kvinders ansvar

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. januar 2013

tinasmor

Fenja09 skriver:

Vil starte ud med at sige, at kvinder med kort hår i den grad kan være feminine. Det handler om udstråling, ikke om hår

Jeg vil ikke sige at det er et ansvar - det kommer vel an på hvem man er som kvinde. Nogle kvinder er ultra feminine selv i jeans og skovmandsskjorte og andre skal have kjole på med udskæring og høje hæle. Det er en meget individuel ting. Jeg tror på, at når man kommer i forhold og har en tendens til at gå rundt i nattøj hele weekenden, så kan det godt være at man lige skal oppe sig lidt og gøre lidt ud af sig selv - ikke for manden, men for ens egen skyld og parforholdet.

Der er kun en der bærer ansvaret ved utroskab, og det er den der gør det!

/Fenja

Til Ts: Jeg tror også ofte det er lang mere end hårlængde og at klæde sig feminint. Selv de kvinder der ser super lækre ud men langt, lækkert hår har også mænd som har dem utro.

Hvis man er utro (har aldrig været det, men tænker at det må være derfor) så tænker jeg, at det må være fordi man er tiltrukket af et andet menneske pga de kvaliteter den anden har, fordi det anden giver en opmærksomhed man ikke får der hjemme, fordi man føler sig sexet sammen med den nye osv. Alt sammen noget som selvfølgelig også har noget at gøre med udseende med hvor det LANGT fra altid er tilfælde.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. januar 2013

TNBC

grinny skriver:

Selvfølgelig gør du da det! Og ham ligeså

Hvis jeg en dag ikke gider "dulle mig op", jamen så gør jeg det ikke, og det kommer min kæreste aldrig nogensinde til at bestemme. Det er jo ikke fordi man går rundt og ligner en trold, man har måske noget mere behageligt på 

Vi er ikke i et forhold(men han er super sød), men det er sådan at han er opvokset.

Anmeld

25. januar 2013

Mamalou

Yurie skriver:

Jeg ved ikke om jeg kan forklare det her, men jeg prøver.
Er det kvinders ansvar at klæ sig feminemt for manden, så ikke han ikke har lyst til at være sammen med andre?
Det kom efter en snak om at jeg overvejer at blive korthåret igen.

Jeg synes ikke man som kvinde har et ansvar i den forbindelse overfor sin mand. Jeg klær mig feminin for min egen skyld, men samtidig vil jeg sige, at jeg har en interesse i at en kæreste synes jeg ser godt ud. Dermed ikke sagt, at en kæreste har det sidste ord. Hvis jeg vil klippes kort, så er det dét jeg gør  

Og en allersidste bemærkning: Jeg synes kort hår kan være lige så feminin som langt

Vh. Louise

Anmeld

25. januar 2013

henh01

Jeg har ikke læst alle svar så undskylder hvis jeg gentager de andre

I min optik er det bestemt ikke kvinden at klæde sig efter mandens behov, men jeg synes det er vigtigt at man husker hinanden - at man indimellem klæder sig sexet og gør lidt ekstra ud af sig selv og det samme gælder manden - han sørger selvfølgelig for indimellem at være lækker barberet og sætte håret. Det giver en glød at man gør sig lækker for sin partner.

Anmeld

25. januar 2013

Krussedulle

Yurie skriver:

Er det kvinders ansvar at klæ sig feminemt for manden, så ikke han ikke har lyst til at være sammen med andre?

Tror jeg er lidt for meget rødstrømpe, til at ville høre på, at min mand slyngede sådan noget ud!

Jesus!

Bare fordi man måske ikke tager krigsmaling i hovedet hver dag, eller har en korthårsfrisure, come on!

Jeg tror at hvis en mand har lyst til at være utro, så er han det også! Feminin kæreste/kone eller ej!

Anmeld

25. januar 2013

Monski

Min kæreste og hans venner giver tit udtryk for at de er ligeglade med make-up og hår osv, så længe man hviler i sig selv og har selvtillid så kan udstråling gøre alt!
Det er jo helt sikkert forskelligt fra person til person.
Jeg synes SAGTENS man kan være feminin selvom man er korthåret

Anmeld

25. januar 2013

Papillon

Yurie skriver:

Nej det er da absolut ikke kvindens ansvar!

Jeg klæder mig ikke særligt feminint og bruger sjældent make-up og stort set aldrig smykker. Det ved min kæreste, og han elsker, at jeg er naturlig. Når jeg så alligevel hopper i en kjole og kommer lidt på øjnene, tænder det noget i ham Jeg har talt med ham om det, han er vild med mig og elsker mig, lige meget hvad jeg har på - eller ikke har på 

Mht. kort hår, så oplevede jeg selv som "korthåret" (ikke helt kort), at jeg af mig selv klædte mig mere feminint, for ikke at ligne en dreng for meget, såå...

Anmeld

25. januar 2013

Noneother

Jeg hopper med på at det ikke er kvindens ansvar at manden vælger at være utro..

men på den anden side kan jeg altså godt se at hvis manden har forelsket sig i en der normalt går op i sig selv, og generelt holder sig godt, så kan jeg på et eller andet plan godt forstå hvis han bliver lidt skidt, hvis hun pludselig bare bliver aldeles ligeglad med sig selv og tager 30kg på sådan vupti.

-og her snakker jeg ikke om umiddelbar babyvægt, og det at man kan have dage hvor man bare krammer sine jogginbukser, og ikke gider make up. Sådanne dage kan alle ha´.. Det er først hvis det bliver dessideret "hverdag"

men så kunne man jo tage en snak om det, eller vælge at det gider man ikke være med til, og simpelthen gå fra hinanden. Det er ikke en undskyldning for utroskab.

-og den gælder begge veje. Hvis jeg forelsker mig i en relativt flot fyr, så forventer jeg altså osse at han ikke bare tager 20kg på, begynder at klæde sig ad H til, og gror et kæmpe monobryn. Det ville bare ikke passe ind i min livsstil.

-og det er meget muligt at jeg får hug for det, men så får jeg i det mindste hug for at være ærlig.  

Anmeld

25. januar 2013

san

man skal bare huske på hvordan man så ud da man blev kærester mange falder af på den når de har været sammen i mange år, så kan jeg godt forstå man begynder at kigge andre veje  

Anmeld

25. januar 2013

TeamRocket

Well nu kan kort hår til kvinder jo sagtens være feminimt. Men altså hvis kvinden (eller manden) går rundt og ligner en sæk lort hver dag forstår jeg da til dels godt man kan falde for fristelser. Det er kærligheden og det indre der tæller- men det er det ydre der tænder :-) et bad og en pæn bluse kan betyde alverden!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.