Truer med at tage min søn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. januar 2013

roenlund

Fenja09 skriver:

Tror du ikke at der bliver lagt stor vægt på at moderen flytter med sit barn pga voldelig hændelser i hjemmet? Og vil det sige, at hvis kæresten og jeg går fra hinanden - i enighed, skal han så stadig skriver under på at jeg har lov til at flytte med vores datter?

Ja han skal skrive under da i har fælles forældremyndighed.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. januar 2013

2721

bobbles skriver:

det passer godt nok ikke det folk skriver. hvis du flytter fra din kæreste er det da dig der er alene mor og står som bopæls forældre og får alle tilskud min eks mand skulle da ikke skrive under på jeg flyttede med mit barn for 5 år siden.

Så er der sket en ændring siden. Da jeg flyttede fra min eks, skulle han skriver under på at han gav mig tilladelse til at rykke min søns adresse fra vores fællesbopæl

Anmeld

28. januar 2013

Fenja09

roenlund skriver:

Ja han skal skrive under da i har fælles forældremyndighed.

Ok, og det får man gennem Statsamtet eller hvordan? Det er ikke fordi jeg ikke tror på dig, det er mere fordi jeg ikke troede det var sådan når begge forældre er enige om flytningen. Ved godt at i TS tilfælde er der ikke enighed, men så må det vel kræve at hun går igennem Statsamtet og så sker der vel en mere dybtegående proces.

Anmeld

28. januar 2013

Anonym trådstarter

Tusind tak for jeres svar og fordi i hjalp og læste med <3

Anmeld

29. januar 2013

hesøth

Fenja09 skriver:

Ok, og det får man gennem Statsamtet eller hvordan? Det er ikke fordi jeg ikke tror på dig, det er mere fordi jeg ikke troede det var sådan når begge forældre er enige om flytningen. Ved godt at i TS tilfælde er der ikke enighed, men så må det vel kræve at hun går igennem Statsamtet og så sker der vel en mere dybtegående proces.

Man melder flytning til folkeregistret (kan gøres med nem-id). De sørger så for at sende et brev til den anden forældre, der så skal acceptere at barnet flytter adressen - og sende accept retur....

Hvis der ikke reageres herpå kan man tage sagen i Statsamtet...

Anmeld

29. januar 2013

Fenja09

hesøth skriver:

Man melder flytning til folkeregistret (kan gøres med nem-id). De sørger så for at sende et brev til den anden forældre, der så skal acceptere at barnet flytter adressen - og sende accept retur....

Hvis der ikke reageres herpå kan man tage sagen i Statsamtet...

Ok, så det kommer helt automatisk når man vælger at flytte fra hinanden. Tak for oplysningen, det vidste jeg nemlig ikke

Anmeld

29. januar 2013

Kamilla-m

Fenja09 skriver:

Tror du ikke at der bliver lagt stor vægt på at moderen flytter med sit barn pga voldelig hændelser i hjemmet? Og vil det sige, at hvis kæresten og jeg går fra hinanden - i enighed, skal han så stadig skriver under på at jeg har lov til at flytte med vores datter?

sådan er reglerne.. og ja det ville han skulle, altså ikke skrive under på at du tager barnet med, men skrive under på en flytte anmeldelse hvor han bekræfter det er ok at barnets adresse flytter med dig.

Anmeld

29. januar 2013

anna111

Profilbillede for anna111
Anonym skriver:

Ja det er jo lige det, jeg ammer min søn og han er ret afhængig af mig allerede.. Jeg har mærker på kroppen og men der er ingen der har set.. Blir bar ret ked når han begynder at true med vores søn for så fortæller han at han ikk mente det og at jeg skal glemme ag det er sket.. Men når ens mand allerede har tæsket en og bar skubbet mig ned på gulvet og har fået en bule og de mærker jeg ser på min krop så har jeg ikk noget tilovers med ham..

jeg vil ikke prasse dig til noget men nu hvor han har skadet dig vil han uden tvivl gøre det igen du skal væk derfra med din søn vis jeg var dig ville jeg pakke mine ting og min søns når han ikke er hjemme og finde det nærmeste krise center du skal ikke blive der når det først går op for ham du virkelig ikke vil blive ved ham kan han jo finde på at skade dig endnu mere og din søn for den sags skyld det er mit råd til dig og jeg håber virkelig du vil tage det op til overvejelse 

Anmeld

29. januar 2013

Anonym trådstarter

Anna111 skriver:

jeg vil ikke prasse dig til noget men nu hvor han har skadet dig vil han uden tvivl gøre det igen du skal væk derfra med din søn vis jeg var dig ville jeg pakke mine ting og min søns når han ikke er hjemme og finde det nærmeste krise center du skal ikke blive der når det først går op for ham du virkelig ikke vil blive ved ham kan han jo finde på at skade dig endnu mere og din søn for den sags skyld det er mit råd til dig og jeg håber virkelig du vil tage det op til overvejelse 

Tak for svaret, jeg overvejer at gøre det meget stærkt.. For han kommer til at gøre det igen.. Det er jo noget han altid vil gøre

Anmeld

29. januar 2013

Anonym trådstarter

Anna111 skriver:

Tak for svaret, jeg overvejer at gøre det meget stærkt.. For han kommer til at gøre det igen.. Det er jo noget han altid vil gøre

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.