Det med eks'en kan jeg, som mange andre, ikke se er et problem. Det er bedst for alle, og specielt børnene, at alle familiemedlemmer kommer godt ud af det med hinanden. Min mands eks er en del af familien og bliver inviteret med til både vores og min svigermors arrangementer. Du synes at hun har været et svin, men for dem er det vigtigt at have et godt forhold til deres børnebørns mor og det kan jeg virkelig godt forstå.
M.h.t. forskelsbehandlingen på børnene... Den er svær, synes jeg. Hvis jeg skal prøve at læse mellem linjerne - så virker det egentlig ikke som om du synes der bliver forskelsbehandlet vildt mellem din mands forskellige børn - men mellem ham her Matthias og din datter. Der er kommet en forklaring at det er fordi moren er enlig. Du siger så at faren er der hver dag. Men hvordan? Er han der hele tiden, passer han barnet når som helst hvis moren vil til arrangementer o.s.v.? Selvom der er meget hjælp fra faren, kan det sagtens være en belastning at være alene alligevel, og det synes jeg egentlig er en ret fin forklaring. Det kan også være at svigermor er lidt ekstra sart overfor sin datter, som måske har det svært med at være blevet alene, mens sønnen jo har fundet sig en ny kæreste (dig) med ny familie... Måske virker datteren som om hun har mere brug for hjælp end jer? Jeg siger ikke at det er OK at forskelsbehandle, men jeg kan godt se hvorfor forskelsbehandling kan opstå i det her tilfælde. De har valgt at lægge deres energi der hvor der er mest brug for deres hjælp.
Hvis jeg skal være helt ærlig, så synes jeg at du lyder jaloux. Specielt på eks'en, men det får mig så til at tænke om der ikke også er en snert af den jalousi i forhold til drengen Matthias der får mere opmærksomhed fra bedsteforældrene?
Jeg tror ikke at det handler om at bedsteforældrene bedre kan lide Matthias end jeres datter, men om at de vælger at hjælpe dér hvor der er mest brug for det. Det er jo meget typisk at forældre er lidt mere overbeskyttende overfor deres døtre end deres sønner.

Anmeld