om fastelavn og kønsroller

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. februar 2013

serinasmor

UmmA skriver:

De foerste mange aar af mit liv var jeg superman eller batman til hver eneste fastelavn og min lillebror var prinsesse.

Jeg synes boern skal klaedes ud i lige praecis det de gerne vil (inden for rimelighedens  og fantasiens graenser).

Min dreng er endnu for lille til at ville klaedes ud  som noget (han var dog viking til halloween), men hvis han vil vaere prinsesse, pocahontas eller britney spears til fastelavn saa maa han meget gerne det (selvom hans far ville vaere ved at doe ved tanken)

Hehe

Havde vi fået en dreng havde det nok været samme men tror nu ikke farmand ville have skrupler over dreng i prinsessekostume

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. februar 2013

Krussedulle

serinasmor skriver:

Det er ved at være længe siden jeg har oprettet en egentlig tråd - men nu må det være .. jeg er nemlig lidt forundret ... gere goes

Jeg kan i en anden fastelavnstråd se at pigerne typisk er über pigede til fastelavn og drengene tilsvarende über drengede - forstået på den måde at tøserne er prinsesse, fin dame, minnie, brud eller et eller andet sødt dyr. Drengene er cowboys, robot eller en superbest ...

Serina ( min pige på 3 hvis nogle skulle være i tvivl ) spurgte vi "hvad vil du være til fastelavn "

vi havde forventet prinsesse eller minnie fordi minnie er det store idol og prinsesser er ved at blive et hit - men nej!

"spiderman" lød svaret og det med fægtende arme og alt muligt ...

Hun har flere gange hårdnakket påstået at hun er en dreng - men igen er prinsesse udklædning et hit ... ja jeg er nok bare forvirret og forundret ...

Det skal måske nævnes at spiderman er købt og julelysene i øjnene sagde det hele ... spiderman var det hun skulle være .. men hmm...

Er der nogle af jer skønne kvinder der har oplevet noget lignende? Og hvad ville i have gjort ?

Og frem for alt - vil hun måske blive drillet af pigerne i børnehaven ?

Hvor er det fedt at hun vil være spiderman!!

Jeg har spurgt mine drenge, den ældste (på 5) vil være noget star wars halløj..
Og min mellemste ved ikke rigtig (han er kun 2) Men hvis han vil ha kjole på, jamen så får han dét!

De må vælge lige det de vil! går ikke så meget op i om det er til drenge eller piger
Men mine børn skal SELVFØLGELIG føle sig godt tilpas!!

Anmeld

1. februar 2013

Fenja09

serinasmor skriver:

Det er ved at være længe siden jeg har oprettet en egentlig tråd - men nu må det være .. jeg er nemlig lidt forundret ... gere goes

Jeg kan i en anden fastelavnstråd se at pigerne typisk er über pigede til fastelavn og drengene tilsvarende über drengede - forstået på den måde at tøserne er prinsesse, fin dame, minnie, brud eller et eller andet sødt dyr. Drengene er cowboys, robot eller en superbest ...

Serina ( min pige på 3 hvis nogle skulle være i tvivl ) spurgte vi "hvad vil du være til fastelavn "

vi havde forventet prinsesse eller minnie fordi minnie er det store idol og prinsesser er ved at blive et hit - men nej!

Hun har flere gange hårdnakket påstået at hun er en dreng - men igen er prinsesse udklædning et hit ... ja jeg er nok bare forvirret og forundret ...

Det skal måske nævnes at spiderman er købt og julelysene i øjnene sagde det hele ... spiderman var det hun skulle være .. men hmm...

Er der nogle af jer skønne kvinder der har oplevet noget lignende? Og hvad ville i have gjort ?

Jeg tror ikke hun vil blive drillet og jeg synes kun at det er dejligt at forældre vælger at følge deres børns ønsker (læs: indenfor rimelighedens grænser), for det er nemlig os voksne der vælger at lave båse for vores børn. "Du er en dreng så du skal gå i blåt og grønt og lege med biler". " Du er en pige så du skal gå i lyserød og lilla og lege med dukker". Synes det er noget pjat!

Og siden hvornår kan kvinder/ hunkøn ikke være superhelte! Det er vi jo hver dag, så hvorfor ikke starte som Spiderman når man er 3 år!

Min datter skal være fe - tror jeg. Hun er 17 måneder. Den eneste grund til det er, at jeg nemt kan sy et par vinger på en bluse og vupti så er hun en fe hehe

/Fenja

Anmeld

1. februar 2013

L&V

serinasmor skriver:

måmaDet er ved at være længe siden jeg har oprettet en egentlig tråd - men nu må det være .. jeg er nemlig lidt forundret ... gere goes

Er næste sikker på man kan få spider girl os hvis det var noget men altså jeg syntes bare din datter er sej... Laura bliver en bi eller havenisse i år selv om jeg så det sødeste fugleskræmsel kostume Tænker lidt at de kære små bliver flæsket op med alt det der værk.. Hvor mange kalder ikke lige deres piger for prinsessen og siger du er sej til drengene, tja hvordan sku det næsten blive anderledes så

Anmeld

1. februar 2013

Clisolka

Hvis hun vil være spiderman, så er det da det hun skal være 

Jeg ville bestemt også give Isabella lov til det, hvis hun f.eks. kommer næste år og vil være det. 

Anmeld

1. februar 2013

serinasmor

Janni. skriver:

L

Måske netop derfor hun vil prøve en "drengeting". Leger hun meget med drengene? Tænker der måske blev snakket meget om spiderman? 

Jeg synes det er sejt at hun vil være spiderman. 

Leger meget med drengene tumler løber og hopper i sofaen ... hendes største ønske fra julemanden (da hun smed sutterne i november ) var et skateboard i blå .. og til jul et løbehjul i lyserød ...

Anmeld

1. februar 2013

Drømme

serinasmor skriver:

Det er vildt så anderledes det bliver modtaget, at din pige vil være noget drenget i forhold til hvordan det blev modtaget at en dreng gik i kjoler..

Jeg synes det er helt fint, børn skal have lov til at udklæde sig og udforske det de nu engang vil, så bliver det meget lettere for dem at finde sig tilrette i verden senere hen.

Kan huske jeg var dybt forundret over hvordan drenge kunne stå op og tisse, jeg var faktisk dybt misundelig, da jeg var omkring de 2½-3 år og vidst også et par år frem Jeg ville SÅ gerne være en dreng 

Anmeld

1. februar 2013

Janni.

serinasmor skriver:

Leger meget med drengene tumler løber og hopper i sofaen ... hendes største ønske fra julemanden (da hun smed sutterne i november ) var et skateboard i blå .. og til jul et løbehjul i lyserød ...

hun har da fundet ud af hvor det sjove sker 

Anmeld

1. februar 2013

serinasmor

Leneur skriver:

Hvis hun vil være spiderman, er det da hun skal være og jeg tror altså ikke hun vil blive drillet for det.
Min niece på 9 år, har altid været prinssese, fe, klokkeblomst eller andet piget, lige så længe jeg kan huske. Sidste år var hun så en ninja turtles og i år skal hun være en af de sorte ninjagos. Og hun er ellers pige med stort P.
Silje får da så også lov til at være lige det hun vil være, også derfor jeg strækker mig mht hendes sorte hunde kostume. Hvis hun så til næste år vil være noget meget drenget, så er det, det hun skal være.
Der er jo også de drenge i børnehaven der leger mest med dukker og det bliver de da heller ikke drillet med.

Kunne se projektet med den sorte hund er blevet udvidet til at du nu skal sy selv du strækker dig laaaangt ... det er jo pludseligt blevet et fleraftensprojekt i stedet for den semi hurtige løsning jeg kunne finde på

Anmeld

1. februar 2013

serinasmor

Lone H. skriver:

Min datter var  scooby doo, hun gider ikke det prinsesse noget som kostumer, for hun har tit tylnederdele, nederdele og kjoler på i hverdagen, så der vil hun nogle helt andre ting

Se der kunne den måske også ligge ...

Tjae .. hvis jeg kunne vælge præcis hvad jeg ville være for en dag ville jeg nok også vælge noget modsat af hverdag ... måske. .

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.