Truer med at tage min søn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. januar 2013

Nemesis

bobbles skriver:

det passer godt nok ikke det folk skriver. hvis du flytter fra din kæreste er det da dig der er alene mor og står som bopæls forældre og får alle tilskud min eks mand skulle da ikke skrive under på jeg flyttede med mit barn for 5 år siden.

nej da der har været fælles adresse kan man ikke bare flytte sit barns adresse! Så skal BEGGE være enige. Er barnets far ikke det, så flytter de ikke barnets adresse og dermed bliver far bopælsforælder.

https://www.moedrehjaelpen.dk/default.aspx?func=ar ticle.view&id=17056

Der står helt specifikt
I skal være opmærksomme på, at den, der flytter fra den fælles bolig, ikke bare kan tage barnet med og melde ny folkeregisteradresse. Det kræver en accept fra den anden forælder.

Hvis den ene af jer flytter fra det fælles hjem, og den anden af jer bliver boende med barnet, vil den forælder, der bliver boende anses som bopælsforælder, og den der flytter som samværsforælder.

Der er sket meget på 5 år...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. januar 2013

Anonym trådstarter

Stivdie skriver:

Puhh det lyder grimt!
Inden du foretager dig noget som helst vil jeg råde dig til at ringe til Statsforvaltningen. De kan sætte dig ind i regler og rettigheder.

Nu er jeg ikke ekspert på området, men som aeg mener det er, så har I fælles forældremyndighed, hvis I havde samme adresse, da barnet blev født og hvis faderen er registreret som far. Det betyder, at du vil være nødt til at samarbejde med ham.
Barnets bopæl er registreret på den adresse, hvor I bor nu, så hvis du flytter og skifter adresse, så bliver din kæreste bopælsforælder, og vil derfor have ret til tilskuddene fra kommunen osv. Han vil ligeledes kunne bestemme hvor barnet skal gå i vuggestue, børnehave, etc.
Da barnet er født i DK med en dansk mor, er det dansk statsborger, og han kan derfor ikke tage barnet med ud af landet uden din tilladelse.

Jeg tror desværre du skal berede dig på at skulle gå rettens vej!
MEN! Din kæreste kan IKKE bare tage dit barn fra dig!! Jeres barn er så lille, så der skal være dybtvejene grunde til det, hvis du ikke som minimum får tildelt 50% af samværstiden. Ammer du? Hvis du gør, vil det have stor betydning, tror jeg.

Håber at der kommer en fornuftig løsning på det hele

Tak for svar.. Jeg vil prøve ag forhøre mig med statsforvaltibgen..

Anmeld

28. januar 2013

bobbles

Nemesis skriver:

nej da der har været fælles adresse kan man ikke bare flytte sit barns adresse! Så skal BEGGE være enige. Er barnets far ikke det, så flytter de ikke barnets adresse og dermed bliver far bopælsforælder.

Der står helt specifikt
I skal være opmærksomme på, at den, der flytter fra den fælles bolig, ikke bare kan tage barnet med og melde ny folkeregisteradresse. Det kræver en accept fra den anden forælder.

Hvis den ene af jer flytter fra det fælles hjem, og den anden af jer bliver boende med barnet, vil den forælder, der bliver boende anses som bopælsforælder, og den der flytter som samværsforælder.

ved bare hvordan det var for 5 år siden. har i prøvet par terapi i stedet for at give så hurtigt op? har du prøvet at sige til ham han skal snakke pænt til dig? det er da bedre end bare at gå fra hinanden prøve at få det til at hænge sammen.

Anmeld

28. januar 2013

Anonym trådstarter

Nemesis skriver:

Der står helt specifikt

Tak for dit svar.. Jeg ringet i hvert fald og forhører mig ad.

Anmeld

28. januar 2013

Anonym trådstarter

Fenja09 skriver:

Ingen kan tage din søn fra dig - heller ikke din kæreste. Der skal virkelig være god grund til at tage så lille et barn fra dets mor, så det tror jeg ikke han kommer langt med.

Du kan sagtens flytte, du skal bare huske at tage dit barn med dig dvs du skal ikke lade barnet være hos faderen i f.eks to dage for lige at ordne nogle ting, for så kan det i Statsamtet se ud som om at du er flyttet uden dit barn og så kan det blive en fordel for faderen. Dette er selvfølgelig kun relevant fordi han har truet med at tage barnet, havde i nu en god kommunikation og var enige om at barnet skal have bopæl ved dig, så kunne i sagtens aftale at barnet var ved faderen i x antal dage.

Hvis du ammer, så bliver det igen endnu sværere for ham at få barnet, man fjerner nødigt et barn der bliver ammet.

Synes du skal kontakte Statsamtet og fortælle din situation de kan svare dig på alle dine spørgsmål.

Du har altid mulighed for at søge fuld forældremyndighed, men det vil da klart være bedst at i får en god kommunikation og aftale omkring hvordan i skal gøre. For barnets skyld. Kan det ikke lade sig gøre, så ved Statsamtet nok, hvad du så skal gøre.

Håber det bedste for jer!

/Fenja

Tvivler virkelig på alt.. Han slog mig og har os gjort det før.. Og Idag har han så taget min søns pas måske for at irritere mig og han har taget ham med over til mine svigerforældre..

Anmeld

28. januar 2013

Fenja09

Anonym skriver:

Tvivler virkelig på alt.. Han slog mig og har os gjort det før.. Og Idag har han så taget min søns pas måske for at irritere mig og han har taget ham med over til mine svigerforældre..

Tror du ikke det vil være bedst at du kontakte Statsamtet eller din kommune, så du kan få noget hjælp. Det lyder ikke som et sundt sted at være, hverken for dig eller barnet.

Anmeld

28. januar 2013

Ccamilla

Profilbillede for Ccamilla
Så er min barsel officielt slut - og ferien begynder :)
Anonym skriver:

Jeg tænker krisecenter - det er et stort skridt, men de kan hjælpe dig ! Og din søn ..

krydser fingre for det bedste, det lyder ikke som et sundt miljø, for din søn at vokse op i - ej heller for dig ..

Stort kram

Anmeld

28. januar 2013

Anonym trådstarter

Olivia's Moar skriver:

Jeg tænker krisecenter - det er et stort skridt, men de kan hjælpe dig ! Og din søn ..

krydser fingre for det bedste, det lyder ikke som et sundt miljø, for din søn at vokse op i - ej heller for dig ..

Stort kram

Nej, vil virkelig heller ikk have at min søn vokser i sådan et miljø.. Ved ikke helt med krisecentre jeg vil bar væk fra ham.. Vi fik aftalt at hver får sønnen en uge og det gik jeg med til.. Men jeg ammer og tror ikke det bil blive på den måde.. For jeg har hans familie på min side og han skal ikk ku sige dem imod.. Også hør han alt det og siger det for at jeg skal blive.. Jo flere ting jeg får pakket og viser han at det virkelig er slut jo mere sur blir han..

Anmeld

28. januar 2013

Nemesis

Anonym skriver:

Nej, vil virkelig heller ikk have at min søn vokser i sådan et miljø.. Ved ikke helt med krisecentre jeg vil bar væk fra ham.. Vi fik aftalt at hver får sønnen en uge og det gik jeg med til.. Men jeg ammer og tror ikke det bil blive på den måde.. For jeg har hans familie på min side og han skal ikk ku sige dem imod.. Også hør han alt det og siger det for at jeg skal blive.. Jo flere ting jeg får pakket og viser han at det virkelig er slut jo mere sur blir han..

du har en baby!!! sådan en deler man altså ikke i en 7/7 ordning.!

Få ringet og få noget hjælp og ellers hvis kan slår dig så tager du ved næste lejlighed og pakker dit og barnets ting sammen og kommer væk.

Slår han dig igen - så anmeld ham for vold!

Anmeld

28. januar 2013

Anonym trådstarter

Nemesis skriver:

du har en baby!!! sådan en deler man altså ikke i en 7/7 ordning.!

Få ringet og få noget hjælp og ellers hvis kan slår dig så tager du ved næste lejlighed og pakker dit og barnets ting sammen og kommer væk.

Slår han dig igen - så anmeld ham for vold!

Ja han skal anmeldes næste gang ! Det bar så hårdt men så længe han ikk kan tage mit barn fra mig så er det godt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.