Anonym skriver:
Hej piger.. Jeg har været oppe og skændes med min kæreste og vi har virkelig skændes og sagt alle mulige ord til hinanden hvor jeg fortalte ham at jeg ikke gider ham mere og jeg flytter for mig selv.. Han truer så med at ville tage vores 5 mdr gamle søn og at jeg skal vente og se osv.. Han er virkelig en psykopat og man ved ikk hvad han kan finde på. Han siger at jeg bar kan skride men at min søn bliver sammen med ham.. Hvad gør man lige det hvis det skulle ske ? Han har ikk dansk statsborger og skulle det ske at vi går fra hinanden så stoler jeg ikk på ar han overhovedet kan samarbejde med den der deles om barnet ? Også er det altså mig der passer min søn skifter hiver mad putter hva kan der ske overhovedet?
Puhh det lyder grimt!

Inden du foretager dig noget som helst vil jeg råde dig til at ringe til Statsforvaltningen. De kan sætte dig ind i regler og rettigheder.
Nu er jeg ikke ekspert på området, men som aeg mener det er, så har I fælles forældremyndighed, hvis I havde samme adresse, da barnet blev født og hvis faderen er registreret som far. Det betyder, at du vil være nødt til at samarbejde med ham.
Barnets bopæl er registreret på den adresse, hvor I bor nu, så hvis du flytter og skifter adresse, så bliver din kæreste bopælsforælder, og vil derfor have ret til tilskuddene fra kommunen osv. Han vil ligeledes kunne bestemme hvor barnet skal gå i vuggestue, børnehave, etc.
Da barnet er født i DK med en dansk mor, er det dansk statsborger, og han kan derfor ikke tage barnet med ud af landet uden din tilladelse.
Jeg tror desværre du skal berede dig på at skulle gå rettens vej!

MEN! Din kæreste kan IKKE bare tage dit barn fra dig!! Jeres barn er så lille, så der skal være dybtvejene grunde til det, hvis du ikke som minimum får tildelt 50% af samværstiden. Ammer du? Hvis du gør, vil det have stor betydning, tror jeg.
Håber at der kommer en fornuftig løsning på det hele
Anmeld