Truer med at tage min søn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.182 visninger
42 svar
0 synes godt om
28. januar 2013

Anonym trådstarter

Hej piger.. Jeg har været oppe og skændes med min kæreste og vi har virkelig skændes og sagt alle mulige ord til hinanden hvor jeg fortalte ham at jeg ikke gider ham mere og jeg flytter for mig selv.. Han truer så med at ville tage vores 5 mdr gamle søn og at jeg skal vente og se osv.. Han er virkelig en psykopat og man ved ikk hvad han kan finde på. Han siger at jeg bar kan skride men at min søn bliver sammen med ham.. Hvad gør man lige det hvis det skulle ske ? Han har ikk dansk statsborger og skulle det ske at vi går fra hinanden så stoler jeg ikk på ar han overhovedet kan samarbejde med den der deles om barnet ? Også er det altså mig der passer min søn skifter hiver mad putter hva kan der ske overhovedet?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. januar 2013

Stivdie

Anonym skriver:

Hej piger.. Jeg har været oppe og skændes med min kæreste og vi har virkelig skændes og sagt alle mulige ord til hinanden hvor jeg fortalte ham at jeg ikke gider ham mere og jeg flytter for mig selv.. Han truer så med at ville tage vores 5 mdr gamle søn og at jeg skal vente og se osv.. Han er virkelig en psykopat og man ved ikk hvad han kan finde på. Han siger at jeg bar kan skride men at min søn bliver sammen med ham.. Hvad gør man lige det hvis det skulle ske ? Han har ikk dansk statsborger og skulle det ske at vi går fra hinanden så stoler jeg ikk på ar han overhovedet kan samarbejde med den der deles om barnet ? Også er det altså mig der passer min søn skifter hiver mad putter hva kan der ske overhovedet?

Puhh det lyder grimt!
Inden du foretager dig noget som helst vil jeg råde dig til at ringe til Statsforvaltningen. De kan sætte dig ind i regler og rettigheder.

Nu er jeg ikke ekspert på området, men som aeg mener det er, så har I fælles forældremyndighed, hvis I havde samme adresse, da barnet blev født og hvis faderen er registreret som far. Det betyder, at du vil være nødt til at samarbejde med ham.
Barnets bopæl er registreret på den adresse, hvor I bor nu, så hvis du flytter og skifter adresse, så bliver din kæreste bopælsforælder, og vil derfor have ret til tilskuddene fra kommunen osv. Han vil ligeledes kunne bestemme hvor barnet skal gå i vuggestue, børnehave, etc.
Da barnet er født i DK med en dansk mor, er det dansk statsborger, og han kan derfor ikke tage barnet med ud af landet uden din tilladelse.

Jeg tror desværre du skal berede dig på at skulle gå rettens vej!
MEN! Din kæreste kan IKKE bare tage dit barn fra dig!! Jeres barn er så lille, så der skal være dybtvejene grunde til det, hvis du ikke som minimum får tildelt 50% af samværstiden. Ammer du? Hvis du gør, vil det have stor betydning, tror jeg.

Håber at der kommer en fornuftig løsning på det hele

Anmeld

28. januar 2013

Fenja09

Anonym skriver:

Ingen kan tage din søn fra dig - heller ikke din kæreste. Der skal virkelig være god grund til at tage så lille et barn fra dets mor, så det tror jeg ikke han kommer langt med.

Du kan sagtens flytte, du skal bare huske at tage dit barn med dig dvs du skal ikke lade barnet være hos faderen i f.eks to dage for lige at ordne nogle ting, for så kan det i Statsamtet se ud som om at du er flyttet uden dit barn og så kan det blive en fordel for faderen. Dette er selvfølgelig kun relevant fordi han har truet med at tage barnet, havde i nu en god kommunikation og var enige om at barnet skal have bopæl ved dig, så kunne i sagtens aftale at barnet var ved faderen i x antal dage.

Hvis du ammer, så bliver det igen endnu sværere for ham at få barnet, man fjerner nødigt et barn der bliver ammet.

Synes du skal kontakte Statsamtet og fortælle din situation de kan svare dig på alle dine spørgsmål.

Du har altid mulighed for at søge fuld forældremyndighed, men det vil da klart være bedst at i får en god kommunikation og aftale omkring hvordan i skal gøre. For barnets skyld. Kan det ikke lade sig gøre, så ved Statsamtet nok, hvad du så skal gøre.

Håber det bedste for jer!

/Fenja

Anmeld

28. januar 2013

kiwiol

Hvis i har fælles forældremyndighed, som jeg går ud fra at i har, så kan du heller ikke bare flytte med barnet. Faren skal skrive under på at du må flytte med ham.

Det kan godt lyde som om, at det vil blive et problem.

Men som en anden skrev, så kontakt statsamtet og spørg dem hvordan du skal forholde dig.

Men 1 ting du aldrig må gøre, er at flytte uden din søn, for så står du rigtig dårligt hvis far vil beholde bopælen på ham. Så har far automatisk bopælen og det kan være svært at få den flyttet.

Anmeld

28. januar 2013

Fenja09

Stivdie skriver:

Puhh det lyder grimt!
Inden du foretager dig noget som helst vil jeg råde dig til at ringe til Statsforvaltningen. De kan sætte dig ind i regler og rettigheder.

Nu er jeg ikke ekspert på området, men som aeg mener det er, så har I fælles forældremyndighed, hvis I havde samme adresse, da barnet blev født og hvis faderen er registreret som far. Det betyder, at du vil være nødt til at samarbejde med ham.
Barnets bopæl er registreret på den adresse, hvor I bor nu, så hvis du flytter og skifter adresse, så bliver din kæreste bopælsforælder, og vil derfor have ret til tilskuddene fra kommunen osv. Han vil ligeledes kunne bestemme hvor barnet skal gå i vuggestue, børnehave, etc.
Da barnet er født i DK med en dansk mor, er det dansk statsborger, og han kan derfor ikke tage barnet med ud af landet uden din tilladelse.

Jeg tror desværre du skal berede dig på at skulle gå rettens vej!
MEN! Din kæreste kan IKKE bare tage dit barn fra dig!! Jeres barn er så lille, så der skal være dybtvejene grunde til det, hvis du ikke som minimum får tildelt 50% af samværstiden. Ammer du? Hvis du gør, vil det have stor betydning, tror jeg.

Håber at der kommer en fornuftig løsning på det hele

Jeg tror nu ikke at det er helt korrekt at barnet har bopæl ved den forældre hvor barnet først er registreret. Kan godt være at jeg misforstår det du skriver  men hvis moderen vælge at flytte og skifte adresse så tager hun jo barnet med sig - og dermed får hun også alle de ydelser man kan få som enlig/-enlig forsørger. Han har heller ikke eneret på at bestemme hvor barnet skal gå i institution, det er en fælles beslutning når der er fælles forældremyndighed, men kan man ikke blive enige vil det i syvende og sidst være bopældforælderen der har det "sidste ord".

/Fenja

Anmeld

28. januar 2013

Chelle92

Du vil sagtens kunne flytte og tage den lille med, du skal bare kontakte kommune og gå ind på post danmark og lave en midlertidig adresseændring både på dig og den lille. Men du skal så også være hurtig at kontakte statsforvaltningen, så du kan få søgt om de ting du vil søge over den lille. Og det eneste kommunen vil gøre til at starte med er at sende et brev ud hvor både du og faren til barnet, skal komme med en redegørelse for hvor barnet har opholdt sig siden du er flyttet. Også får du højst sansynligt jeres barns adresse, indtil der er faldet en afgørelse i retten omkring jeres søn.

Jeg har selv været det igennem og det var hvad kommunen gjorde i mit tilfælde, selvom det var mig der flyttede og jeg tog min dreng med mig, så ved hvad jeg snakker om.

Men du er velkommen til at skrive til mig privat hvis det er.  Håber ihvetfald at der kommer styr på det.

Knus Chellepigen1992

Anmeld

28. januar 2013

henh01

Jeg tror kun det er hvis man er gift man ikke bare må flytte med barnet. Er ikke sikker...

Men ring til SFV og forhør dig..

Anmeld

28. januar 2013

Nemesis

Det er ganske rigtigt som mange andre har sagt, at flytter du så kan du ikke automatisk tage dit barns adresse med dig. Barnets far skal give tilladelse.

flytter han imidlertid adressen først er der intet problem for så er HAN fraflyttet den fælles adresse.

Det lyder til at blive en lang og opslidende sag og det betyder at du kan flytte, med dit barn, men ikke flytte adressen! Der ved får du så heller ikke hverken tilskud eller andet førend det har været i retten..og ja det kan tage tid.

Kender en i samme situation og det er pt 1 år siden hun flyttede og der er stadig ingen afgørelse.

Så snak med SFV/mødrehjælpen og hør hvad du gør.

Sisse

Anmeld

28. januar 2013

bobbles

det passer godt nok ikke det folk skriver. hvis du flytter fra din kæreste er det da dig der er alene mor og står som bopæls forældre og får alle tilskud min eks mand skulle da ikke skrive under på jeg flyttede med mit barn for 5 år siden.

Anmeld

28. januar 2013

Chelle92

bobbles skriver:

det passer godt nok ikke det folk skriver. hvis du flytter fra din kæreste er det da dig der er alene mor og står som bopæls forældre og får alle tilskud min eks mand skulle da ikke skrive under på jeg flyttede med mit barn for 5 år siden.

Der er altså sket en del de sidste 5 år, for idag hvis moren flytter og tar barnet med kan hun lave en midlertidig adresseændring, men så vil kommunen sende et brev ud til begge forældre, hvor de skal lave en redegørelse for hvor barnet har opholdt sig siden flytningen og til dagsdato. Jeg har næsten selv lige været det igennem, så du skal ikke komme og sige at det ikke passer det jeg skriver..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.