om fastelavn og kønsroller

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. februar 2013

Kløver

Jeg synes det er i orden her er min dreng 2 og skal være elefant, min datter starter først i dagpleje om en mdr men havde hun skullet med skulle hun ha lånt storebrors kattekostume fra sidste år han ikke nåede at bruge, da han desværre blev syg

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. februar 2013

serinasmor

Leneur skriver:

Du gav mig da bare en god idé jeg byggede videre på med hjælp fra nettet, så det skal du ikke kimse ad...

Gør jeg skam heller ikke ... håber projektet lykkes og silje bliver spring-lykkelig

Anmeld

2. februar 2013

serinasmor

Maja84 skriver:

Jeg synes det er i orden her er min dreng 2 og skal være elefant, min datter starter først i dagpleje om en mdr men havde hun skullet med skulle hun ha lånt storebrors kattekostume fra sidste år han ikke nåede at bruge, da han desværre blev syg

Det lyder også så fint med en elefant

Anmeld

2. februar 2013

serinasmor

Brams skriver:

Ha ha herhjemme vil Lærke også gerne være Spiderman og det får hun selvfølgelig lov til 

Jamen selvfølgelig da

Tror serina bliver den eneste spiderman med lyserøde futter i hendes børnehave

Anmeld

2. februar 2013

mth1987

serinasmor skriver:

Det er ved at være længe siden jeg har oprettet en egentlig tråd - men nu må det være .. jeg er nemlig lidt forundret ... gere goes

Jeg kan i en anden fastelavnstråd se at pigerne typisk er über pigede til fastelavn og drengene tilsvarende über drengede - forstået på den måde at tøserne er prinsesse, fin dame, minnie, brud eller et eller andet sødt dyr. Drengene er cowboys, robot eller en superbest ...

Serina ( min pige på 3 hvis nogle skulle være i tvivl ) spurgte vi "hvad vil du være til fastelavn "

vi havde forventet prinsesse eller minnie fordi minnie er det store idol og prinsesser er ved at blive et hit - men nej!

"spiderman" lød svaret og det med fægtende arme og alt muligt ...

Hun har flere gange hårdnakket påstået at hun er en dreng - men igen er prinsesse udklædning et hit ... ja jeg er nok bare forvirret og forundret ...

Det skal måske nævnes at spiderman er købt og julelysene i øjnene sagde det hele ... spiderman var det hun skulle være .. men hmm...

Er der nogle af jer skønne kvinder der har oplevet noget lignende? Og hvad ville i have gjort ?

Og frem for alt - vil hun måske blive drillet af pigerne i børnehaven ?

Det er da helt op til børnene at vælge hvad de vil være til fastelavn... Vi havde vores datter med ud i en legetøjsbutik for at vælge. Hun ville dog ha det hele, men fik nøjes med en abe dragt og en bi.

min niece skal være politimand i år

jeg syntes det er fuldstændig ligegyldig om det er drenge ting til piger og omvendt. Det er børnene der skal hygge og ku da ikk forestille mig mig din datter ville blive drillet med at hun er spiderman

Anmeld

2. februar 2013

2babygirls

serinasmor skriver:

Det er ved at være længe siden jeg har oprettet en egentlig tråd - men nu må det være .. jeg er nemlig lidt forundret ... gere goes

Jeg kan i en anden fastelavnstråd se at pigerne typisk er über pigede til fastelavn og drengene tilsvarende über drengede - forstået på den måde at tøserne er prinsesse, fin dame, minnie, brud eller et eller andet sødt dyr. Drengene er cowboys, robot eller en superbest ...

Serina ( min pige på 3 hvis nogle skulle være i tvivl ) spurgte vi "hvad vil du være til fastelavn "

vi havde forventet prinsesse eller minnie fordi minnie er det store idol og prinsesser er ved at blive et hit - men nej!

Hun har flere gange hårdnakket påstået at hun er en dreng - men igen er prinsesse udklædning et hit ... ja jeg er nok bare forvirret og forundret ...

Det skal måske nævnes at spiderman er købt og julelysene i øjnene sagde det hele ... spiderman var det hun skulle være .. men hmm...

Er der nogle af jer skønne kvinder der har oplevet noget lignende? Og hvad ville i have gjort ?

Hun er da sej.
Min lille pige skal være tigerdyr, fordi han hitter, men købte da en cars bluse med bumle på igår, da bumle også hitter he he. Hun var helt vild, og kunne næsten ikke få lov at vaske den først.

Jeg tror ikke hun blir drillet hvis hun i forvejen ikke er mega tøset i børnehaven.

Anmeld

2. februar 2013

2babygirls

Fenja09 skriver:

Jeg har lige været inde og kigge på babykostumer, men må indrømmet at jeg synes 200 og nogle kroner er ret meget for et kosume hun måske ikke engang gider have på - så kan godt være at jeg lige skal kigge forbi H&M i morgen, tak for tippet

Tiger har vinger og tryllestav til 20kr som også er rigtig sødt. Vores kat mente også det smagte fantastisk, og søstrene grene har kære engle vinger

Anmeld

3. februar 2013

Fenja09

Baby2påvej skriver:

Tiger har vinger og tryllestav til 20kr som også er rigtig sødt. Vores kat mente også det smagte fantastisk, og søstrene grene har kære engle vinger

Mange tak for tippet

Anmeld

3. februar 2013

GUSO

serinasmor skriver:

Min Sofie på 2 ,10 år vil også være spiderman og jeg er sikker på hun ikke vil blive drillet, hvorfor skulle hun dog det tænker jeg..

Anmeld

3. februar 2013

Pige2009

serinasmor skriver:

Tak
Man bekymrer sig om de underligste ting

Og børnehaven er stadig en ny og stor verden for mig selvom hun nu har gået der i 4 mdr

Samme her for Laura har kun gået der 1 måned 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.