kvinders ansvar

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. januar 2013

M&N

FrkZier skriver:

nej det vil aldrig være kvindes ansvar at sørge for hendes mand ikke har lyst til andre!

men synes dog stadig at man skal gøre lidt ud af sig selv osv, selvom man har været i lang varrigt forhold

- meeeeeen.. man kan da sagtens være feminin bare fordi man er korthåret?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar 2013

Frk. Himmelblå

Yurie skriver:

Jeg ved ikke om jeg kan forklare det her, men jeg prøver.
Er det kvinders ansvar at klæ sig feminemt for manden, så ikke han ikke har lyst til at være sammen med andre?
Det kom efter en snak om at jeg overvejer at blive korthåret igen.

Det kan i sidste ende kun være den utro parts ansvar at være utro.

Når det er sagt, så synes jeg, at både mænd og kvinder i forhold skylder sig selv og hinanden at holde sig lækre. Både sunde, i form og soignerede, - selvfølgelig i det omfang at sygdom eller andet ikke forhindrer det.

Jeg synes, det er drønprovokerende, når folk i fast forhold får den opfattelse, at det er ok bare at lade stå til. Blive tyk og slap og usund at se på. Jeg synes, det er ret så respektløst over for partneren.

Det er dog min klare opfattelse, at der er flere mænd end kvinder, er bare lader stå til. 

Jeg må indrømme at blev min mand bare mere og mere ligeglad med sit udtryk, så ville jeg da i den grad også blive mere og mere motiveret for at kigge efter andre end ham. Det må da være logik. 

Men heldigvis er udseendet ikke alt, og man må formode, at har man valgt en partner er det også fordi, man snakker godt med denne. Og så kan man vel finde en fælles løsning, inden det kommer til de helt store problemer for forholdet.

Kan godt forstå, I har haft en diskussion om emnet, - det er jo sådan lidt både og.

Anmeld

26. januar 2013

Frk. Himmelblå

Mom skriver:

Hej,

Jeg tror jeg vil vælge at gå en lille smule imod strømmen..

Men lad mig først slå fast, den som er utro har selv valgt det, og det kan ikke blive den andens ansvar... Og dog! Jeg har set forhold, hvor kvinden i starten af forholdet, var levende, spændene, attraktiv og gjorde noget ud af sig selv, for derefter at visne til en dårlig kopi af sig af selv, gerne efter parret havde fået børn. Og det kan der selvfølgelig være utrolig mange grunde til, for jeg ved selv hvor hårdt presset man kan være af moderrollen indimellem, men jeg tænker at det ikke tager forfærdelig lang tid, at skifte de slidte joggingbukser ud med et par jeans, og skifte den udslidte bluse ud med en smart og bekvemt bluse, sætte håret, og ligge blot en streg og lidt marsara.. Og wupti, så ser man altså bare en hel del bedre ud.. At læse nyhederne tager ikke lang tid, uanset om man er på barsel, på job eller ledig, og på den måde vil man altid kunne finde nogle gode samtale emner, man kan debattere og tale med sin partner om..

Der hvor jeg vil hen er, at man er ikke ansvarlig for den andes utroskab, men man skal selv sørge for at holde spændingen og kærligheden ved lige, ellers risikere man at partneren smutter.. Og det kan jeg faktisk godt forstå! Men man skal så også huske at det går begge veje..

Så JA det er dit ansvar at din mand bliver ved med at finde dig attraktiv, men det mener jeg nu sagtens man kan være med kort hår. Ligesom det er din mands ansvar, at du bliver ved med at finde ham attraktiv.. Man kan ikke blot lade stå til, og sige, du SKAL elske og finde mig attraktiv, for det skal man ikke.. 

Kh Mom

Hørt.

Anmeld

26. januar 2013

isabellasmor

Jeg synes det er noget fis at man skal ligne sig selv som da man mødte hinanden. Det er fuldstændig umuligt at blive ved og ligne en på 16 år! Og gud hvor er jeg glad for jeg ikke render rundt med SÅ meget make-up, og SÅ nedringet tøj osv... Jeg var også ALT for tynd.... 

Jeg er helt med på at man skal holde fast i det der med at tá lidt mascara på, pænt tøj, osv.... Det bliver man nødt til hvis man ikke skal ende med og blive træt af sig selv og måske også hinanden... MEN..... Jeg er ikke 16 år længere, og jeg ændrer mig ! Jeg har født et barn, og jeg er blevet voksen... OG, jeg har fået kort hår fordi det var nemmest når jeg har barn  Og hvis Peter ikke kunne klare det, eller af den grund begyndte og længes efter andre, ej du, så ville vi sq nok heller ikke være så meget skabt for hinanden alligevel,,. Jeg acceptere og elsker da også hans lille bule på maven han har fået af al min dejlige mad, og af at være faldet lidt til ro.... Der skal være plads til at man bliver ældre, ellers holder det sq ikke.. Efter min mening! 

Og lige til sidst, så faldt vi ikke for hinanden pga vores udseende, men pga vi klikkede sammen.... Så var det gode udseende jo bare en bonus 

Anmeld

26. januar 2013

Doffie

Mor og meget mere skriver:

Det var dog et ekstremt eksempel på ansvarsforflygtigelse - min kone er blevet korthåret/bruger ikke mere makeup/går ikke i kjole, så jeg kan ikke gøre for det, hvis jeg er utro! 

Hvis man ikke kan holde sig fra andre kvinder, fordi konen er blevet korthåret, hvad så, hvis hun får fjernet det ene bryst, mister håret pga. kemo eller får vansiret ansigtet i en ulykke? Har man så carte blanche til at lægge alle byens kvinder ned? 

Jeg synes, det er en meget umoden tankegang. 

Anmeld

26. januar 2013

A&F

PT skriver:

rigtig godt skrevet. jeg er helt enig 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.