Fenja09 skriver:
Det er svært at læse sig til at det var samme slags kræft din morfar led af, som din svigerfar når det ikke står skrevet. I den her sammenhængen var det måske også meget nærliggende at nævne det om din far, fordi så ved du jo at det er noget andet når det handler om forældre. Men uanset om ens historier er meget lig, så reagere man forskelligt på sorg og sygdom - ligesom alt andet. Jeg tror desværre ikke at man kan sige, at fordi det er samme form for cancer, så bliver forløbet også det samme - det er heller ikke sikkert at din svigerfar dør indenfor den tid lægerne har sagt.
Min mor overlevede 18 år af to omgange. Den længstlevende i DK med hendes form for cancer, de fleste dør inden for kort tid. Men man kan bare ikke sige, hvordan sådan et forløb er for det enkelte menneske. Det er individuelt.
Det er rigtig fint, at du har stor forståelse for din kærestes situation, når du selv har oplevet noget lignende. Jeg tror det eneste man kan gøre er, at være der i fysisk form og være lyttende. Hvilket det også lyder til at du er.
Jeg håber for din kærestes skyld, at han opdager at han skal leve livet så godt som overhovedet muligt - også selvom hans far er syg. Men hvis han ikke orker at arbejde, så var det måske muligt at få en sygemelding indtil han er klar igen. Hvis faren bor alene, så er det også en mulighed for ham at tage plejeorlov - lige så snart faren står i terminal, hvilket jeg går ud fra at han allerede gør nu.
/Fenja 
da jeg skrev indlægget, tænkte jeg slet ikke på, at nævne det om min egen far. ej heller at skrive, det var kræft. skrev først i en kommentar, at det var kræft.
det er korrekt, at det er individuelt. men nu min morfar, han var også frisk - indtil LIGE pludselig, så gik det stærkt. og han "gik tilbage i tiden" forstået på den måde, at han troede, han var yngre. han troede, min mor var min mormor, da de var unge, han troede, han stadig arbejdede på scanglass, og han snakkede om en mand, der ville tage hans stok. han var ikke psykisk til stede - der var han 50 år tilbage. jeg mener bare, at dét forløb kender jeg. og dengang blev jeg bange, fordi jeg ikke forstod noget af det. men hvis min svigerfar reagerer sådan også, ville jeg ikke blive bange på samme måde. derudover fik vi også at vide af diverse læger på sygehuset, samt dem på hospice, at en kræftpatient ikke har smerter som sådan, som de går og klager over. men de ved, de har kræft og derfor tror de, de har smerter - men egentlig er det psykisk. noget med, at de holder om det ene stå, de har tilbage i livet, og de knytter sig dermed til livet. og de smerter, som min morfar beskrev - dem nævner min svigerfar også. jeg ved ikke, om jeg vil fortælle min kæreste det om det ene strå, som vi fik at vide, samt det med at gå tilbage i tiden.
et eller andet sted, vil jeg gerne "forberede" min kæreste på, at det kan ske, men det slet ikke er sikkert, det sker.
min svigerfar bor alene - dog har min kæreste adresse hos ham. så på papirerne bor han ikke alene. jeg tror, jeg vil nævne det plejeorlov overfor min kæreste. men hvad vil det sige, at han står i terminal?