Astmatisk bronkitis.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. februar 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79
Bøllemyr skriver:

Det er den i plastik.
Jern? Den kender jeg ikke.
Han har brugt den i et halvt år, men synes ikke det er blevet nemmer ofte har jeg jo ikke taske med og det er jo ikke en man bare lige stopper i lommen.

Thea's fætter havde en i jern, og den var noget mindre vh stine

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. februar 2013

k&k&k&k

JustMe skriver:

Som 9 mdr. har de jo slet ikke den korrekte teknik til at få det rigtige udbytte af medicinen ved brug af alm. inhalator frem for masken

Her virker det. Hun trækker jo vejret ind som hvis den ikke var i munden på hende, og hun lukker munden tæt omkring mundstykket - så jeg vil da bestemt mene at hun får det ud af medicinen hun skal.

Vi har desuden set fremskridt i forhold til hendes astma, så vi fortsætter på denne måde

Anmeld

6. februar 2013

2721

StineW79 skriver:

Thea's fætter havde en i jern, og den var noget mindre vh stine

Ved du hvor de havde købt den?

Anmeld

6. februar 2013

Klumpe-dumpe

Bøllemyr skriver:

Hej Bøllemyr. Børn under 5 år kan ikke tage inhalator korrekt uden spacer, nogen kan dog mellem 3-5 år hvis det er pulver inhalator. Jeg har kopieret fra patient.dk. Der foretrækkes medicin, som kan inhaleres direkte ned i lungerne (inhalationsbehandling), fordi det virker bedst og giver færrest bivirkninger. Metoden afhænger af alder og udvikling. Småbørn under 5 år kan anvende spray på en spacer (åndingsbeholder) med ansigtsmaske. Fra 3-5-års alderen kan nogle børn anvende spacer uden ansigtsmaske, og fra 5-års alderen kan børnene ofte lære at bruge pulverinhalatorer. Først fra 12-års alderen kan man evt. anvende spray uden spacer, men det er langt mindre effektivt end pulverinhalatorer og anbefales derfor ikke. Fra 5-6-års alderen foretrækkes pulverinhalatorer eller freonfrie åndedrætsaktiverede sprayer. Uanset hvilken form for inhalationsbehandling man vælger, kræver det en god og grundig instruktion, og inhalationsteknikken skal tjekkes med jævne mellemrum. I dårlige perioder kan det være nødvendigt at supplere med mikstur eller tabletter.

Anmeld

6. februar 2013

2721

Ariel skriver:

Hej Bøllemyr. Børn under 5 år kan ikke tage inhalator korrekt uden spacer, nogen kan dog mellem 3-5 år hvis det er pulver inhalator. Jeg har kopieret fra patient.dk. Der foretrækkes medicin, som kan inhaleres direkte ned i lungerne (inhalationsbehandling), fordi det virker bedst og giver færrest bivirkninger. Metoden afhænger af alder og udvikling. Småbørn under 5 år kan anvende spray på en spacer (åndingsbeholder) med ansigtsmaske. Fra 3-5-års alderen kan nogle børn anvende spacer uden ansigtsmaske, og fra 5-års alderen kan børnene ofte lære at bruge pulverinhalatorer. Først fra 12-års alderen kan man evt. anvende spray uden spacer, men det er langt mindre effektivt end pulverinhalatorer og anbefales derfor ikke. Fra 5-6-års alderen foretrækkes pulverinhalatorer eller freonfrie åndedrætsaktiverede sprayer. Uanset hvilken form for inhalationsbehandling man vælger, kræver det en god og grundig instruktion, og inhalationsteknikken skal tjekkes med jævne mellemrum. I dårlige perioder kan det være nødvendigt at supplere med mikstur eller tabletter.

Mange tak for svar
Så må jeg bare fortsætte som hid til

Anmeld

6. februar 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79
Bøllemyr skriver:

Bare på apoteket. Men de er vist lidt dyre end de andre. Vh stine

Anmeld

6. februar 2013

Klumpe-dumpe

Bøllemyr skriver:

Mange tak for svar
Så må jeg bare fortsætte som hid til

Velbekomme hvilke spacer har I nu? Min datter har også brugt den i stål, men synes ikke den er mindre end den hun bruger nu...

Anmeld

6. februar 2013

bøllen

Bøllemyr skriver:

Hej

Hvornår gik jeres børn fra maske til bare spacer?

Jeg ville ikke turde give uden masken, tænker ikke de er gammel nok. Så medicinen får korrekt effekt.

Anmeld

6. februar 2013

tweety2060

Der findes mange forskellige spacer, nogle nye, nogle gamle. Bla nesspacer (sølv) babyhaler (langt plast) optichamper (lille plast) osv.....

Anmeld

6. februar 2013

2721

Ariel skriver:

Velbekomme hvilke spacer har I nu? Min datter har også brugt den i stål, men synes ikke den er mindre end den hun bruger nu...

Aerochamber plus flow vu størrelse 1-5år.
Det var den de sagde han skulle have på apoteket.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.