Truer med at tage min søn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. januar 2013

Stivdie

Fenja09 skriver:

Jeg tror nu ikke at det er helt korrekt at barnet har bopæl ved den forældre hvor barnet først er registreret. Kan godt være at jeg misforstår det du skriver  men hvis moderen vælge at flytte og skifte adresse så tager hun jo barnet med sig - og dermed får hun også alle de ydelser man kan få som enlig/-enlig forsørger. Han har heller ikke eneret på at bestemme hvor barnet skal gå i institution, det er en fælles beslutning når der er fælles forældremyndighed, men kan man ikke blive enige vil det i syvende og sidst være bopældforælderen der har det "sidste ord".

/Fenja

Er slet ikke sikker på det, så fint du retter mig, hvis jeg får sagt noget vrøvl
Jeg kender bare til en familie, hvor moderen gik fra faderen, og der skulle han skrive under på, om adressen måtte flyttes til moderen. Det ville han ikke give samtykke til, så drengen bor i dag stadig hos sin far (kun moderens adresse blev flyttet).
Men der var moderen også psykisk ustabil, flyttede og der gik tre uger inden hun bad om at se drengen, samt at drengen var næsten 2 år. Så det kan jo have haft betydning. Men der gik næsten et år inden sagen blev afsluttet...

I den her sag, hvor vi snakker om en voldelig mand og en ammende mor, er jeg også helt sikker på, at faderen ikke har meget at skulle have sagt, men for ikke at risikere at trække sagen i langdrag eller risikere, at barnet skal bruge tid hos en voldelig far, tænker jeg det er bedst TS henvender sig til Statsamtet, Mødrehjælpen eller lignende!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. januar 2013

Anonym trådstarter

Stivdie skriver:

Er slet ikke sikker på det, så fint du retter mig, hvis jeg får sagt noget vrøvl
Jeg kender bare til en familie, hvor moderen gik fra faderen, og der skulle han skrive under på, om adressen måtte flyttes til moderen. Det ville han ikke give samtykke til, så drengen bor i dag stadig hos sin far (kun moderens adresse blev flyttet).
Men der var moderen også psykisk ustabil, flyttede og der gik tre uger inden hun bad om at se drengen, samt at drengen var næsten 2 år. Så det kan jo have haft betydning. Men der gik næsten et år inden sagen blev afsluttet...

I den her sag, hvor vi snakker om en voldelig mand og en ammende mor, er jeg også helt sikker på, at faderen ikke har meget at skulle have sagt, men for ikke at risikere at trække sagen i langdrag eller risikere, at barnet skal bruge tid hos en voldelig far, tænker jeg det er bedst TS henvender sig til Statsamtet, Mødrehjælpen eller lignende!

Tak for dit svar.. Det er sådan at han nu havde sagt at hver får ham en uge, men har nu trukket sig tilbage og vil ha at jeg bliver osv.. Tænker også at snakke med statsforvaltibgen og høre hvordan ig hvorledes i min situation

Anmeld

28. januar 2013

Eliza

Chellepigen1992 skriver:

Der er altså sket en del de sidste 5 år, for idag hvis moren flytter og tar barnet med kan hun lave en midlertidig adresseændring, men så vil kommunen sende et brev ud til begge forældre, hvor de skal lave en redegørelse for hvor barnet har opholdt sig siden flytningen og til dagsdato. Jeg har næsten selv lige været det igennem, så du skal ikke komme og sige at det ikke passer det jeg skriver..

Kunne du så få boligsikring og sådan fra dag 1 eller skulle i noget tog trækkeri igennem? 

Anmeld

28. januar 2013

anna111

Profilbillede for anna111

en 50/50 ordning ville jo heller ikke gå vis du ammer ? og er han ikke for lille til det eller ?  og tror nu osse du har ratten på din side nu hvor du ammer og han har slået dig har du beviser på det en der har set det eller der har set mærker efter det eller bare fortalt det til for ellers bliver det desværre bare ord mod ord

Anmeld

28. januar 2013

Anonym trådstarter

Anna111 skriver:

en 50/50 ordning ville jo heller ikke gå vis du ammer ? og er han ikke for lille til det eller ?  og tror nu osse du har ratten på din side nu hvor du ammer og han har slået dig har du beviser på det en der har set det eller der har set mærker efter det eller bare fortalt det til for ellers bliver det desværre bare ord mod ord

Ja det er jo lige det, jeg ammer min søn og han er ret afhængig af mig allerede.. Jeg har mærker på kroppen og men der er ingen der har set.. Blir bar ret ked når han begynder at true med vores søn for så fortæller han at han ikk mente det og at jeg skal glemme ag det er sket.. Men når ens mand allerede har tæsket en og bar skubbet mig ned på gulvet og har fået en bule og de mærker jeg ser på min krop så har jeg ikk noget tilovers med ham..

Anmeld

28. januar 2013

Pige2009

Anonym skriver:

Hej piger.. Jeg har været oppe og skændes med min kæreste og vi har virkelig skændes og sagt alle mulige ord til hinanden hvor jeg fortalte ham at jeg ikke gider ham mere og jeg flytter for mig selv.. Han truer så med at ville tage vores 5 mdr gamle søn og at jeg skal vente og se osv.. Han er virkelig en psykopat og man ved ikk hvad han kan finde på. Han siger at jeg bar kan skride men at min søn bliver sammen med ham.. Hvad gør man lige det hvis det skulle ske ? Han har ikk dansk statsborger og skulle det ske at vi går fra hinanden så stoler jeg ikk på ar han overhovedet kan samarbejde med den der deles om barnet ? Også er det altså mig der passer min søn skifter hiver mad putter hva kan der ske overhovedet?

Kom ud af det forhold NU! Tag din søn med din og snig dig ud i nattens mulm og mørke eller når han er på arbejde...

Anmeld

28. januar 2013

Kamilla-m

Fenja09 skriver:

Ingen kan tage din søn fra dig - heller ikke din kæreste. Der skal virkelig være god grund til at tage så lille et barn fra dets mor, så det tror jeg ikke han kommer langt med.

Du kan sagtens flytte, du skal bare huske at tage dit barn med dig dvs du skal ikke lade barnet være hos faderen i f.eks to dage for lige at ordne nogle ting, for så kan det i Statsamtet se ud som om at du er flyttet uden dit barn og så kan det blive en fordel for faderen. Dette er selvfølgelig kun relevant fordi han har truet med at tage barnet, havde i nu en god kommunikation og var enige om at barnet skal have bopæl ved dig, så kunne i sagtens aftale at barnet var ved faderen i x antal dage.

Hvis du ammer, så bliver det igen endnu sværere for ham at få barnet, man fjerner nødigt et barn der bliver ammet.

Synes du skal kontakte Statsamtet og fortælle din situation de kan svare dig på alle dine spørgsmål.

Du har altid mulighed for at søge fuld forældremyndighed, men det vil da klart være bedst at i får en god kommunikation og aftale omkring hvordan i skal gøre. For barnets skyld. Kan det ikke lade sig gøre, så ved Statsamtet nok, hvad du så skal gøre.

Håber det bedste for jer!

/Fenja

man kan ikke "bare" flytte med barnet . han skal skrive under på adressen bliver flyttet med. og gør han ikke det er det underordnet om hun tager barnet med eller ej, hun er stadig på papir flyttet uden barnet - og så er det svært at få adressen tilbage.

Anmeld

28. januar 2013

Anonym trådstarter

Baagøe skriver:

Kom ud af det forhold NU! Tag din søn med din og snig dig ud i nattens mulm og mørke eller når han er på arbejde...

Det er også det bedste og det ender med at blive på den måde..

Anmeld

28. januar 2013

Fenja09

Stivdie skriver:

Ok på den måde! Jamen så er jeg med og helt enig, men alle børne/-ungeydelser går ind på moderens konto så de skal igennem Statsamtet for at faderen får de ydelser. Jeg tror heller ikke på, at faderen i dette tilfælde ville beholde barnet hvis Statsamtet går ind i sagen. De fjerner nødigt et ammende barn.

Jeg synes bestemt også at TS skal kontakte kommune eller Statsamt og få hjælp, det er ikke sundt for hverken hende eller barnet at være omkring sådan en mand.

Så vi er enige!

Anmeld

28. januar 2013

Fenja09

MortilMogL skriver:

man kan ikke "bare" flytte med barnet . han skal skrive under på adressen bliver flyttet med. og gør han ikke det er det underordnet om hun tager barnet med eller ej, hun er stadig på papir flyttet uden barnet - og så er det svært at få adressen tilbage.

Tror du ikke at der bliver lagt stor vægt på at moderen flytter med sit barn pga voldelig hændelser i hjemmet? Og vil det sige, at hvis kæresten og jeg går fra hinanden - i enighed, skal han så stadig skriver under på at jeg har lov til at flytte med vores datter?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.