Astmatisk bronkitis.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. februar 2013

2721

bøllen skriver:

Jeg ville ikke turde give uden masken, tænker ikke de er gammel nok. Så medicinen får korrekt effekt.

Det var også min umiddelbare tanke, men så en fornylig på hans alder der fik den uden og så blev jeg i tvivl.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. februar 2013

bøllen

Bøllemyr skriver:

Det var også min umiddelbare tanke, men så en fornylig på hans alder der fik den uden og så blev jeg i tvivl.

ok måske det virker ?? ved ikke hvilken alder de skal have før det anbefales

Anmeld

6. februar 2013

2721

tweety2060 skriver:

Der findes mange forskellige spacer, nogle nye, nogle gamle. Bla nesspacer (sølv) babyhaler (langt plast) optichamper (lille plast) osv.....

Okay, jeg fik bare den vi har på apoteket, de nævnte intet om andre muligheder

Anmeld

6. februar 2013

2721

bøllen skriver:

ok måske det virker ?? ved ikke hvilken alder de skal have før det anbefales

Jeg ved det ikke, men som han har det pt tager jeg ingen chancer.

Anmeld

6. februar 2013

JustMe

Her virker det. Hun trækker jo vejret ind som hvis den ikke var i munden på hende, og hun lukker munden tæt omkring mundstykket - så jeg vil da bestemt mene at hun får det ud af medicinen hun skal.

Vi har desuden set fremskridt i forhold til hendes astma, så vi fortsætter på denne måde

Men hun trækker jo stadig vejret gennem næsen. Måske jeg tager fejl, jeg havde bare ikke troet, at teknikken var ok hos så ungt et barn

Hvilket jeg også kan se, at Ariel bekræfter.

Anmeld

6. februar 2013

Klumpe-dumpe

JustMe skriver:

Men hun trækker jo stadig vejret gennem næsen. Måske jeg tager fejl, jeg havde bare ikke troet, at teknikken var ok hos så ungt et barn

Hvilket jeg også kan se, at Ariel bekræfter.

ja vi er hel enige... så små børn (babyer?) kan ikke tage en dyb indånding og holde vejret bagefter. Det kan godt være der er effekt, men hvis der bliver brugt spacer, var/er det ikke sikkert at barnet har behov for så meget medicin.

Anmeld

6. februar 2013

Klumpe-dumpe

Bøllemyr skriver:

Aerochamber plus flow vu størrelse 1-5år.
Det var den de sagde han skulle have på apoteket.

Det er også den vi bruger nu og jeg synes det er den bedste vi har haft.

Jeg tror vi har haft 4 forskellige. (fået på hospitalet ved indlæggelser)

Anmeld

6. februar 2013

bøllen

JustMe skriver:

Som 9 mdr. har de jo slet ikke den korrekte teknik til at få det rigtige udbytte af medicinen ved brug af alm. inhalator frem for masken

Det lyder godt nok utroligt hvis det er tilfælde. Troede bestemt heller ikke så små børn ville være i stand til det. Er i tvivl om min på 3 ville kunne

Anmeld

6. februar 2013

2721

Ariel skriver:

Det er også den vi bruger nu og jeg synes det er den bedste vi har haft.

Jeg tror vi har haft 4 forskellige. (fået på hospitalet ved indlæggelser)

Det var også det apotekeren sagde.
Og er glad for den nu hvor han har to med forskellige mundstykker.
Er bare irriterende han trækker hovedet til sig og jeg derfor ikke er sikker på han får nok.

Anmeld

7. februar 2013

JustMe

Ariel skriver:

ja vi er hel enige... så små børn (babyer?) kan ikke tage en dyb indånding og holde vejret bagefter. Det kan godt være der er effekt, men hvis der bliver brugt spacer, var/er det ikke sikkert at barnet har behov for så meget medicin.

Netop min tanke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.