Nej, den er meget blød.

Men Zendium børnetandpasta findes jo i 3-4 forskellige smage, som er meget forskellige.

Anmeld

6. februar 2013

Chraz

modesty skriver:

Nej, den er meget blød.

Men Zendium børnetandpasta findes jo i 3-4 forskellige smage, som er meget forskellige.

okay. Jeg må prøve at købe en anden variant næste gang Troede faktisk de alle smagte ens

Anmeld

6. februar 2013

Fenja09

Twinkle little star skriver:

Det var for at udelukke om han lå ned, for det kan være ret ubehageligt at ligge ned og få børstet tænder.. 

kan du ved puslebordet i løbet af nat rutinen give ham tandbørsten tidligt i forløbet, snakke om den, vise på dine egne tænder hvordan det gøres? Gøre det til en leg.. 

Tandlægerne anbefaler faktisk at så små børn ligger ned og får børstet tænder for at man som forældre kan kommer ordentligt til - det kan være meget svært når barnet sidder.

Det var bare lige en side-kommentar

/Fenja

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.