argh de der delebørns fædre!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. januar 2013

Anonym trådstarter

LMX skriver:

Jeg synes klart at han skal respektere din holdning og gå til DIG og ikke barnet hvis han er uenig.

Men.. Jeg kan ikke lade være med at blive lidt provokeret alligevel. Mine børn har begge FB profil OG har haft det ihvertfald et års tid eller mere. OG de har begge haft mobiltelefon siden de startede i skole. (De er 11 og 14)

Skal jeg føle mig som en mindre god mor fordi jeg ikke skåner mine børn for de "grusomheder" der foregår på FB?

Jeg er helt uenig i dine principper men enig i at han griber situationen forkert an.

Ja det synes jeg faktisk! Jeg synes det er uansvarligt at acceptere ens børns profiler på websites hvor der er påsat en aldersgrænse, hvis denne aldersgrænse ikke opretholdes.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. januar 2013

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Det er altså ikke et holdbart argument. Det er ulovligt at køre bil når man er under 18 - en aldersgrænse på et privat site er en retningslinje som siden skaber for at fralægge sig ansvar - det er ikke lovgivning.

Så derfor behøver man ikke overholde den?

Anmeld

28. januar 2013

Anonym trådstarter

wamse skriver:

Jeg kan godt forstå at du bliver frustreret!

Min datters far mener også at vores datter skal have en mobil, hvilket jeg bestemt ikke er enig i, og hun får heller ikke lov til at have den på sig her, hvis han giver hende en. 

Der hvor jeg synes din eks fejler er, at jeres datter bliver budbringeren, han burde selv have fortalt dig det, og ikke jeres datter. 

Man kan jo have de holdninger man har omkring facebook, og jeg ser selv ret stort på aldersgrænsen der inde, men når i har haft snakket om det før, så synes jeg sgu han er en knold, for ikke selv at have taget den med dig. 

Det besværliggøre i hvert fald i den grad et samarbjede.

Som skrevet længere oppe har jeg sagt nej til mobiltelefon fordi hendes far mente det var alt for tidligt og unødvendigt. Det bliver svært fremadrettet at fortsætte med at opretholde hinandens ønsker for vores fælles barn når man hele tiden bliver stukket i ryggen.

Anmeld

28. januar 2013

modesty

Anonym skriver:

Så derfor behøver man ikke overholde den?

Nej, det behøver man ikke.

Anmeld

28. januar 2013

modesty

Uanset hvordan jeg vender og drejer tingene så er der jo en regl/lov om at man skal være 13 eller 15 år for at benytte sig af FB... Det handler ikke om hvorvidt han er uenig i mine retningslinjer, men simpelthen at han vil give hende lov til noget så absurt som at oprette en konto et sted, hvor DERES retningslinjer ikke vil blive overholdt!!!

Jeg er fuldstændig målls over hvor uansvarlig man kan være som forælder at synes det er okay at et barn på 10 år opretter en profil et sted hvor der er andre regler!

Hvad angår mobilen, så evar det HANS retningslinjer JEG fulgte da han noterede sig hvordan HAN ønskede det skulle være. Og alligevel vælger han - uden at tale med mig om det at stikke ungen en mobil telefon "før tid". -Det er sgu da ikke skide konfliktløsende!!

M.h.t. fb: har jeg svaret i mit andet indlæg. 

M.h.t. mobilen. Læs lige hvad jeg skriver én gang til. Jeg siger jo højt og tydeligt at han skulle have taget den med dig først. Men at så er den ikke værre, da du jo SELV har sagt tidligere at du godt syntes at hun kunne få én før. Og jeg har ingen steder skrevet at han er super konfliktløsende, tværtimod.

Anmeld

28. januar 2013

IG

Jeg går snart fuldstændig amok!!!

min datters far er en idiot - hele vejen igennem!!!

I dag da hun kommer hjem fra samvær siger hun til mig at hendes far har lovet hende at hun må oprette en profil på FB når hun bliver 10 år!!! Dette på trods af at hun har sagt til hendes far at hendes mor har sagt at reglerne fortæller man skal være 15 år!!

Hvor uansvarlig er man - ikke nok med at man helt overlegent vil bryde reglerne, men han går direkte imod hvad jeg i første omgang har fortalt barnet!

Og dette er jo selvfølgelig ikke det hele! Vi var enige om at hun først skulle have mobil når hun var 10 år + da vi begge bor så tæt på skolen at det ikke er en nødvendighed. Alligevel forærer han hende en mobil bag ryggen på mig da hun blev 7 år!

Jeg får fnidder af den "mand". Bliv dog voksen!!!

For mig lyder det reelt ikke som om han prøver at gå i mod dig, for at blive uvenner med dig... men for at kunne have kontakt til sit barn.

Jeg har en lillesøster på ni år, hun har mobiltelefon (som hun kan bruge til at lave legeaftaler, og hvis der skulle ske noget), hun har facebook i den forstand at min mor og hendes far, der er skilt administere den for hende. Hun er kun venner med nogle få veninder fra skolen, fritidsaktiviteter og naturligvis familien.For hende, min mor og hendes far er det en god hjælp da det gør de begge to kan følge med (billeder) hvad der sker i hendes liv.

Men uden tvivl det skulle være noget han havde drøftet med dig, så I evt. kunne blive enige herom.

Anmeld

28. januar 2013

Anonym trådstarter

IG skriver:

For mig lyder det reelt ikke som om han prøver at gå i mod dig, for at blive uvenner med dig... men for at kunne have kontakt til sit barn.

Jeg har en lillesøster på ni år, hun har mobiltelefon (som hun kan bruge til at lave legeaftaler, og hvis der skulle ske noget), hun har facebook i den forstand at min mor og hendes far, der er skilt administere den for hende. Hun er kun venner med nogle få veninder fra skolen, fritidsaktiviteter og naturligvis familien.For hende, min mor og hendes far er det en god hjælp da det gør de begge to kan følge med (billeder) hvad der sker i hendes liv.

Men uden tvivl det skulle være noget han havde drøftet med dig, så I evt. kunne blive enige herom.

hendes mobil telefon er udelukkende til brug når hun er hos ham. Hun får den hverken med i skole eller herhjem.

Anmeld

28. januar 2013

IG

Anonym skriver:

hendes mobil telefon er udelukkende til brug når hun er hos ham. Hun får den hverken med i skole eller herhjem.

Ja okay, det kan jeg godt se virker lidt underligt... med mindre det er en hun bruger til at spille på?

Har du prøvet at snakke med ham om det?

Anmeld

28. januar 2013

LMX

Anonym skriver:

Ja det synes jeg faktisk! Jeg synes det er uansvarligt at acceptere ens børns profiler på websites hvor der er påsat en aldersgrænse, hvis denne aldersgrænse ikke opretholdes.

Jamen så er jeg en dårlig mor! Hurra for det. Og 90% af DK's øvrige forældre er det samme.

Så kan man så diskutere hvad der er værst. At være vidne til de grumme ting der sker på FB eller at skåne sine børn så meget for knubs at de bliver holdt udenfor fællesskabet!

Uansvarligt min bare..... Jeg bliver pludselig mere og mere enig med din datters far!

Anmeld

28. januar 2013

Lullaby

Selvfølgelig skal hun da ikke have en facebook-profil når hun kun er 10 år. Retningslinjerne er 13 år. Hvad er det for et signal at sende sine børn? Er virkelig forbavset over, at så mange synes det er ok at man skider højt på regler bare fordi man synes de er dumme.

Angående mobilen så er han da en røv fordi han lader din datter være budbringer og at han går imod jeres fælles beslutning. Hvis han ændrede mening burde han have ringet til dig og snakket med dig om det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.