Hvorfor reagere hun ikke?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. februar 2013

AnnaK89

MorDk skriver:

Det er ganske normalt. Reaktionen kan også komme senere... eller måske lige hvor I mindst venter det. F.eks hjemme i trygge rammer

Ja tænker nok det kommer
Men idag, da jeg hentede hende, sad hun igen og legede, hyggede sig
Der var bare slet ingenting

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. februar 2013

AnnaK89

Fenja09 skriver:

Det skal du da bare nyde! Min datter har heller aldrig grædt når hun er blevet afleveret, heller ikke de første gange ved dp moren. Jeg synes det er skønt at vide at mit barn hygger sig selvom jeg ikke er til stede. Min datter græder heller ikke når hun kommer i gæstedagpleje, hun er generelt et rigtig glad barn, så jeg har meget ro i kroppen når hun bliver afleveret.

Du kan sagtens opleve at hun vil græde i perioder og det skyldes hendes udvikling. Der sker mange ting på forsk. tidspunkter og nogle gange er de mere mor/far-syge end andre.

Husk at hun kan mærke på dig, hvis du synes det er ubehageligt eller er nervøs. Synes bare du skal tænke at det er en nem overgang for jer og at i har en datter som er god til at tilpasse sig

/Fenja

Hun er ihvertfald blevet god til at tilpasse sig
Hun havde jo en periode hvor det kun var mor og far, og nogle få andre personer, kunne hun godt sidde ved.
Men nu vil hun så gerne kigge på andre og "snakke" med dem

Jeg vil bestemt nyde, hvis det bliver ved med at gå så nemt som nu

Anmeld

5. februar 2013

AnnaK89

Kay skriver:

har ik læst hele tråden... men ja det er helt normalt især når hun ik er ældre....

nogle børn der har det sådan når de starter kommer med en efterreaktion et par uger efter... andre overhoved intet...

den store seperations angst starter først omkring de 10 måneder, så faktisk starter hun i dp på det helt rigtige tidspunkt så det kan forklare lidt om hvorfor hun ik kommer med den store reaktion du regner med...

faktisk er det slet ik at følge barnet at det skal starte i vuggestue eller dagpleje når de er 10-12 måneder... da det er mellem 10-14 måneder seperations angsten rigtig træder ind

Det er da rart at vide
Idag havde også bare været en god dag Hun sov dejligt til formiddag, spiste sin mad, var med ude og gå, og ellers hyggede sig Virkelig dejligt

Anmeld

5. februar 2013

HeidiØ

AnnaKJ skriver:

Vores datter startede i dagpleje igår og var der en time. Hun pyllerede overhovedet ikke da vi afleverede hende. Og dp-mor sagde at jeg ikke havde været noget da vi var væk. Kun ganske lidt, men det var fordi at vores datter ikke kunne se dp-mor på et tidspunkt.
Da vi hentede igen, sad hun og legede og sendt os et stort smil, da hun opdagede vi var kommet igen.

Nu har jeg lige afleveret hende igen. Og igen var der ingen gråd eller noget. Hun havde så travlt med at kigge på alt muligt, da hun slet ikke holdt øje med at jeg gik

Er det normalt?? Eller skal jeg forvente at hun reagere på et tidspunk?

Her har vi slet ikke haft problemer eller noget siden dag 1 i dp. Han startede da han var 9½ måned, og der har INTET været NOGENSINDE

Vi sys bare det er skønt. Og tror bestemt det er ganske normalt. Og dejligt hun allerede føler sig tryg

Anmeld

5. februar 2013

TbCp

Da vores datter startede i dagpleje var der ingenting den første uge. 

2. uge græd hun ved hver aflevering og så var det det... 

Ingen gråd eller lign. herefter.

Vores søn, der imod, græder ved hver aflevering... Han startede 14. januar. 

Så det er bare så forskelligt fra barn til barn.

Anmeld

5. februar 2013

AnnaK89

Sikke mange utroligt brugbare svar jeg har fået!

I får lige et fælles "tak for svar og erfaringer"
Kan høre jeg har et helt normal pige, som jeg bare skal nyde har så nemt ved at tilpasse sig
Hun hyggede sig meget igen idag og legede så fint da vi kom og hentede hende

Anmeld

5. februar 2013

Muzs

Min søn var 8 mdr da han startede i vuggestue og dee første 6 mdr reagerede han ikke på at vi gik. Men derefter og frem til nu hvor han er 26 mdr stortuder han hver eneste dag, men så snart han ikke kan se og mere stopper han og han er så vildt glad når vi så henter ham igen. 

Anmeld

5. februar 2013

MorDk

AnnaKJ skriver:

Ja tænker nok det kommer
Men idag, da jeg hentede hende, sad hun igen og legede, hyggede sig
Der var bare slet ingenting

Nyd det! Det er bare dejligt for jer ♥

Anmeld

5. februar 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Min dreng reagerede heller ikke. Pædagogerne sagde at det skyldes den "unge" alder. De er ikke lige så bevidste om adskillelsen. Min dreng var 8 måneder da han startede. Men der var en lille uge da han var omkring 1år hvor der var en reaktion. 

Så det kan værd der kommer entraktor senere, men det kan også være du er heldig og hun forbliver glad 

Anmeld

5. februar 2013

Kay

AnnaKJ skriver:

Det er da rart at vide
Idag havde også bare været en god dag Hun sov dejligt til formiddag, spiste sin mad, var med ude og gå, og ellers hyggede sig Virkelig dejligt

det er da super skønt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.