help

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.016 visninger
46 svar
0 synes godt om
31. januar 2013

Anonym trådstarter

Hjælp mig! 

Jeg overvejer at flytte fra min kæreste...-men det er pga hans familie - der stadig har stor kontakt til hans eks, kommenterer billeder, sms'er og ringer sammen.. de vil gerne min kærestes børn (sjovt nok), som han har med sin eks... men de vil ikke vores barn (som jeg er mor til).. de vil gerne alle deres børnebørn ... men ikke det jeg er mor til..  Eks'en sørger stadig for jule- og fødselsdagsgaver til dem.

Har nævnt det for min kæreste der starks forsvare dem, hende og sig selv.. og nu kan jeg ikke mere... 

skal jeg blive og "droppe dem" (ikke se dem, ikke invitere dem til noget..) eller skal jeg pakke sammen og flytte væk med min datter??? 
Elsker min kæreste utrolig meget, og kan ikke forestille mig et liv uden ham.. 

Hjælp mig piger... ved ik hvad jeg skal gøre af mig selv.. sidder og tuder og tuder og tuder... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. januar 2013

Mom

Profilbillede for Mom

Hej,

Skal det forstås sådan at du og din kæreste har et fælles barn, en pige?

Dernæst, hvis din kæreste har børn med sin x, er det i min verden naturligt at hans forældre har kontakt med hende, da hun jo er mor til nogle af deres børnebørn - sådan tror jeg også det ville være her. Det er så måske graden af kontakt der skal justeres?

Kh Mom

Anmeld

31. januar 2013

Anonym trådstarter

Mom skriver:

Hej,

Skal det forstås sådan at du og din kæreste har et fælles barn, en pige?

Dernæst, hvis din kæreste har børn med sin x, er det i min verden naturligt at hans forældre har kontakt med hende, da hun jo er mor til nogle af deres børnebørn - sådan tror jeg også det ville være her. Det er så måske graden af kontakt der skal justeres?

Kh Mom

Ja det er korrekt.

Hvorfor skal de ha kontakt til hende pga børnene?? De deler 50/50 så vi har dem en hel uge af gangen?? 

Og det de vil vide om deres børnebørn kan de vel spørge min kæreste om?? 

Anmeld

31. januar 2013

Mom

Profilbillede for Mom

Hej igen,

Først og fremmest, hvad der er det rigtige for den ene, er nødvendigvis ikke rigtigt for den anden...

Men mit svar vil være som følger:

Hvis din kærestes forældre har haft et godt forhold til hans x, hvorfor skulle de så ikke kunne holde kontakten, de deler jo kærligheden til børnene..? Måske skal graden af kontakten justeres?

Man ved jo når man går ind i et forhold, med børn, at der følger en x med...?

Der hvor jeg ser det HELT STORE problem, er at din kærestes forældre ikke gider jeres fælles barn, og det ER et problem - og det er ikke fordi jeres datter er så lille, at de ikke rigtigt kan lave noget sammen med hende endnu?

Jeg ser også et mindre problem i at din kæreste måske ikke er så snaksaglig, når det kommer til disse emner, for alt andet end lige burde I kunne have en dialog.

Men jeg tænker hvordan har DU det med dine svigerforældre, kommer I godt ud af det med hinanden? For hvis I gør, tænker jeg, at der måske ikke går så meget fra dig, ved at de holder kontakten med X´en..? Men hvis I kommer dårligt ud af det med hinanden, så kan det måske godt tænkes, at de skal til at give mere og mere slip på X´en....?

Kh Mom

Anmeld

31. januar 2013

Bonderøvens kone

Skal jeg være ærlig, så synes jeg at det er fantastisk at farmor og farfar har god kontakt med deres børnebørns mor, selvom deres søn ikke danner par med hende mere.

Bare fordi din kæreste ikke er sammen med hende, så betyder det da ikke at de skal "gøre det forbi" med hende også.

De kan vel godt lide hende og vælger vel i bund og grund selv hvem de har lyst til at omgås.

Det må da også være dejligt for børnene at forholdet stadig er bevaret - Det gør da mange ting meget nemmere for dem.

Vh

Anmeld

31. januar 2013

sandramor

Bonderøvens kone skriver:

Skal jeg være ærlig, så synes jeg at det er fantastisk at farmor og farfar har god kontakt med deres børnebørns mor, selvom deres søn ikke danner par med hende mere.

Bare fordi din kæreste ikke er sammen med hende, så betyder det da ikke at de skal "gøre det forbi" med hende også.

De kan vel godt lide hende og vælger vel i bund og grund selv hvem de har lyst til at omgås.

Det må da også være dejligt for børnene at forholdet stadig er bevaret - Det gør da mange ting meget nemmere for dem.

Vh

Det sys jeg egentlig også det er.....

Men en af de vigtige ting hun nævner kommentere du ikke... De gider ikke hendes datter??? Eller deres fælles barn....

Det er jo bare HELT forkert og hvor er det dog synd for jeres datter....

Anmeld

31. januar 2013

TNBC

Anonym skriver:

Hjælp mig! 

Jeg overvejer at flytte fra min kæreste...-men det er pga hans familie - der stadig har stor kontakt til hans eks, kommenterer billeder, sms'er og ringer sammen.. de vil gerne min kærestes børn (sjovt nok), som han har med sin eks... men de vil ikke vores barn (som jeg er mor til).. de vil gerne alle deres børnebørn ... men ikke det jeg er mor til..  Eks'en sørger stadig for jule- og fødselsdagsgaver til dem.

Har nævnt det for min kæreste der starks forsvare dem, hende og sig selv.. og nu kan jeg ikke mere... 

skal jeg blive og "droppe dem" (ikke se dem, ikke invitere dem til noget..) eller skal jeg pakke sammen og flytte væk med min datter??? 

Hjælp mig piger... ved ik hvad jeg skal gøre af mig selv.. sidder og tuder og tuder og tuder... 

Du skal ikke snakke med din kæreste, men dine svigerforældre. Det er dem der gør noget forkert. De laver forskelsbehandling på deres børnebørn og det er ikke fair.
At de har kontakt med exen kan jeg ikke se noget imod. De er jo hendes børns bedsteforældre.

Anmeld

31. januar 2013

sandramor

Anonym skriver:

Hjælp mig! 

Hej igen

Først får du en stor

Det er ikke en let situation du står i....først vil jeg sige at det at hans forældre stadig har kontakt til din kærestes ex og børn er nok meget naturligt... Det er jo deres børnebørn.... Det kan du nok ikke gøre så meget ved... MEN når det er sagt så sys jeg det er rigtig synd for jeres fælles datter at de ikke gider hende
Det sys jeg virkelig ikke er okay og det er sku synd for jeres datter at hun skal føle sig udenfor og føle hun er mindre værd end de andre børn.... Sys det er RIGTIG tarveligt af bedsteforældrene! De burde skamme sig!!!

Når det er sagt kan jeg desværre ikke svare på om du skal forlade din kæreste eller bare bide i det sure æble og acceptere at din datter bare ikke er så interessant for dem som de andre....
Jeg ved at hvis det var mig ville jeg nok starte med at tage en snak med dem og fortælle hvordan du føler og spørge dem hvorfor jeres datter ikke er lige så god som de andre børnebørn.....

Håber du finder ud af det....

Anmeld

31. januar 2013

Bonderøvens kone

sandramor skriver:

Det sys jeg egentlig også det er.....

Men en af de vigtige ting hun nævner kommentere du ikke... De gider ikke hendes datter??? Eller deres fælles barn....

Det er jo bare HELT forkert og hvor er det dog synd for jeres datter....

Hvis der bliver gjort forskel på børnebørnene, så er det selvfølgelig helt forkert af farmor og farfar - Det tror jeg ingen vil modsige!

Men jeg tænker at hvis forholdet mellem TS og dem er lidt anspændt, så kunne det jo være årsagen til at de ikke føler sig lige så tætte med dette barnebarn.

Så jeg synes ikke løsningen er at blive i et forholdet, hvis det betyder at de ikke skal inkluderes. Dette vil jo bare skabe en endnu større grøft  mellem barnebarnet og dem. 

Anmeld

31. januar 2013

Anonym trådstarter

Bonderøvens kone skriver:

Hvis der bliver gjort forskel på børnebørnene, så er det selvfølgelig helt forkert af farmor og farfar - Det tror jeg ingen vil modsige!

Men jeg tænker at hvis forholdet mellem TS og dem er lidt anspændt, så kunne det jo være årsagen til at de ikke føler sig lige så tætte med dette barnebarn.

Så jeg synes ikke løsningen er at blive i et forholdet, hvis det betyder at de ikke skal inkluderes. Dette vil jo bare skabe en endnu større grøft  mellem barnebarnet og dem. 

det er jo kun anspændt fordi de ikke gider vores datter men gerne vil alle deres andre børnebørn ? (de har 6 børnebørn..)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.