Hvorfor reagere hun ikke?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. februar 2013

Moooooooartilto:)

Profilbillede for Moooooooartilto:)
Mor til to rigtig dejlige børn <3
AnnaKJ skriver:

Vores datter startede i dagpleje igår og var der en time. Hun pyllerede overhovedet ikke da vi afleverede hende. Og dp-mor sagde at jeg ikke havde været noget da vi var væk. Kun ganske lidt, men det var fordi at vores datter ikke kunne se dp-mor på et tidspunkt.
Da vi hentede igen, sad hun og legede og sendt os et stort smil, da hun opdagede vi var kommet igen.

Nu har jeg lige afleveret hende igen. Og igen var der ingen gråd eller noget. Hun havde så travlt med at kigge på alt muligt, da hun slet ikke holdt øje med at jeg gik

Er det normalt?? Eller skal jeg forvente at hun reagere på et tidspunk?

Afleverede os min på knap 9 måneder i vuggestue igår hvor hun skulle være alene .. Der var heller ikk noget

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. februar 2013

AnnaK89

Kitty-Katten skriver:

Så var de første par uger også med min søn. Men så kom der også en reaktion. Og det er ganske normalt at de reagere når de finder ud af at nu er det her hverdagen.
Tog en hel måned efterfølgende hvor han tit var ked af det ved dagplejemoren og ikke ville sove sine lure eller spise.
Men kan være i er heldige og det hele bare går godt! :-)

Okay, så er det nok meget normalt Måske hun lige skal finde ud af hvad der sker

Anmeld

5. februar 2013

Clisolka

AnnaKJ skriver:

Vores datter startede i dagpleje igår og var der en time. Hun pyllerede overhovedet ikke da vi afleverede hende. Og dp-mor sagde at jeg ikke havde været noget da vi var væk. Kun ganske lidt, men det var fordi at vores datter ikke kunne se dp-mor på et tidspunkt.
Da vi hentede igen, sad hun og legede og sendt os et stort smil, da hun opdagede vi var kommet igen.

Nu har jeg lige afleveret hende igen. Og igen var der ingen gråd eller noget. Hun havde så travlt med at kigge på alt muligt, da hun slet ikke holdt øje med at jeg gik

Det er skam helt normalt at hun ikke reagerer, for det gjorde Isabella heller ikke 

Hun havde slet ikke tid til at sige farvel - og har det stadig ikke  

Anmeld

5. februar 2013

MorDk

Det er ganske normalt. Reaktionen kan også komme senere... eller måske lige hvor I mindst venter det. F.eks hjemme i trygge rammer

Anmeld

5. februar 2013

Fenja09

AnnaKJ skriver:

Det skal du da bare nyde! Min datter har heller aldrig grædt når hun er blevet afleveret, heller ikke de første gange ved dp moren. Jeg synes det er skønt at vide at mit barn hygger sig selvom jeg ikke er til stede. Min datter græder heller ikke når hun kommer i gæstedagpleje, hun er generelt et rigtig glad barn, så jeg har meget ro i kroppen når hun bliver afleveret.

Du kan sagtens opleve at hun vil græde i perioder og det skyldes hendes udvikling. Der sker mange ting på forsk. tidspunkter og nogle gange er de mere mor/far-syge end andre.

Husk at hun kan mærke på dig, hvis du synes det er ubehageligt eller er nervøs. Synes bare du skal tænke at det er en nem overgang for jer og at i har en datter som er god til at tilpasse sig

/Fenja

Anmeld

5. februar 2013

Kay

har ik læst hele tråden... men ja det er helt normalt især når hun ik er ældre....

nogle børn der har det sådan når de starter kommer med en efterreaktion et par uger efter... andre overhoved intet...

den store seperations angst starter først omkring de 10 måneder, så faktisk starter hun i dp på det helt rigtige tidspunkt så det kan forklare lidt om hvorfor hun ik kommer med den store reaktion du regner med...

faktisk er det slet ik at følge barnet at det skal starte i vuggestue eller dagpleje når de er 10-12 måneder... da det er mellem 10-14 måneder seperations angsten rigtig træder ind

Anmeld

5. februar 2013

AnnaK89

Lotus86 skriver:

Vi havde heller ingen problemer overhovedet med indkøringen af vores søn, tror bare han følte sig tryg og godt tilpas i vuggestuen, der er heller aldrig kommet en 'efterreaktion'.

Okay dejligt

Anmeld

5. februar 2013

Misscbn

AnnaKJ skriver:

Sådan er min søn også, han har ALDRIG grædt eller noget når jeg har afleveret tværtimod har han slet ikke tid til at sige farvel  

Altså han får mad nede i dagplejen og det går han meget op i, han er 15½ måned og han kan ik komme hurtigt nok ud af tøjet og ind og hygge, jeg syns bare det er dejligt for så ved jeg at han har det godt  og ofte vil han heller ik engang med hjem

Anmeld

5. februar 2013

Mor til Frederic og Freya

AnnaKJ skriver:

Frederic har aldrig reageret på at blive afl i dp og han var kørt ind på små 14 dage.

Han havde heller ikkr problemer med gæste dp eller lign.

Altid bare hygget og været smil. Da han var omkring 1½ år begyndte han på ikke at ville med hjem, fordi han hygged sig sådan.

Freya er en helt anden historie og vi brugte 1 mdr på indkøring og selv den mindste forandring som at hun skulle begynde at sove i dp's barnevogn - fik hende til at reagere.

De første 14 dage var hun kun afsted i max 1½ time vel og mærke i vågen tilstand, måtte stille hende sovende hos dp om formiddagen - for det hjalp en smule at det var dp der tog hende op.

Og i de 1½ time sad hun stort set på dp's arm konstant, for hun skreg så snart hun sate hende eller når freya ikke kunne se dp..

Nu hvor hun har været der i 2 mdr er blevet meget bedre..

Anmeld

5. februar 2013

Mor010711

Da min datter startede i vuggestue, gik der 5 mdr før hun reagerede på at blive afleveret. Vi fik af vide at vi har et meget harmonisk barn, som føler sig tryg og har selvtillid nok til bare at udforske hele verden.

Så tag det som et skulderklap. At du har et barn der er glad og tilfreds

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.