Fenja09 skriver:
Jeg tror nu ikke at det er helt korrekt at barnet har bopæl ved den forældre hvor barnet først er registreret. Kan godt være at jeg misforstår det du skriver
men hvis moderen vælge at flytte og skifte adresse så tager hun jo barnet med sig - og dermed får hun også alle de ydelser man kan få som enlig/-enlig forsørger. Han har heller ikke eneret på at bestemme hvor barnet skal gå i institution, det er en fælles beslutning når der er fælles forældremyndighed, men kan man ikke blive enige vil det i syvende og sidst være bopældforælderen der har det "sidste ord".
/Fenja 
Er slet ikke sikker på det, så fint du retter mig, hvis jeg får sagt noget vrøvl

Jeg kender bare til en familie, hvor moderen gik fra faderen, og der skulle han skrive under på, om adressen måtte flyttes til moderen. Det ville han ikke give samtykke til, så drengen bor i dag stadig hos sin far (kun moderens adresse blev flyttet).
Men der var moderen også psykisk ustabil, flyttede og der gik tre uger inden hun bad om at se drengen, samt at drengen var næsten 2 år. Så det kan jo have haft betydning. Men der gik næsten et år inden sagen blev afsluttet...

I den her sag, hvor vi snakker om en voldelig mand og en ammende mor, er jeg også helt sikker på, at faderen ikke har meget at skulle have sagt, men for ikke at risikere at trække sagen i langdrag eller risikere, at barnet skal bruge tid hos en voldelig far, tænker jeg det er bedst TS henvender sig til Statsamtet, Mødrehjælpen eller lignende!
Anmeld