help

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. januar 2013

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Du skal ikke snakke med din kæreste, men dine svigerforældre. Det er dem der gør noget forkert. De laver forskelsbehandling på deres børnebørn og det er ikke fair.
At de har kontakt med exen kan jeg ikke se noget imod. De er jo hendes børns bedsteforældre.

har snakket med mine svigerforældre om det - og jeg får en laaang forklaring om at de ikke gør forskel men hjælper hvor de kan??? 

(det indebærer så ikke at passe vores fællesbarn..)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. januar 2013

DitteFisk

Anonym skriver:

Hjælp mig! 

Jeg overvejer at flytte fra min kæreste...-men det er pga hans familie - der stadig har stor kontakt til hans eks, kommenterer billeder, sms'er og ringer sammen.. de vil gerne min kærestes børn (sjovt nok), som han har med sin eks... men de vil ikke vores barn (som jeg er mor til).. de vil gerne alle deres børnebørn ... men ikke det jeg er mor til..  Eks'en sørger stadig for jule- og fødselsdagsgaver til dem.

Har nævnt det for min kæreste der starks forsvare dem, hende og sig selv.. og nu kan jeg ikke mere... 

skal jeg blive og "droppe dem" (ikke se dem, ikke invitere dem til noget..) eller skal jeg pakke sammen og flytte væk med min datter??? 
Elsker min kæreste utrolig meget, og kan ikke forestille mig et liv uden ham.. 

Hjælp mig piger... ved ik hvad jeg skal gøre af mig selv.. sidder og tuder og tuder og tuder... 

Jeg synes det er lidt dramatisk at ville flytte, hvis der ellers ikke er noget galt. Det løser jo ikke problemet, da de jo altid vil være bedsteforældre til jeres barn. 

Ang kontakten til eks'en så synes jeg ikke det er sært. Det er det samme her, jeg snakker da også med min søns farmor selvom jeg ikke er sammen med hans far. Hende og hans søster og bror kan også kommentere mine ting på Facebook, sms'e mig og ringe.. så snakker vi jo om min dreng, deres barnebarn. 

Men forskelsbehandling er jo ikke okay. Jeg synes du skal prøve at tage en rolig snak med svigermor og sige at du fornemmer noget, spørge til hvordan hun ser det, osv.. det kan være hun slet ikke er klar over at det kan se sådan ud.. tilsyneladende er det ikke super tydeligt, hvis ikke din kæreste kan se det lige umiddelbart, så måske har hun slet ikke tænkt over det. Og så må du jo gøre hende opmærksom på det  

Anmeld

31. januar 2013

TeamRocket

Jeg tænker lidt at det måske er dig de ikke kan lide og så ryger jeres datter automatisk med i købet? Har du spurgt om de vil have hende et par timer alene?
Her kan jeg ikke med farmor og derfor må ungerne besøge hende uden mig for ellers ville de aldrig se hinanden. Og her snakkes der stadig om mandens eks selv om de ingen børn har og vi desuden er gift og bor sammen med tre fælles børn på 6 år! nå nu til sagen, de kan ikke lide mig og jeg kan ikke med dem men børnene går det ikke udover.
Jeg føler godt min mand ku ha støttet mig mere og vi har mange gange været ved at gå fra hinanden pga dem, men det er hans mor, jeg er hans kone, det er svært for ham at gøre noget. Og jeg nægter at være hende der tvinger ham til at vælge.

Anmeld

1. februar 2013

Anonym trådstarter

TeamRocket skriver:

Jeg tænker lidt at det måske er dig de ikke kan lide og så ryger jeres datter automatisk med i købet? Har du spurgt om de vil have hende et par timer alene?
Her kan jeg ikke med farmor og derfor må ungerne besøge hende uden mig for ellers ville de aldrig se hinanden. Og her snakkes der stadig om mandens eks selv om de ingen børn har og vi desuden er gift og bor sammen med tre fælles børn på 6 år! nå nu til sagen, de kan ikke lide mig og jeg kan ikke med dem men børnene går det ikke udover.
Jeg føler godt min mand ku ha støttet mig mere og vi har mange gange været ved at gå fra hinanden pga dem, men det er hans mor, jeg er hans kone, det er svært for ham at gøre noget. Og jeg nægter at være hende der tvinger ham til at vælge.

Hahaha (ikke ondt) - vi har spurgt dem RIGTIG mange gange om de ville passe hende.. et par timer - eller med overnatning.. og vi får altid nej nej nej nej nej og 20 undskyldninger... (men de har ALTID tid til de andre børne)

Så nu er vi holdt op med at spørge dem om hjælp med pasning... 

Anmeld

1. februar 2013

Anonym trådstarter

Jeg synes det er lidt dramatisk at ville flytte, hvis der ellers ikke er noget galt. Det løser jo ikke problemet, da de jo altid vil være bedsteforældre til jeres barn. 

Ang kontakten til eks'en så synes jeg ikke det er sært. Det er det samme her, jeg snakker da også med min søns farmor selvom jeg ikke er sammen med hans far. Hende og hans søster og bror kan også kommentere mine ting på Facebook, sms'e mig og ringe.. så snakker vi jo om min dreng, deres barnebarn. 

Men forskelsbehandling er jo ikke okay. Jeg synes du skal prøve at tage en rolig snak med svigermor og sige at du fornemmer noget, spørge til hvordan hun ser det, osv.. det kan være hun slet ikke er klar over at det kan se sådan ud.. tilsyneladende er det ikke super tydeligt, hvis ikke din kæreste kan se det lige umiddelbart, så måske har hun slet ikke tænkt over det. Og så må du jo gøre hende opmærksom på det  

Men, hvilken viden har du om jeres børn som deres far ikke har?? 

Hvorfor skal den kontakt være der? 

Hun ser det slet ikke.. har nævnt det for hende og hun går helt i forsvarsposition... 

Anmeld

1. februar 2013

Anonym trådstarter

sandramor skriver:

Hej igen

Først får du en stor

Det er ikke en let situation du står i....først vil jeg sige at det at hans forældre stadig har kontakt til din kærestes ex og børn er nok meget naturligt... Det er jo deres børnebørn.... Det kan du nok ikke gøre så meget ved... MEN når det er sagt så sys jeg det er rigtig synd for jeres fælles datter at de ikke gider hende
Det sys jeg virkelig ikke er okay og det er sku synd for jeres datter at hun skal føle sig udenfor og føle hun er mindre værd end de andre børn.... Sys det er RIGTIG tarveligt af bedsteforældrene! De burde skamme sig!!!

Når det er sagt kan jeg desværre ikke svare på om du skal forlade din kæreste eller bare bide i det sure æble og acceptere at din datter bare ikke er så interessant for dem som de andre....
Jeg ved at hvis det var mig ville jeg nok starte med at tage en snak med dem og fortælle hvordan du føler og spørge dem hvorfor jeres datter ikke er lige så god som de andre børnebørn.....

Håber du finder ud af det....

Tak for svar 

Vil ik forlade ham, bare flytte væk.. og få fred fra hans familie og hans eks.. 

er begyndt at acceptere at de ikke gider hende.. og holder kontakten på minimum.. de bliver ikke spurgt om de vil passe hende..

Enten: "Nej, vi har lige haft Mathias (som de er mormor og morfar til), Nej, det er søndag, vi skal slappe af (hvis vi liige ville i IKEA), 
Nej ikke i dag, vi skal have Mathias. Nej det passer ikke så godt i dag, vi skal gøre rent og klar til noget... Nej, vi skal sådan og sådan.

Hvis vi spiser hos dem og det bliver sent og man spørger om hun kan overnatte til næste dag... Nej!!! men er det Mathias - ja da..

Hun har endda sagt at det er noget andet at blive mormor.. (og det er muligvis rigtig! MEN det skal børnene fandme ikke se! og det skriger at Mathias er noget helt særligt!) 

(Puha - undskyld for det) 

Anmeld

1. februar 2013

Anonym trådstarter

Nå - kan se at det åbenbart er helt normal at svigerforældre har kontakt til eks'en...

Kan I ikke forklare mig HVORFOR... 
Hvilken viden I har som fædrene ikke har?? (ved 7/7 ordninger)

Anmeld

1. februar 2013

Anonym trådstarter

Mom skriver:

Hej igen,

Først og fremmest, hvad der er det rigtige for den ene, er nødvendigvis ikke rigtigt for den anden...

Men mit svar vil være som følger:

Hvis din kærestes forældre har haft et godt forhold til hans x, hvorfor skulle de så ikke kunne holde kontakten, de deler jo kærligheden til børnene..? Måske skal graden af kontakten justeres?

Man ved jo når man går ind i et forhold, med børn, at der følger en x med...?

Der hvor jeg ser det HELT STORE problem, er at din kærestes forældre ikke gider jeres fælles barn, og det ER et problem - og det er ikke fordi jeres datter er så lille, at de ikke rigtigt kan lave noget sammen med hende endnu?

Jeg ser også et mindre problem i at din kæreste måske ikke er så snaksaglig, når det kommer til disse emner, for alt andet end lige burde I kunne have en dialog.

Men jeg tænker hvordan har DU det med dine svigerforældre, kommer I godt ud af det med hinanden? For hvis I gør, tænker jeg, at der måske ikke går så meget fra dig, ved at de holder kontakten med X´en..? Men hvis I kommer dårligt ud af det med hinanden, så kan det måske godt tænkes, at de skal til at give mere og mere slip på X´en....?

Kh Mom

Tak for dit svar.

Vores datter bliver snart 2. og er godt kørende  
De har passet hende 1 gang.. hvor min svigermor havde planlagt en masse.. men fordi hun lige var for lille til at fodre ændre.. så har de faktisk ikke passet hende siden

Og - jeg KOM rigtig fint ud af det med dem.. (Gør jeg stadig - men det er mere en facade nu)... efter forskelsbehandlingen som selv mine forældre kan se... 

Knus 

Anmeld

1. februar 2013

Mom

Profilbillede for Mom

Godmorgen,

Jeg er ikke selv skilt, så kan ikke svare på hvilken viden jeg har som faderen ikke har... Men jeg tænker at det slet ikke handler om det - det handler vel mere om, at dine svigerforældre godt kan lide X´en? Og at de deler kærligheden til børnene? Dertil kommer jo det faktum, at man som menneske ikke kan eller skal bestemme hvem andre skal have kontakt med. Altså er det noget som du bliver nødt til at acceptere, uanset hvor meget det end piner dig.

Nu skrev du at din datter er 2 år - og ved den alder mener jeg da bestemt at din datter er stor nok, til at dine svigerforældre kan få en masse dejlige hyggestunder samme med hende.. Og jeg KAN sagtens forstå hvorfor deres forhold, eller mangel på samme piner dig... Har du prøvet at spørge dem direkte hvorfor de gør den forskelsbehandling, måske skal de have det meget direkte?

Dernæst hvis din pige har det godt og nært forhold til dine forældre, så værn om dette. Der er desværre mange børn som kun har et nært forhold til det ene hold bedsteforældre, af den ene eller den anden årsag... Og man kan ikke tvinge folk i en anden retning.

Kh Mom

Anmeld

1. februar 2013

Fenja09

Hjælp mig! 

Jeg overvejer at flytte fra min kæreste...-men det er pga hans familie - der stadig har stor kontakt til hans eks, kommenterer billeder, sms'er og ringer sammen.. de vil gerne min kærestes børn (sjovt nok), som han har med sin eks... men de vil ikke vores barn (som jeg er mor til).. de vil gerne alle deres børnebørn ... men ikke det jeg er mor til..  Eks'en sørger stadig for jule- og fødselsdagsgaver til dem.

Har nævnt det for min kæreste der starks forsvare dem, hende og sig selv.. og nu kan jeg ikke mere... 

skal jeg blive og "droppe dem" (ikke se dem, ikke invitere dem til noget..) eller skal jeg pakke sammen og flytte væk med min datter??? 
Elsker min kæreste utrolig meget, og kan ikke forestille mig et liv uden ham.. 

Hjælp mig piger... ved ik hvad jeg skal gøre af mig selv.. sidder og tuder og tuder og tuder... 

Jeg synes det lyder meget naturligt at din kærestes forældre snakker med hans eks - især nu jhvor de har også har børn sammen, så måske skal du bare snakke med kæresten om det kan reduceres lidt.

Hvis vi herhjemme flyttede fra hinanden ville jeg stadig snakke og ses med min "gamle" svigermor/svigerfar. Jeg kan ikke lide dem mindre fordi hendes søn og jeg ikke længere kan sammen. Derudover vil de altid være farmor/farfar til min datter, så det ville falde mig helt naturligt - også selvom min datters far havde fået ny kæreste/stiftet ny familie.

Derimod synes jeg ikke det er ok, hvis bedsteforældrene favorisere børnene, jeres barn skal selvfølgelig føle sig lige så elsket som resten. Og på den konto forstår jeg godt, hvis du bliver ked.

Hvis jeg var dig ville jeg snakke udelukkende ud fra jeres fælles barn - altså tale med kæresten om at det føles som om at jeres barn bliver udelukket af bedsteforældrene eller ikke får det samme som hans andre børn. Og ellers ville jeg tale med mine svigerforældre.

/Fenja

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.