Panodil ved tandfrembrud?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. januar 2013

Fenja09

Der skal absolut også være plads til forskelligheder

I min optik er gulerodsløsningen dog betydeligt mere sikker end fx at give panodil til et barn under 2 år, så jeg er helt tryg ved at fortsætte som jeg har gjort hidtil

Jeg ville bestemt heller ikke give Panodil pga tænder. Det er skide hårdt i nogen perioder, min mening er, at det er noget vi alle bare skal igennem - og det er ikke nødvendigt at give medicin. Min datter har fået Panodil i en kort periode da hun var 3 måneder, selvfølgelig ordineret af læger, men det skyldtes så også en hjerteoperation, så det er jo noget lidt andet.

Og ja så længe man kan være enige om at være uenige og gøre det på en ordentlig måde, så synes jeg også det er rart med forskellighed  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. januar 2013

Laulund87

Jeg ville slet ikke tøve med at give Panodil hvis det er rigtig slemt

Dog kun til natten og hvis alt andet er afprøvet. Jeg er ikke bange for at bruge smertestillende til mit barn, med måde. Ville selv være ret ked af at blive nægtet smertestillende.

Anmeld

24. januar 2013

B&J

Valle81 skriver:

Hejsa,

Nu skriver de andre godt nok nej. Men ja jeg ville gøre det uden så meget som at blinke.

Jeg ville give en stikpille til natten, en af dem med lavest dosis.

Christina

det gjorde vi også for daniel led virkelig under det

Anmeld

24. januar 2013

Tulle28

Tak for svar allesammen, og undskyld jeg ikke svarer hver og een (vi har riiiimelig meget skrig og skrål igen her til aften) Jeg har givet hende panodil nu her, for jeg har aldrig oplevet hende været så ked af det før. Min store datter var slet, slet ikke plaget i samme grad

til jer alle

Anmeld

24. januar 2013

Silas&Mille

Tulle28 skriver:

Min datter har fået sin første tand, 4,5 måned gammel, og nr. 2 er også ved at melde sin ankomst Det er jo så spændende, men bare ikke så spændende for hende Hun græder og pylrer og er i den grad morsyg... Det er så synd Jeg går på apoteket her om lidt og får noget til gummerne, men overvejede lidt om jeg skulle give hende lidt panodil at sove på i aften. Det er som om det er værst, når hun ligger ned?

Hvad gør I andre? Er ikke så vild med at give panodil til de små, men synes jo heller ikke hun skal have unødig ondt...

Vi giver faktisk Mille en stikpille når hun har RIGTIG ondt pga bisserne.
Så får hun sin nattesøvn.

Første gang Mille fik stikpiller var hun kun 2½ måned gammel.
Hun havde fået RS virus og skulle have fuld dosis i næsten en uge.
Så hun fik en 125mg stikpille 4 gange om dagen i 5-6 dage.

Ved bisserne får hun én stikpille den nat tanden bryder igennem.
Vi kan hører og mærke det på hende når hun SLET ikke vil sove, men ellers ikke fejler noget.

Her har vores læge også sagt god for det (nævnte for hende hvad vi gjorde for at hører om det egentligt var ok). Vores læge mener ikke at barnet skal have ondt, så det slet ikke kan sove. Så her giver vi det altså og Mille bliver 1 år om 2 uger.

Anmeld

24. januar 2013

Silas&Mille

Tulle28 skriver:

Tak for svar allesammen, og undskyld jeg ikke svarer hver og een (vi har riiiimelig meget skrig og skrål igen her til aften) Jeg har givet hende panodil nu her, for jeg har aldrig oplevet hende været så ked af det før. Min store datter var slet, slet ikke plaget i samme grad

til jer alle

Der er stor forskel på børn.

Silas (vores den store) var stort set ikke mærket af at han fik tænder.
Mille derimod er MEGET pylret når der er en tand på vej til at bryde igennem.

Anmeld

24. januar 2013

Silas&Mille

Laulund87 skriver:

Jeg ville slet ikke tøve med at give Panodil hvis det er rigtig slemt

Dog kun til natten og hvis alt andet er afprøvet. Jeg er ikke bange for at bruge smertestillende til mit barn, med måde. Ville selv være ret ked af at blive nægtet smertestillende.

Sådan har jeg det også.
Da mine visdomstænder var på vej (over en periode på 5 år ) ville jeg godt nok have været ked af at undvære en dosis smertestillende når jeg skulle sove, ellers havde jeg da slet ikke fået sovet de nætter det var RIGTIG slemt.

Anmeld

24. januar 2013

Laulund87

Silas&Mille skriver:

Sådan har jeg det også.
Da mine visdomstænder var på vej (over en periode på 5 år ) ville jeg godt nok have været ked af at undvære en dosis smertestillende når jeg skulle sove, ellers havde jeg da slet ikke fået sovet de nætter det var RIGTIG slemt.

Puha ja det har jeg også prøvet!

Det er også med tanke på det at jeg ikke vil nægte smertestillende. Så længe man bruger rigtig dosis og bruger det med måde, kan jeg virkelig ikke se problemet i det

Anmeld

24. januar 2013

Silas&Mille

Puha ja det har jeg også prøvet!

Det er også med tanke på det at jeg ikke vil nægte smertestillende. Så længe man bruger rigtig dosis og bruger det med måde, kan jeg virkelig ikke se problemet i det

nemlig

Det er jo ikke sådan at man fylder dem med smertestillende så snart de piver en smule

Anmeld

24. januar 2013

Laulund87

Silas&Mille skriver:

nemlig

Det er jo ikke sådan at man fylder dem med smertestillende så snart de piver en smule

Nej

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.