Panodil ved tandfrembrud?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. januar 2013

Thalia

Fenja09 skriver:

Der er stadig mulighed for, at der kan ryge en stump gulerod af når du massere barnet i munden med den - jeg tænker bare, hvorfor ikke bruge en bidering som man ved er sikker.

Hvis du er tryg ved det så er det jo helt fint og din egen sag at vurdere, synes bare ikke det er en god idé.

/Fenja

Jeg sidder virkeligt og spekulerer på om jeg skærer gulerødder ud på en anden måde end du gør, for jeg kan ikke i min vildeste fantasi forestille mig hvordan jeg skulle kunne knække et stykke af medmindre jeg virkeligt maser guleroden ned i gummen på barnet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. januar 2013

Fenja09

Thalia skriver:

Det er fuldstændig rigtigt. Men nu er der tale om smertelindring ved tandfrembrud, ikke en snakc efter vuggestue

Nej, men risikoen er der jo når man vælger at putte det i munden på de små - den er der slet ikke hvis man lader være

Anmeld

24. januar 2013

Fenja09

Thalia skriver:

Jeg sidder virkeligt og spekulerer på om jeg skærer gulerødder ud på en anden måde end du gør, for jeg kan ikke i min vildeste fantasi forestille mig hvordan jeg skulle kunne knække et stykke af medmindre jeg virkeligt maser guleroden ned i gummen på barnet

Det kan da godt være at vi skærer gulerødder forskelligt, men nu får min datter ikke gulerødder medmindre de er kogt. Og jeg forstår godt når du skriver at du ikke giver det som mad, men bruger det som bidering eller til at massere med. Jeg mener bare, at risikoen for at der ryger noget af gulerødden er der - også selvom du sidder med guleroden selv og styre det.

Men det er jo helt fint at du gør det, hvis du har det ok med det. Jeg ville bare ikke gøre det.

Anmeld

24. januar 2013

Thalia

Fenja09 skriver:

Nej, men risikoen er der jo når man vælger at putte det i munden på de små - den er der slet ikke hvis man lader være

Det er rigtigt - men for mig at se er det så langt ude at der er utroligt mange andre ting der også bliver farligt

Jeg er ganske tryg ved mine egne evner til at kigge på mit barn mens jeg holder en gulerod på dets gumme

Anmeld

24. januar 2013

Thalia

Fenja09 skriver:

Det kan da godt være at vi skærer gulerødder forskelligt, men nu får min datter ikke gulerødder medmindre de er kogt. Og jeg forstår godt når du skriver at du ikke giver det som mad, men bruger det som bidering eller til at massere med. Jeg mener bare, at risikoen for at der ryger noget af gulerødden er der - også selvom du sidder med guleroden selv og styre det.

Men det er jo helt fint at du gør det, hvis du har det ok med det. Jeg ville bare ikke gøre det.

Der skal absolut også være plads til forskelligheder

I min optik er gulerodsløsningen dog betydeligt mere sikker end fx at give panodil til et barn under 2 år, så jeg er helt tryg ved at fortsætte som jeg har gjort hidtil

Anmeld

24. januar 2013

CaWi

Her har min dreng på ni mdr lige fået sine to første tænder. Han sov ikke i syv timer om natten. Han græd og græd og græd. Og var brænd varm Så han fik altså noget panodil junior.
I dagtimerne kan vi nøjes med gummedråber, bidering og agurk.
Men

Anmeld

24. januar 2013

modesty

Min datter har fået sin første tand, 4,5 måned gammel, og nr. 2 er også ved at melde sin ankomst Det er jo så spændende, men bare ikke så spændende for hende Hun græder og pylrer og er i den grad morsyg... Det er så synd Jeg går på apoteket her om lidt og får noget til gummerne, men overvejede lidt om jeg skulle give hende lidt panodil at sove på i aften. Det er som om det er værst, når hun ligger ned?

Hvad gør I andre? Er ikke så vild med at give panodil til de små, men synes jo heller ikke hun skal have unødig ondt...

Det dér til gummerne hjælper ikke her. Han vil slet ikke have noget at bide i, så det er heller ikke en mulighed. Vi giver flydende babypanodil, det fungerer rigtig godt og det er jo så sjældent.

Anmeld

24. januar 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

vi ringede til lægevagten da han vågnede hvert 20 minut da det var værst så han fik ikke sovet og vi fik ikke sovet i over 48 timer i træk...

der fik vi stikpiller af panodil junior og sådan noget flydende lokalbedøvende ting vi skulle smøre på gummerne... det hjalp og han fik ro til at sove...

Anmeld

24. januar 2013

morethanperfect

Ja Oscar fik panodil junior flydende da han fik tænder ..

Det var SÅ synd for ham da de tænder kom .. Han havde så ondt hele tiden , i rigtig lang tid ..

Anmeld

24. januar 2013

Mother-love

Jeg ville give hende panodil for at både i og hende kan få en rolig søvn. Isabella fik somregel feber og ved lægens råd så gav vi panodil og så længe det kun er til at sove på er det ikke jordens undergang. Man skal bare ikke give panodil hele tiden

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.