Når bedsteforældre går ind og blander sig i opdragelsen.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. januar 2013

Anonym trådstarter

Nessie skriver:

Der er bare nogen ting man må gentage igen og igen, og det kunne godt lyde som om at det her er én af dem.

Der er vist ikke andet for end at blive ved med at fortælle dem at det er jeres regler der gælder, og det SKAL de respektere, ellers må de gå igen

Jeg har bare så svært ved at sige det lige ud
Jeg har mest af alt lyst til slet ikke at se dem, men de er meget ihærdige.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. januar 2013

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Ja det er svært.. men der er stor forskel på den måde de opdragede på og hvordan vi gør i dag. Og nogle af den ældre generation, lever stadig ved den måde at opdrage på. Og ikke kan forstå at vi i dag tager lettere på ting.
Hvordan du skal formulere dig.. lad mig lige tænke.
Nu ved jeg ikke hvor gammel din søn er.
Men jeg ville nok sige, at din søn bliver utilpas og det bliver du også.
du jo gerne vil have at jeres søn, har bedsteforældre, men ikke sådan at han ikke er tryg sammen med dem.
Og du ikke vil have at de opdrager på jeres søn i jeres hjem. Når i er hos dem, gælder deres regler, men når i hos er, gælder jeres. Det kan være at de bliver sure, men så lad dem køle lidt af. Der er nogle hvor man virkelig skal sige tingene flere gange/ eller super tydeligt før det hænger fast.

Det må jeg prøve, tak for svar

Anmeld

25. januar 2013

Anonym trådstarter

hautecouture skriver:

Jeg ville bede dem flætte næbbet.  Færdig bum 

Som du selv skriver er det i jeres hjem, så de skal overhovedet ikke blande sig i hvad han må eller ikke må  - Det kan de gøre når I er på besøg hos dem, i deres eget hjem.

Årh hvor ville jeg ønske jeg turde det
Jeg synes det er så respektløst at de gør det og føler mig så trist over de ikke selv kan se deres opførsel er forkert

Anmeld

25. januar 2013

Anonym trådstarter

B&J skriver:

jeg ville sige de må lade vær med at blande sig når de er i jeres hjem hvis de ikke kan lære det jamen så må de gå, for de skal ikke opdrage på jeres barn det skal i......

Ville du bare sige det sådan lige ud?
Det tør eg slet ikke

Anmeld

25. januar 2013

TNBC

Anonym skriver:

Det må jeg prøve, tak for svar

Selv tak.

Anmeld

25. januar 2013

Anonym trådstarter

Mettefpigen skriver:

Hvis du har sagt det og de ikk forstår det, så havde jeg sagt (næste gang de gjorde det) at det holder de op med, for hvis de ikk gør det så jan vi ikk ses...... (eller hvad du nu vil gøre) og gjorde de det igen så var det farvel og tak....

Jeg har i længere perioder ikke haft kontakt med dem netop grundet manglende respekt overfor mig, men det ender altid med jeg åbner døren lidt på klem igen

Anmeld

25. januar 2013

TNBC

Anonym skriver:

Jeg har i længere perioder ikke haft kontakt med dem netop grundet manglende respekt overfor mig, men det ender altid med jeg åbner døren lidt på klem igen

Lad vær med det. Fortæl din mand hvordan du år det, så han kan holde dig fast i det.
Lad dem komme til jer, og hvis du er ved at falde i, så vend dig til din mand.

Anmeld

25. januar 2013

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Lad vær med det. Fortæl din mand hvordan du år det, så han kan holde dig fast i det.
Lad dem komme til jer, og hvis du er ved at falde i, så vend dig til din mand.

Tak

Anmeld

25. januar 2013

B&J

Anonym skriver:

Ville du bare sige det sådan lige ud?
Det tør eg slet ikke

ja det ville jeg..

men når du ikke tør jamen så sig det på en pænere måde og evt i et brev

Anmeld

25. januar 2013

Anonym trådstarter

B&J skriver:

ja det ville jeg..

men når du ikke tør jamen så sig det på en pænere måde og evt i et brev

Min mor kan virkelig skabe en scene og hyle mig helt ud af den.
Men jeg må vidst nosse mig sammen og sige det Lige på og hårdt
Tak for svar

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.