Panodil ved tandfrembrud?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10.470 visninger
40 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
24. januar 2013

Tulle28

Min datter har fået sin første tand, 4,5 måned gammel, og nr. 2 er også ved at melde sin ankomst Det er jo så spændende, men bare ikke så spændende for hende Hun græder og pylrer og er i den grad morsyg... Det er så synd Jeg går på apoteket her om lidt og får noget til gummerne, men overvejede lidt om jeg skulle give hende lidt panodil at sove på i aften. Det er som om det er værst, når hun ligger ned?

Hvad gør I andre? Er ikke så vild med at give panodil til de små, men synes jo heller ikke hun skal have unødig ondt...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. januar 2013

Doffie

Jeg ville ikke give panodil. Men en biderangle der har været i fryseren.

Anmeld

24. januar 2013

Thalia

Jeg gir ikke mine børn panodil når de er under 2 år gamle, medmindre de er blevet tilset af en læge og det er ordineret den vej.

Ved tandfrembrud gir jeg gnaveagurk eller en kold biderangle eller et stykke gulerod der har været på køl.

Anmeld

24. januar 2013

Mor010711

Mener ikke at du må give panodil før de er over 10 kilo. Bare lige et tip

Kan ikke rigtig give dig gode råd, da vi slap meget billigt, på trods af 4 tænder på 3 dage...

Anmeld

24. januar 2013

Nemesis

få noget dolodent til at smøre på gummerne. Det har klaret det her, sammen med gelebideringe der har været på køl/frys.

Men når du siger det er værst når hun ligger ned, har hun så også været snottet?? for det kunne tyde på der er væske i ørerne.

Anmeld

24. januar 2013

Pikku Myy

Thalia skriver:

Jeg gir ikke mine børn panodil når de er under 2 år gamle, medmindre de er blevet tilset af en læge og det er ordineret den vej.

Ved tandfrembrud gir jeg gnaveagurk eller en kold biderangle eller et stykke gulerod der har været på køl.

Er det ikke noget med at man skal passe på med at give gulerødder når tænderne begynder at komme frem? Det mener jeg min SP sagde. Noget med at gulerod er for "tungt" til at barnet kan hoste det op igen, hvis der kommer en stump i den gale hals ...

Anmeld

24. januar 2013

Valle81

Tulle28 skriver:

Min datter har fået sin første tand, 4,5 måned gammel, og nr. 2 er også ved at melde sin ankomst Det er jo så spændende, men bare ikke så spændende for hende Hun græder og pylrer og er i den grad morsyg... Det er så synd Jeg går på apoteket her om lidt og får noget til gummerne, men overvejede lidt om jeg skulle give hende lidt panodil at sove på i aften. Det er som om det er værst, når hun ligger ned?

Hvad gør I andre? Er ikke så vild med at give panodil til de små, men synes jo heller ikke hun skal have unødig ondt...

Hejsa,

Nu skriver de andre godt nok nej. Men ja jeg ville gøre det uden så meget som at blinke.

Jeg ville give en stikpille til natten, en af dem med lavest dosis.

Christina

Anmeld

24. januar 2013

Julemusen

Børn reagere meget forskelligt på at få tænder. Min søn var meget plaget og smurte gummerne med en salve flere gange om dagen. Om natten var det så slemt at han kunne skrige i timer. Så snakkede med lægen, som anbefalede panodil junior i flydende form. Og der efter var vi alligevel oppe mellem 10-20 gange for at give ham sutten. Så jeg ville give panodil hvis barnet ikke kan sove for smerter. Ellers ikke.

Anmeld

24. januar 2013

Thalia

Pikku Myy skriver:

Er det ikke noget med at man skal passe på med at give gulerødder når tænderne begynder at komme frem? Det mener jeg min SP sagde. Noget med at gulerod er for "tungt" til at barnet kan hoste det op igen, hvis der kommer en stump i den gale hals ...

Man skal passe på i den forstand at man selvfølgelig ikke skal lade så lille en baby sidde selv og gnave i en rå gulerod

Anmeld

24. januar 2013

2babygirls

Mor010711 skriver:

Mener ikke at du må give panodil før de er over 10 kilo. Bare lige et tip

Kan ikke rigtig give dig gode råd, da vi slap meget billigt, på trods af 4 tænder på 3 dage...

det må man godt! Min datter fik i hvert fald panodil på sygehuset indtil vi fik dræn til hende, og hun vejede ikke 10 kilo på det tidspunkt. Du skal bare snakke med lægen om det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.