frkanonym skriver:
jeg havde allermest lyst til at være anonym, hvis nu indlægget skulle blive googlet. men folk vil alligevel vide, det er mig, der skriver.. så jeg vælger at lade være.
jeg går med nogle tanker omkring min kæreste, og jeg ved simpelthen ikke, hvordan jeg skal hjælpe og støtte ham, samt give ham et spark bagi. det kan være, jeg lyder hård i min skrift, men prøver at være cool og holde hovedet højt.
sagen er den, at min svigerfar har fået max året ud at leve i. det er utrolig hårdt for os alle, og man har allermest lyst til at sidde ved hans side hele tiden. lige nu er han helt frisk og man kan ikke mærke på ham, han er syg. men jeg var igennem præcis det samme i 2011 - bare med min morfar. så jeg kender en del til det.
min kæreste fik det at vide den 21. januar, og har siden da ikke været på arbejde. han er lærling på grundfos, og havde også en del fravær i december, pga sin fod. det bekymre mig meget, om han mister sin læreplads. han har skrevet med sin svend på facebook og forklaret ham situationen, og svenden forstår ham, men da det snart er tre uger siden, de har set ham, vil han gerne, han kommer på arbejde igen og får snakket med sin chef, da chefen ikke ved noget. min kæreste svarer ikke på de beskeder. min kæreste siger næsten hver dag, at han tager på arbejde dagen efter, men han kommer ikke afsted. han siger, der jo ikke er meget ved at stå og græde på sit arbejde, og ikke få lavet noget. men hans svend har også sagt, han altid er velkommen til at evt tage tidligere fri, gå ud og få noget frisk luft, ligeså snart det passer ham. holde nogle ekstra pauser. ja, han kan få det, som han vil have det.
min kærestes hverdag er (forståeligt nok) gået i stå. han mister snart sin far, og han kan ikke gøre noget for at forhindre det. han har snakket om, han vil få forlænget sin uddannelse med 3 måneder, og så holde fri i tre måneder. men ja.. jeg kender jo til det, med at have en, der har fået dødsdommen, og jeg gav ham det råd, at han skal lade som om, der intet er sket, for hans far skyld. han skal ikke lade hverdagen gå i stå - jeg ved, det er svært, men hans far bliver jo også mere "bange", når hans søn konstant er hos ham og han kan mærke, hans søn er helt ude af den. han skal ikke ændre på hverdagen, og bare lade alt være som før.
hvordan kan jeg ligesom give ham et spark bagi, så han kommer på arbejde og får snakket med sine chefer, så han ikke mister sin læreplads? jeg vil jo ikke gøre ham mere ked af det - jeg vil ham jo kun det bedste.
og hvordan støtter jeg ham bedst? jeg har sagt til ham, at uanset hvad, kan han altid skrive/ringe til mig, uanset hvilket tid på døgnet, så vil jeg altid være her for ham - jeg er ikke mere end en sms/et opkald væk, også selvom klokken er tre om natten. og hvis han har brug for at snakke, få tankerne væk eller andet, så vil jeg også være her for ham. vi bor ikke sammen.
kan jeg gøre mere? hvordan støtter jeg ham bedst? han ved, jeg har været igennem det hele i 2011, så jeg ved, hvad der vil ske. men skal jeg fortælle ham om det? vi var også kærester dengang - vi har været sammen siden 2009, og i 2011 var han der på intet tidspunkt for mig. han var der ikke, da jeg fik at vide, min morfar skulle dø. han var der ikke, da min morfar døde, og han var der ikke til begravelsen eller bagefter.
jeg ved simpelthen ikke, hvad jeg skal gøre. jeg vil bare være der for min kæreste. jeg elsker ham og vil kun have, han har det godt.
det blev langt, og hvis du nåede hertil, skal du have mange tak for din tid 
Kunne det være en mulighed at du kontakter chefen og sætter ham ind i situationen?