kvinders ansvar

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. januar 2013

Amanda Stage

Selvfølgelig skal man som partner ikke forvente at ens ægtefælle/kæreste går og ligner en million hver dag og mænd skal SELVFØLGELIG også elske din krop, selvom den er forandret efter at have født HANS børn! Nå det så er sagt, så synes jeg det er ærgerligt hvis man gør for meget som ens kæreste ikke vil have. Du må huske hvad han faldt for! Jeg er ked af jeg har taget meget på efter vores første barn, for før var jeg en slank kvinde! Jeg tog også mig selv i at gøre for lidt ud af mig selv og nu er det slut, jeg skal altså være lidt pæn igen  

Med det korte hår, er jeg så nok ret så meget modsat dem herinde! Jeg ville MEGET nødigt have at min kæreste blev skaldet eller fik langt hår! Jeg faldt jo også for hans udseende og dermed også hans hår! Jeg ville selv blive skuffet hvis jeg som mand, havde fundet en langhåret kvinde og hun så vupti blev korthåret fordi det var nemmest efter hun fik børn! Det er meget muligt det klæder nogen og man også kan være feminin med kort hår, men mange mænd tænder altså ikke på det, og min svoger er ret ked af at hans kone har valgt at blive korthåret og helt ærligt... Det var altså også meget pænere med det lange! MEN det er aldrig ok at være utro om så ens kæreste tager 80 kg på! Så må man gå fra personen, hvis denne ikke længere er en man kan tænde på. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Det var dog et ekstremt eksempel på ansvarsforflygtigelse - min kone er blevet korthåret/bruger ikke mere makeup/går ikke i kjole, så jeg kan ikke gøre for det, hvis jeg er utro! 

Hvis man ikke kan holde sig fra andre kvinder, fordi konen er blevet korthåret, hvad så, hvis hun får fjernet det ene bryst, mister håret pga. kemo eller får vansiret ansigtet i en ulykke? Har man så carte blanche til at lægge alle byens kvinder ned? 

Jeg synes, det er en meget umoden tankegang. 

Anmeld

26. januar 2013

Mom

Profilbillede for Mom

Hej,

Jeg tror jeg vil vælge at gå en lille smule imod strømmen..

Men lad mig først slå fast, den som er utro har selv valgt det, og det kan ikke blive den andens ansvar... Og dog! Jeg har set forhold, hvor kvinden i starten af forholdet, var levende, spændene, attraktiv og gjorde noget ud af sig selv, for derefter at visne til en dårlig kopi af sig af selv, gerne efter parret havde fået børn. Og det kan der selvfølgelig være utrolig mange grunde til, for jeg ved selv hvor hårdt presset man kan være af moderrollen indimellem, men jeg tænker at det ikke tager forfærdelig lang tid, at skifte de slidte joggingbukser ud med et par jeans, og skifte den udslidte bluse ud med en smart og bekvemt bluse, sætte håret, og ligge blot en streg og lidt marsara.. Og wupti, så ser man altså bare en hel del bedre ud.. At læse nyhederne tager ikke lang tid, uanset om man er på barsel, på job eller ledig, og på den måde vil man altid kunne finde nogle gode samtale emner, man kan debattere og tale med sin partner om..

Der hvor jeg vil hen er, at man er ikke ansvarlig for den andes utroskab, men man skal selv sørge for at holde spændingen og kærligheden ved lige, ellers risikere man at partneren smutter.. Og det kan jeg faktisk godt forstå! Men man skal så også huske at det går begge veje..

Så JA det er dit ansvar at din mand bliver ved med at finde dig attraktiv, men det mener jeg nu sagtens man kan være med kort hår. Ligesom det er din mands ansvar, at du bliver ved med at finde ham attraktiv.. Man kan ikke blot lade stå til, og sige, du SKAL elske og finde mig attraktiv, for det skal man ikke.. 

Kh Mom

Anmeld

26. januar 2013

Miss Kat

Mor og meget mere skriver:

Det var dog et ekstremt eksempel på ansvarsforflygtigelse - min kone er blevet korthåret/bruger ikke mere makeup/går ikke i kjole, så jeg kan ikke gøre for det, hvis jeg er utro! 

Hvis man ikke kan holde sig fra andre kvinder, fordi konen er blevet korthåret, hvad så, hvis hun får fjernet det ene bryst, mister håret pga. kemo eller får vansiret ansigtet i en ulykke? Har man så carte blanche til at lægge alle byens kvinder ned? 

Anmeld

26. januar 2013

Zelinasmor

Synes ikke det er kvinders ansvar. Men jeg synes man burde gøre noget ud af sig selv selvom man har været sammen mange år, er mor osv. Selvom jeg har en fridag, så glatter jeg hår og tager make up på. Jeg vil gerne se godt ud både for mig selv om for dem omkring mig. 

Anmeld

26. januar 2013

morethanperfect

san skriver:

man skal bare huske på hvordan man så ud da man blev kærester mange falder af på den når de har været sammen i mange år, så kan jeg godt forstå man begynder at kigge andre veje  

Præcis .. Lige min tanke ..

Derfor gør jeg meget ud af mig selv , nu hvor jeg har fået mine 2 børn .. 

Jeg syns måske det er kvindens ansvar netop at huske hvem manden faldt for i sin tid .. 

Anmeld

26. januar 2013

Muhmi

Puha, jeg er lidt stenalder på det område kan jeg mærke..

For selvom alt indeni mig skriger "Rødstrømper brænd jeres BH'er!!"

Så er jeg også lidt af den holdning, at hvis man ikke gør noget som helst for at holde sin mand hjemme, f.eks. ved at klæde sig lidt udfordrende en gang imellem, putte lidt make-up på eller bare gør et eller andet for at holde hans opmærksomhed fanget.. Ja så ville han jo, ligesom de fleste andre, søge efter noget der var lidt mere spændende..

Ikke dermed sagt at det er vores opgave at klæde os udfordrende for manden, sådan at vi sørger for at holde ham hjemme, men at man alligevel lige spicer hverdagen en lille smule op... Vi kan jo også godt lide når de sætter deres hår, kommenterer vores krop/udseende og dufter lidt godt... Sådan har de det jo også...

Men at man ligefrem skal lade være med at klippe sig korthåret, nej, nogle gange har ens hår brug for at blive kort og nogle gange er ens lange hår bare pisse irriterende... Og man kan altså SAGTENS se super feminin ud med kort hår..

Men det kræver jo lidt ekstra når det er kort.. For så kan man ikke bare lige smide det op i en hestehale.. Det skal jo sættes...

Anmeld

26. januar 2013

Muhmi

Mom skriver:

Hej,

Jeg tror jeg vil vælge at gå en lille smule imod strømmen..

Men lad mig først slå fast, den som er utro har selv valgt det, og det kan ikke blive den andens ansvar... Og dog! Jeg har set forhold, hvor kvinden i starten af forholdet, var levende, spændene, attraktiv og gjorde noget ud af sig selv, for derefter at visne til en dårlig kopi af sig af selv, gerne efter parret havde fået børn. Og det kan der selvfølgelig være utrolig mange grunde til, for jeg ved selv hvor hårdt presset man kan være af moderrollen indimellem, men jeg tænker at det ikke tager forfærdelig lang tid, at skifte de slidte joggingbukser ud med et par jeans, og skifte den udslidte bluse ud med en smart og bekvemt bluse, sætte håret, og ligge blot en streg og lidt marsara.. Og wupti, så ser man altså bare en hel del bedre ud.. At læse nyhederne tager ikke lang tid, uanset om man er på barsel, på job eller ledig, og på den måde vil man altid kunne finde nogle gode samtale emner, man kan debattere og tale med sin partner om..

Der hvor jeg vil hen er, at man er ikke ansvarlig for den andes utroskab, men man skal selv sørge for at holde spændingen og kærligheden ved lige, ellers risikere man at partneren smutter.. Og det kan jeg faktisk godt forstå! Men man skal så også huske at det går begge veje..

Så JA det er dit ansvar at din mand bliver ved med at finde dig attraktiv, men det mener jeg nu sagtens man kan være med kort hår. Ligesom det er din mands ansvar, at du bliver ved med at finde ham attraktiv.. Man kan ikke blot lade stå til, og sige, du SKAL elske og finde mig attraktiv, for det skal man ikke.. 

Kh Mom

Enig  

Anmeld

26. januar 2013

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
A&F skriver:

Det kan aldrig være en kvindes ansvar at manden er utro . Dog tror jeg på, at for at bevare tiltrækningen mellem hinanden, er det vigtigt at gøre noget for at vedligeholde det- både som mand og kvinde.  Vi er skabt visuelle , især mænd . Selvfølgelig kan man ikke se lækker ud hele tiden, men det er noget jeg synes man skal tænke på. Det for let at komme ind i en rutine, have travlt, tænke på børn, være træt osv, og derfor glemmer mange hvordan de plejede at fange deres partners interesse. Der skal holdes liv i det.

rigtig godt skrevet. jeg er helt enig 

Anmeld

26. januar 2013

Clisolka

Mor og meget mere skriver:

Hørt! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.