Hvorfor reagere hun ikke?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.514 visninger
42 svar
0 synes godt om
5. februar 2013

AnnaK89

Vores datter startede i dagpleje igår og var der en time. Hun pyllerede overhovedet ikke da vi afleverede hende. Og dp-mor sagde at jeg ikke havde været noget da vi var væk. Kun ganske lidt, men det var fordi at vores datter ikke kunne se dp-mor på et tidspunkt.
Da vi hentede igen, sad hun og legede og sendt os et stort smil, da hun opdagede vi var kommet igen.

Nu har jeg lige afleveret hende igen. Og igen var der ingen gråd eller noget. Hun havde så travlt med at kigge på alt muligt, da hun slet ikke holdt øje med at jeg gik

Er det normalt?? Eller skal jeg forvente at hun reagere på et tidspunk?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. februar 2013

frk andreasen

Der forskele på børn. Du har vist en social lille trold. min den store pige var som. din og vi brugte heller ik nogen tid rigtig på indkøringen hun klarede det så flot

Min søn var en hygge trold så der brugte vi en del tid på at køre ham ind så det var lidt mere hårdt. Men han har altid vært mors dreng. Men det har ændret sig nu han ligeså social og udadvendt som sin storesøster
Knus Tanja
Med Freja på 8 uger

Anmeld

5. februar 2013

Janni.

Det er helt normalt. Der kan sagtens komme en reaktion lidt senere.

Anmeld

5. februar 2013

AnnaK89

frk andreasen skriver:

Der forskele på børn. Du har vist en social lille trold. min den store pige var som. din og vi brugte heller ik nogen tid rigtig på indkøringen hun klarede det så flot

Min søn var en hygge trold så der brugte vi en del tid på at køre ham ind så det var lidt mere hårdt. Men han har altid vært mors dreng. Men det har ændret sig nu han ligeså social og udadvendt som sin storesøster
Knus Tanja
Med Freja på 8 uger

Okay
Hun har også haft den der periode hvor hun bare ikke vil være hos fremmede. Kun mor og far der duede. Det startede da hun var 2-3 mdr og stoppede igen, da hun var ca. 5-6 mdr. Hun er 7 mdr nu.
Så tænker lidt om hun bare er kommer over den periode?

Anmeld

5. februar 2013

AnnaK89

Janni. skriver:

Det er helt normalt. Der kan sagtens komme en reaktion lidt senere.

Dejligt at vide

Anmeld

5. februar 2013

Julemusen

Så var de første par uger også med min søn. Men så kom der også en reaktion. Og det er ganske normalt at de reagere når de finder ud af at nu er det her hverdagen.
Tog en hel måned efterfølgende hvor han tit var ked af det ved dagplejemoren og ikke ville sove sine lure eller spise.
Men kan være i er heldige og det hele bare går godt! :-)

Anmeld

5. februar 2013

Lotus86

Vi havde heller ingen problemer overhovedet med indkøringen af vores søn, tror bare han følte sig tryg og godt tilpas i vuggestuen, der er heller aldrig kommet en 'efterreaktion'.

Anmeld

5. februar 2013

frk andreasen

AnnaKJ skriver:

Okay
Hun har også haft den der periode hvor hun bare ikke vil være hos fremmede. Kun mor og far der duede. Det startede da hun var 2-3 mdr og stoppede igen, da hun var ca. 5-6 mdr. Hun er 7 mdr nu.
Så tænker lidt om hun bare er kommer over den periode?

Jeg har bemærket med mine ja osse allerede den mindste at de der trygheds faser ramler sammen med de såkaldte tigerspring. Og det passer osse meget godt med din datters så der kommer snart en mere omk 10 mdr alderen

Anmeld

5. februar 2013

Valle81

AnnaKJ skriver:

Vores datter startede i dagpleje igår og var der en time. Hun pyllerede overhovedet ikke da vi afleverede hende. Og dp-mor sagde at jeg ikke havde været noget da vi var væk. Kun ganske lidt, men det var fordi at vores datter ikke kunne se dp-mor på et tidspunkt.
Da vi hentede igen, sad hun og legede og sendt os et stort smil, da hun opdagede vi var kommet igen.

Nu har jeg lige afleveret hende igen. Og igen var der ingen gråd eller noget. Hun havde så travlt med at kigge på alt muligt, da hun slet ikke holdt øje med at jeg gik

Jamen, du kan jo bare være glad og tryg:0)

Min datter har ALDRIG, som i ALDRIG reageret på at starte i dagpleje, børnehave, skole eller noget.

I dp og børnehave havde vi ikke en eneste dag, hvor jeg har prøvet at aflevere hende med gråd. Hun har heller aldrig været ked, trist osv senere på dagen.

Jeg tænkte også de første uger, hmm, nåh men det kommer nok, men det gjorde det ikke. Og det var så fantastisk. Asta var 11 måneder da hun startede.

Anton fik først reaktion nogle måneder senere, det varede 14 dages tid. Han var 18 mdr da han startede.

Arthur reagerede med det samme han startede. Græd og var ked i 14 dage. Han var 10 mdr da han startede:0(

Christina

Anmeld

5. februar 2013

mth1987

AnnaKJ skriver:

Der var heller intet da vores datter startede. Hun havde ikke engang tid til at sige farvel. Og så har det været lige siden der kom aldrig rigtig nogen reaktion hun syntes det var helt fantastisk at sku i dp. Og vi har nu halv andet år efter stadig problemer med at få hende hjem

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.