Anonym skriver:
Hej 
Jeg kunne godt tænke mig lidt råd til at håndtere særligt min mor når vi ses.
Min mor er begyndt når vi ses at irettesætte mit barn og det synes jeg ikke er okay. Det skal siges at vi ikke er særligt tætte og derfor ikke ses så tit.
Det sker i mit hjem, hvor hun og også nogen gange min far skælder mit barn ud når han gør ting de ikke mener han må, eller hvis jeg siger, det der må du ikke, begynder min mor også at skælde ham ud. En ting var hvis vi var i deres hjem og han gjorde ting de ikke ville have og jeg ikke selv stoppede ham. En anden ting er at blande sig i de husregler der er hjemme hos os, eller at begynde at skælde ham ud i en situation hvor jeg selv er igang med at irettesætte ham.
Vi har ikke et særligt godt forhold og jeg er nok hurtigt til at reagere fordi vi ikke ser ens på børnelopdragelse. Mine forældre er af den gamle skole og jeg kan slet ikke stå inde for deres måde at opdrage på. De synes jeg er for blød og mener derfor det er okay at gå ind og blande sig. Jeg er rigtig dårlig til konflikter og har svært ved at sætte mig selv i respekt overfor dem. De jokker altid ned over mig og min søns grænser.
Hvad ville i gøre hvis i var mig?
kan godt forstå du er frustreret.... mine forældre er ikke lige sådan, og vi ses meget med dem, nogle gange flere gange om ugen faktisk, så de har et ret godt indblik i, hvordan vi gør og hvordan de skal håndtere vores datter 
til gengæld er min mor svært glad for at give vores datter slik og søde sager - slet slet ikke i høj grad, men hun får altid et eller andet sødt derhjemme... fx rosiner med chokoladeovertræk... og jeg har sagt amnge gange nu, at jeg ikke synes hun skal have ret meget sødt, da hun slet ikke har brug for det, og fx sagtens kan finde samme glæde i alm. rosiner, uden chokolade... hun er 19 mdr. og jeg er af den overbesvisning, at små børn ikke har brug for sukker som kommer fra slik og lign. De kan sagtens nøjes med frugt, frugtstænger osv. Selvfølgelig skal der være dage, hvor man er mere large, fødselsdage jul, fastalvn osv. Men til hverdag synes jeg ikke det passer ind... først når hun er ældre, og man ikke kan undgå det længere.. men lige nu er hun kun bevidst om det, hvis vi selv spiser det, eller man decideret giver hende det... Alt det her forklare jeg så min mor - og har da også et par videnskabelige facts inde over til at understøtte min teori
Men alligevel er den bare ikke helt feset ind endnu, og da det ikke er jordens undergang, så gør jeg ikke så meget mere ved det, andet end at nævne det hver gang jeg ser det
Og det tror jeg også er vejen frem hos dig og dine forældre 
Anmeld