serinasmor skriver:
Det er ved at være længe siden jeg har oprettet en egentlig tråd - men nu må det være .. jeg er nemlig lidt forundret ... gere goes
Jeg kan i en anden fastelavnstråd se at pigerne typisk er über pigede til fastelavn og drengene tilsvarende über drengede - forstået på den måde at tøserne er prinsesse, fin dame, minnie, brud eller et eller andet sødt dyr. Drengene er cowboys, robot eller en superbest ...
Serina ( min pige på 3 hvis nogle skulle være i tvivl ) spurgte vi "hvad vil du være til fastelavn "
vi havde forventet prinsesse eller minnie fordi minnie er det store idol og prinsesser er ved at blive et hit - men nej!
"spiderman" lød svaret og det med fægtende arme og alt muligt ...
Hun har flere gange hårdnakket påstået at hun er en dreng - men igen er prinsesse udklædning et hit ... ja jeg er nok bare forvirret og forundret ...
Det skal måske nævnes at spiderman er købt og julelysene i øjnene sagde det hele ... spiderman var det hun skulle være .. men hmm...
Er der nogle af jer skønne kvinder der har oplevet noget lignende? Og hvad ville i have gjort ?
Og frem for alt - vil hun måske blive drillet af pigerne i børnehaven ?
Selvfølgelig skal hun være spiderman. Og nej jeg tror OVERHOVEDET ikke hun bliver drillet, tværtimod så tror de syntes hun er sej. Jeg tror tit at børn godt ved at det er bedst at vælge det som alle de andre syntes.,de er bange for at de bliver drillet. Men din datter er sej for hun er sku lige glad hvad folk siger. Hun vil være spiderman. Men den sejeste her er dig/jer som forældre som giver hende lov til at være det hun vil. Og ikke bare siger " ej det var sjovt lille ven, piger er prinsesser og drenge spidermann. Så du skal være prinsesse"
Så tror jeg nemlig der er mange der gør.Fordi de er bange for at folk griner af deres barn. Og deres var er jo helt alm og skal da være prinsesse ..
Faktisk kan vi jo godt lide at der er nogen som er anderledes eller som det faktisk bare er: De er sig selv:-):-):-)
Min søn skal i år være tigerdyr, men han ved ikke hvad fastelavn er.
Men når han gør er det ham der bestemmer, også hvis han siger fe, eller prinsesse:-)
Håber du forstår hvad jeg skriver:-):-)
Anmeld