modesty skriver:
Du misforstår jo totalt hvad stort set alle folk i den her tråd skriver.
Børn med krudt i røven der bliver diagnosticerede med ADHD bliver FEJLdiagnosticerede. De har IKKE ADHD.
Så er du ikke sød at slappe lidt af og tale ordentligt.
Med den dejlige dreng jeg har, kan jeg virkelig godt have lidt svært ved at forstå,at der bliver fejldiagnotiseret børn ud fra at de alene har krudt i bagdelen.
Når man står med et ADHD barn er man ikke itvivl om diagnosen!! Derudover har jeg svært ved at fortså at folk/forældre vitterligt ønsker at deres børn skal medicineres "alene fordi de er lidt vildere end normalen".
ADHD, og det der følger med ligger mig meget på sinde, netop fordi jeg ved at min dreng får det meget svært i fremtiden. Og en af grundene til at han får det svært, er fordi der er så mange der sætter spørgsmål ved diagnosens rigtighed! Han skal kæmpe sig til forståelse for hans problemer og det synes jeg ikke er rimeligt. Et barn med et fysisk handicap, ville straks blive mødt med hensyn, medføelse og forståelse.
Ingen ville nogen sinde betvivle en fysisk diagnose!!
Min søn kæmper på ALLE fronter, og nu hvor han bliver 12 snart, er han selv bevidst om at han ikke er som andre...ikke mindst fordi "normale" børn og forældre er hurtig til at påpege det!!
Min dreng og hans søskende har en stor forståelse for dem selv og andre i dirverse situationer, og jeg tænker da lidt, at hvis vi som forældre ikke var så fordomsfulde og dygtige til at pege fingere af andre, så kunne vi lære vores børn at nære dyb respekt for andre uanset hvad situation de er i, uanset diagnose, hudfarve eller måde at leve på. Måske skulle vi alle prøve at være lidt mere åbne overfor andre, istedet for straks at mistænke at her har vi med en resource svag familie, der har et adhd barn, fordi de ikke kan finde ud at tilgodese barnet, eller hvad værer er.....de kan ikke sætte grænser og opdrage deres børn!!
Undskyld det blev lang og rodet, men vil til en hver tid forsvare min søns diagnose, så han en dag også kan blive accepteret som en meget værdigfuld brik i vores meget indelukkede samfund!