om fastelavn og kønsroller

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. februar 2013

serinasmor

Kitty-Katten skriver:

Jeg har aldrig Været klædt ud som prinsesse. Har min søster dog :-) var klovn, dracula, tandpastatupe og meget mere. Børn skal have lov til at være det de har lyst til, er jo deres fest ;-) fedt at hun vil være spiderman! Min dreng et halvanden og her har jeg lavet et troldmand kostume med glimmer tryllestav, kappe og spids hat i orange. Farcen har han dig valgt, og orange er bare ynglings farcen. Har købt hans sommer jakke i skrig orange på trods af at det var i pige afdelingen :-) jeg er ligeglad med kønsfarver. Hvis han er glad for orange så får han da en orange jakke. Og hvis han giver udtryk for at ville være en prinsesse, mariehøne eller lignende næste år så får han da lov til det:-)

Orange kan jeg ikke udstå .. men blev det ynglingsfarven her så var det nok også det vi ville gå efter i nyerhvervelser

Og troldmand er da sejt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. februar 2013

Krussedulle

Vil da lige tilføje at jeg da sagtens kan se det lidt som et dilemma, med drenge.

Det er helt okay at piger klæder sig ud som pirat/superman mm. Men er det nu også lige så okay at drenge klæder sig ud i kjoler?!

Min dreng ville gerne have neglelak på en dag, og da han kon hjem fra børneren ville han bare gerne ha det af igen, fordi de andre børn havde sagt at det kun var til piger!

Men altså det er fastelavn!!! Og hvis det ikke er helt okay, at en dreng vil være prinsesse, ja så ved jeg sgi ikke.. Jeg ser INTET galt i det

Anmeld

1. februar 2013

serinasmor

Krussedulle skriver:

Hvor er det fedt at hun vil være spiderman!!

Jeg har spurgt mine drenge, den ældste (på 5) vil være noget star wars halløj..
Og min mellemste ved ikke rigtig (han er kun 2) Men hvis han vil ha kjole på, jamen så får han dét!

De må vælge lige det de vil! går ikke så meget op i om det er til drenge eller piger
Men mine børn skal SELVFØLGELIG føle sig godt tilpas!!

uh ... spændende hvad den 2årige finder på

Og dejligt at de må vælge som de lyster

Anmeld

1. februar 2013

serinasmor

Fenja09 skriver:

Jeg tror ikke hun vil blive drillet og jeg synes kun at det er dejligt at forældre vælger at følge deres børns ønsker (læs: indenfor rimelighedens grænser), for det er nemlig os voksne der vælger at lave båse for vores børn. "Du er en dreng så du skal gå i blåt og grønt og lege med biler". " Du er en pige så du skal gå i lyserød og lilla og lege med dukker". Synes det er noget pjat!

Og siden hvornår kan kvinder/ hunkøn ikke være superhelte! Det er vi jo hver dag, så hvorfor ikke starte som Spiderman når man er 3 år!

Min datter skal være fe - tror jeg. Hun er 17 måneder. Den eneste grund til det er, at jeg nemt kan sy et par vinger på en bluse og vupti så er hun en fe hehe

/Fenja

Serina var fe da hun var 1 år ... hvis syprojektet bliver for meget har de fine vinger i h&m

Og en på 1,5 kan jo heller ikke på samme måde sige hvad de vil være ... de kan til gengæld sige højt og tydeligt hvad de ikke vil være

Anmeld

1. februar 2013

serinasmor

Månsson skriver:

Er næste sikker på man kan få spider girl os hvis det var noget men altså jeg syntes bare din datter er sej... Laura bliver en bi eller havenisse i år selv om jeg så det sødeste fugleskræmsel kostume Tænker lidt at de kære små bliver flæsket op med alt det der værk.. Hvor mange kalder ikke lige deres piger for prinsessen og siger du er sej til drengene, tja hvordan sku det næsten blive anderledes så

Er helt sikker på at spidergirl ville være forkert

Og fugleskræmsel lyder ellers fint

Anmeld

1. februar 2013

serinasmor

Babymor2010 skriver:

Hvis hun vil være spiderman, så er det da det hun skal være 

Jeg ville bestemt også give Isabella lov til det, hvis hun f.eks. kommer næste år og vil være det. 

Det var også det vi tænkte

Anmeld

1. februar 2013

Fenja09

serinasmor skriver:

Serina var fe da hun var 1 år ... hvis syprojektet bliver for meget har de fine vinger i h&m

Og en på 1,5 kan jo heller ikke på samme måde sige hvad de vil være ... de kan til gengæld sige højt og tydeligt hvad de ikke vil være

Jeg har lige været inde og kigge på babykostumer, men må indrømmet at jeg synes 200 og nogle kroner er ret meget for et kosume hun måske ikke engang gider have på - så kan godt være at jeg lige skal kigge forbi H&M i morgen, tak for tippet

Anmeld

1. februar 2013

serinasmor

Drømme skriver:

Det er vildt så anderledes det bliver modtaget, at din pige vil være noget drenget i forhold til hvordan det blev modtaget at en dreng gik i kjoler..

Jeg synes det er helt fint, børn skal have lov til at udklæde sig og udforske det de nu engang vil, så bliver det meget lettere for dem at finde sig tilrette i verden senere hen.

Kan huske jeg var dybt forundret over hvordan drenge kunne stå op og tisse, jeg var faktisk dybt misundelig, da jeg var omkring de 2½-3 år og vidst også et par år frem Jeg ville SÅ gerne være en dreng 

Ja de kan altså noget de drenge ... stå op og tisse har jeg også ofte ønsket mig at mestre - dog aldrig øvet

Anmeld

1. februar 2013

serinasmor

Janni. skriver:

hun har da fundet ud af hvor det sjove sker 

Jep

De pointerede det og understregede det i børnehaven til møde (hun går nu gået der 3 mdr og derfor møde) at hun leger jo ikke med dukker og vil hellere hoppe i sofaen med drengene end lege kompliceret dukkeleg med pigerne ...

Anmeld

1. februar 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Sidste år var thea en klovn, og alle de andre piger i børnehaven var prinsesser. Det var lidt sjovt at se. Året før var hun en kat. I år vil hun så gerne være klokkeblomst, så, det får hun lov til. Men hun ku såmænd ligeså godt ha sagt at hun ville være spiderman. Vh stine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.