farlig baby mad!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. februar 2013

kiwiol

JulieWH skriver:

Slap nu af! Og sæt jer ordenligt ind i tingene før I spreder panik!

Nemlig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. februar 2013

Kay

JulieWH skriver:

vidergiver blot oplysninger fra nyhedderne som mange andre også gør med link her inde hver dag...  ved ik lige hvad det har med panik at gørre eller hvorfor du mener jeg skal slappe af!?

Anmeld

2. februar 2013

anynom

Kay skriver:

vidergiver blot oplysninger fra nyhedderne som mange andre også gør med link her inde hver dag...  ved ik lige hvad det har med panik at gørre eller hvorfor du mener jeg skal slappe af!?

Det var med vilje at jeg ikke citerede dig - min kommentar var primært rettet mod nogle af de sidste kommentarer i tråden. Beklager

Anmeld

2. februar 2013

baby012

Kay skriver:

og det er da super godt du videregiver informationer som kan gavne andre forældre.. Så må man jo selv undersøge om der er hold i det eller ej, der er jo heller ikke nogen der tvinger nogen til at tænke over det 

Anmeld

2. februar 2013

Pige2009

Kay skriver:

sverige advare mod farlig baby mad med arsen i...

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-63439412:se-listen-babymad-med-arsen.html

ja noget af det elna spiser står på listen.... så det ryger ud nu

Lav det selv! Så er du sikker på, at der ikke er noget skidt i Laura har aldrig smagt købemad, da jeg for det første synes, det er for dyrt og for det andet helst ville lagde dets elv, da jeg synes, det var luge så nemt

Anmeld

2. februar 2013

Pige2009

JulieWH skriver:

Synes da ikke, der er nogen, der spreder panik Det er da godt, at der er fokus på forskellige problematikker, så man selv kan tage stilling.

Anmeld

2. februar 2013

morethanperfect

kiwiol skriver:

http://semperbornemad.dk/borneernaering/generelt-om-borneernaering/tungmetaller-i-mad  

https://www.facebook.com/semperdk   :::: De udtaler:

" TV2 har til aften haft et indslag i 19-nyhederne med overskriften "Gift i børnemad"

Vi vil gerne gentage vores synspunkt :-)

Vi er generelt tilfredse med at der sættes fokus på behovet for grænseværdier for tungmetaller i børnemad.
Vi synes dog, at den overskrift skaber en unødig bekymring for forældre i forhold til budskabet rapporten, hvor forældre rådes til ikke kun at give deres børn risgrød eller risvælling – men at variere med andre kornsorter.

Indslaget bygger på en rapport fra det svenske Livsmedelverket, hvor man har undersøgt indholdet af tungmetaller i færdiglavet babymad - men også i en række andre fødevarer, som anvendes til børn; havregryn, ris, vegetabilske drikke.

Arsen (dansk for arsenik) findes naturligt i jorden og optages af forskellige afgrøder – bl.a. ris. Derfor findes arsen både i de råvarer, man bruger til hjemmelavet mad og i færdiglavet mad. Arsen er altså ikke tilsat, men optages fra jorden.

Så hvad skal I gøre som forældre? Vi anbefaler altid at dit barn spiser varieret, uanset om du køber babymad eller laver det selv. Følg de gældende anbefalinger. Er dit barn under 6 mdr. kan du anvende de glutenfrie kornsorter ris, hirse, majs og boghvede. Fra 6 måneder kan du også bruge glutenholdige kornsorter som havre, hvede mv.

Vi vil fortsat udvælge de bedst egnede råvarer. Med vores skrappe kvalitetskrav og kontrol, kan I trygt anvende færdiglavet babymad. Vores grænseværdier for tungmetaller i kosten ligger stadig under de værdier der er til normale fødevarer.

Da myndighederne ikke har fastsat en grænseværdi for indholdet af arsen i børnemad, synes vi som sagt at det er rigtig godt, at der bliver sat fokus på området – men ikke på en måde, som skaber unødig bekymring.

Du kan læse mere om arsen og tungmetaller via linket nedenfor
http://semperbornemad.dk/borneernaering/generelt-om-borneernaering/tungmetaller-i-mad

Hvis du er i tvivl, kan du kontakte Fødevarestyrelsen i Danmark ( www.fvst.dk) eller læse mere på den svenske fødevarestyrelses hjemmeside. De står bag undersøgelsen.
http://www.slv.se/sv/Fragor--svar/Fragor-och-svar/Mat-for-smabarn/Fragor-och-svar-om-tungmetaller-i-barnmat/
"

Lige meget om man laver det selv eller køber det ..

Vi har et af de omtalte produkter i skabet , og det ryger altså ikke ud ! .

Anmeld

2. februar 2013

Kay

Baagøe skriver:

Lav det selv! Så er du sikker på, at der ikke er noget skidt i Laura har aldrig smagt købemad, da jeg for det første synes, det er for dyrt og for det andet helst ville lagde dets elv, da jeg synes, det var luge så nemt

laver selv mos... men elna gidder ik spise hjemmelavet grød... så hun får købe grød til morgenmad 

Anmeld

2. februar 2013

baby012

Baagøe skriver:

Synes da ikke, der er nogen, der spreder panik Det er da godt, at der er fokus på forskellige problematikker, så man selv kan tage stilling.

Anmeld

2. februar 2013

baby012

Kay skriver:

laver selv mos... men elna gidder ik spise hjemmelavet grød... så hun får købe grød til morgenmad 

Har du prøvet at blende lidt mango og pærer sammen, og ligge det ovenpå grød.

min datter ville heller ikke grød, men blandingen af mango og pærre ovenpå, jamen så spiste hun alt  

og det var super godt for hendes mave, der var aldrig problemer  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.