Når bedsteforældre går ind og blander sig i opdragelsen.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.722 visninger
33 svar
0 synes godt om
25. januar 2013

Anonym trådstarter

Hej

Jeg kunne godt tænke mig lidt råd til at håndtere særligt min mor når vi ses.
Min mor er begyndt når vi ses at irettesætte mit barn og det synes jeg ikke er okay. Det skal siges at vi ikke er særligt tætte og derfor ikke ses så tit.
Det sker i mit hjem, hvor hun og også nogen gange min far skælder mit barn ud når han gør ting de ikke mener han må, eller hvis jeg siger, det der må du ikke, begynder min mor også at skælde ham ud. En ting var hvis vi var i deres hjem og han gjorde ting de ikke ville have og jeg ikke selv stoppede ham. En anden ting er at blande sig i de husregler der er hjemme hos os, eller at begynde at skælde ham ud i en situation hvor jeg selv er igang med at irettesætte ham.

Vi har ikke et særligt godt forhold og jeg er nok hurtigt til at reagere fordi vi ikke ser ens på børnelopdragelse. Mine forældre er af den gamle skole og jeg kan slet ikke stå inde for deres måde at opdrage på. De synes jeg er for blød og mener derfor det er okay at gå ind og blande sig. Jeg er rigtig dårlig til konflikter og har svært ved at sætte mig selv i respekt overfor dem. De jokker altid ned over mig og min søns grænser.

Hvad ville i gøre hvis i var mig?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. januar 2013

TNBC

Anonym skriver:

Hej

Min mor er begyndt når vi ses at irettesætte mit barn og det synes jeg ikke er okay. Det skal siges at vi ikke er særligt tætte og derfor ikke ses så tit.
Det sker i mit hjem, hvor hun og også nogen gange min far skælder mit barn ud når han gør ting de ikke mener han må, eller hvis jeg siger, det der må du ikke, begynder min mor også at skælde ham ud. En ting var hvis vi var i deres hjem og han gjorde ting de ikke ville have og jeg ikke selv stoppede ham. En anden ting er at blande sig i de husregler der er hjemme hos os, eller at begynde at skælde ham ud i en situation hvor jeg selv er igang med at irettesætte ham.

Vi har ikke et særligt godt forhold og jeg er nok hurtigt til at reagere fordi vi ikke ser ens på børnelopdragelse. Mine forældre er af den gamle skole og jeg kan slet ikke stå inde for deres måde at opdrage på. De synes jeg er for blød og mener derfor det er okay at gå ind og blande sig. Jeg er rigtig dårlig til konflikter og har svært ved at sætte mig selv i respekt overfor dem. De jokker altid ned over mig og min søns grænser.

Dit hjem-dine regler. Og det må du fortælle dem. Og det må de respektere.

Anmeld

25. januar 2013

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Dit hjem-dine regler. Og det må du fortælle dem. Og det må de respektere.

Den har jeg prøvet, det virker ikke

Anmeld

25. januar 2013

TNBC

Anonym skriver:

Så ville jeg nok tage lidt afstand fra dem. Og fortælle dem, hvorfor du gør det. Og fortæl dem at det er dit barn og når du eller din mand(i jeres hjem) er det jer der opdrager ham, og ikke andre. For det er voldsomt irriterende når andre opdrager på ens barn, i ens eget hjem.

Anmeld

25. januar 2013

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Så ville jeg nok tage lidt afstand fra dem. Og fortælle dem, hvorfor du gør det. Og fortæl dem at det er dit barn og når du eller din mand(i jeres hjem) er det jer der opdrager ham, og ikke andre. For det er voldsomt irriterende når andre opdrager på ens barn, i ens eget hjem.

Vi ser dem meget sjældent og min søn er meget utilpas ved dem, grundet deres opførsel. Jeg har bare svært ved hvordan jeg skal formulere mig overfor dem. De mener jeg er sart/forkert på den.

Anmeld

25. januar 2013

Nessie

Der er bare nogen ting man må gentage igen og igen, og det kunne godt lyde som om at det her er én af dem.

Der er vist ikke andet for end at blive ved med at fortælle dem at det er jeres regler der gælder, og det SKAL de respektere, ellers må de gå igen

Anmeld

25. januar 2013

TNBC

Anonym skriver:

Vi ser dem meget sjældent og min søn er meget utilpas ved dem, grundet deres opførsel. Jeg har bare svært ved hvordan jeg skal formulere mig overfor dem. De mener jeg er sart/forkert på den.

Ja det er svært.. men der er stor forskel på den måde de opdragede på og hvordan vi gør i dag. Og nogle af den ældre generation, lever stadig ved den måde at opdrage på. Og ikke kan forstå at vi i dag tager lettere på ting.
Hvordan du skal formulere dig.. lad mig lige tænke.
Nu ved jeg ikke hvor gammel din søn er.
Men jeg ville nok sige, at din søn bliver utilpas og det bliver du også.
du jo gerne vil have at jeres søn, har bedsteforældre, men ikke sådan at han ikke er tryg sammen med dem.
Og du ikke vil have at de opdrager på jeres søn i jeres hjem. Når i er hos dem, gælder deres regler, men når i hos er, gælder jeres. Det kan være at de bliver sure, men så lad dem køle lidt af. Der er nogle hvor man virkelig skal sige tingene flere gange/ eller super tydeligt før det hænger fast.

Anmeld

25. januar 2013

hautecouture

Anonym skriver:

Hej

Jeg ville bede dem flætte næbbet.  Færdig bum 

Som du selv skriver er det i jeres hjem, så de skal overhovedet ikke blande sig i hvad han må eller ikke må  - Det kan de gøre når I er på besøg hos dem, i deres eget hjem.

Anmeld

25. januar 2013

B&J

jeg ville sige de må lade vær med at blande sig når de er i jeres hjem hvis de ikke kan lære det jamen så må de gå, for de skal ikke opdrage på jeres barn det skal i......

Anmeld

25. januar 2013

Mettefpigen

Anonym skriver:

vvi

Hvis du har sagt det og de ikk forstår det, så havde jeg sagt (næste gang de gjorde det) at det holder de op med, for hvis de ikk gør det så jan vi ikk ses...... (eller hvad du nu vil gøre) og gjorde de det igen så var det farvel og tak....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.