Hvorfor reagere hun ikke?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. februar 2013

bøllen

AnnaKJ skriver:

Vores datter startede i dagpleje igår og var der en time. Hun pyllerede overhovedet ikke da vi afleverede hende. Og dp-mor sagde at jeg ikke havde været noget da vi var væk. Kun ganske lidt, men det var fordi at vores datter ikke kunne se dp-mor på et tidspunkt.
Da vi hentede igen, sad hun og legede og sendt os et stort smil, da hun opdagede vi var kommet igen.

Nu har jeg lige afleveret hende igen. Og igen var der ingen gråd eller noget. Hun havde så travlt med at kigge på alt muligt, da hun slet ikke holdt øje med at jeg gik

Er det normalt?? Eller skal jeg forvente at hun reagere på et tidspunk?

Tænker det er helt normalt, og at der måske kan komme en reaktion senere i takt med tiden stiger.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. februar 2013

Frk. Himmelblå

AnnaKJ skriver:

Vores datter startede i dagpleje igår og var der en time. Hun pyllerede overhovedet ikke da vi afleverede hende. Og dp-mor sagde at jeg ikke havde været noget da vi var væk. Kun ganske lidt, men det var fordi at vores datter ikke kunne se dp-mor på et tidspunkt.
Da vi hentede igen, sad hun og legede og sendt os et stort smil, da hun opdagede vi var kommet igen.

Nu har jeg lige afleveret hende igen. Og igen var der ingen gråd eller noget. Hun havde så travlt med at kigge på alt muligt, da hun slet ikke holdt øje med at jeg gik

Der kommer en reaktion. 

Din datter skal bare lige forstå konceptet først. Hun er umiddelbart tryg, og det er jo super godt, men om lidt tid, når hun finder ud af, at rutinen er, at hun bliver afleveret for så at måtte undvære jer i flere timer, før hun bliver hentet igen, så begynder hun at brokke sig. Det er slet ikke sikkert, det bliver hver dag, -da hun jo tilsyneladende er meget glad for sin dagpleje, men der skal nu nok komme lidt modstand under alle omstændigheder. Det går almindeligvis lidt op og ned det med afleveringer.

Anmeld

5. februar 2013

Moma

AnnaKJ skriver:

Vores børn har overhovedet ikke reageret på at blive afleveret i dagplejen. Jeg tror, der skete så meget spændende, og at de har været klar til at komme af sted.

Nyd det! Det kan selvfølgelig være, der kommer en reaktion på et senere tidspunkt.

Anmeld

5. februar 2013

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Børn er forskellige og reagere forskelligt på opstart i dp/vs. Begge vores er nærmeste bare blevet afleveret og så var det som om, at de altid havde gået i vs

Anmeld

5. februar 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Det er helt normalt!! Eller i hvert fald var det også sådan med thea!!

Tror bare børn er trygge, hvis de ka mærke at vi er trygge ved at de bliver passet! Vh stine

Anmeld

5. februar 2013

Dot D

Det skal du da bare glæde dig over

Sådan har begge vores børn været ved dagplejer, og de har ALDRIG nogensinde grædt ved aflevering - og stadigt ikke børnehave/skole eller ved pasning.

Jeg har for eksempel heller aldrig blevet ved dem ved opstart, da vi ikke har set det nødvendigt, da de begge er utroligt åbne og går lige i fremmede - på den gode måde... Altså med lidt forsigtighed, men ikke bange

Så jeg kan kun sige, det er en dejlig måde at aflevere børn på

Anmeld

5. februar 2013

AnnaK89

Valle81 skriver:

Jamen, du kan jo bare være glad og tryg:0)

Min datter har ALDRIG, som i ALDRIG reageret på at starte i dagpleje, børnehave, skole eller noget.

I dp og børnehave havde vi ikke en eneste dag, hvor jeg har prøvet at aflevere hende med gråd. Hun har heller aldrig været ked, trist osv senere på dagen.

Jeg tænkte også de første uger, hmm, nåh men det kommer nok, men det gjorde det ikke. Og det var så fantastisk. Asta var 11 måneder da hun startede.

Anton fik først reaktion nogle måneder senere, det varede 14 dages tid. Han var 18 mdr da han startede.

Arthur reagerede med det samme han startede. Græd og var ked i 14 dage. Han var 10 mdr da han startede:0(

Christina

Ja det kan jeg vel
Det er bare underligt, for var helt sikker på at der ville komme en reaktion fra hende, men da jeg hentede hende idag, sad hun fint og legede. Hun hyggede sig vældigt

Anmeld

5. februar 2013

AnnaK89

mth1987 skriver:

Der var heller intet da vores datter startede. Hun havde ikke engang tid til at sige farvel. Og så har det været lige siden der kom aldrig rigtig nogen reaktion hun syntes det var helt fantastisk at sku i dp. Og vi har nu halv andet år efter stadig problemer med at få hende hjem

Dejligt at det bare er sådan
Ja - jeg skal vel heller ikke klage over at det er sådan Var bare sikker på at hun ville savne mig mere

Anmeld

5. februar 2013

AnnaK89

MarleneOlsen skriver:

Afleverede os min på knap 9 måneder i vuggestue igår hvor hun skulle være alene .. Der var heller ikk noget

Dejligt
Håber da det fortsætter

Anmeld

5. februar 2013

AnnaK89

Babymor2010 skriver:

Det er skam helt normalt at hun ikke reagerer, for det gjorde Isabella heller ikke 

Hun havde slet ikke tid til at sige farvel - og har det stadig ikke  

Haha
Ja Carolina havde også bare så travlt med at kigge på alle de andre børn da lev tog afsted igen - tror slet ikke rigtig hun bemærkede det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.