Hvad tror du på og hvorfor. ?Hvis du ikke tror på noget begrund hvorfor?Er der beviser for at det er den rigtige tro?Livet efter døden?
For mig handler religion ikke om at der skal være "beviser" på at det er det "rigtige", men at man som menneske har brug for ( læs: nogle mennesker) at der findes noget større end en selv - at der er en mening med de ting der sker - eller ikke sker.
Jeg er døbt, men ikke konfirmeret. Mit livssyn og min tro ændrede sig drastisk da min mor blev syg af kræft, især da hun blev ramt 2. gang. Da jeg var ung, troede jeg ikke på noget - det gjorde min mor eller søster heller ikke. Men når livet er så uretfærdigt og man ikke kan finde en mening med det der sker er nogle mennesker nødsaget til at finde en måde at leve/overleve på. At vi mødes igen, at det hele ikke er tabt - at der er håb forude og at der er noget som vil hjælp en igennem det, uanset hvad udfaldet måtte være.
Jeg kan sagtens både tro på Vorherre samtidigt med at jeg også tror på videnskaben - det ene udelukker ikke det andet. Så et meget interessant program om videnskabsmænd som hver dag sidder og forsker i f.eks hvordan jorden er opstået og hvordan mennesket er blevet til - de troede også på Gud.
Tanken om, at vi skulle være det "største" er for mig ikke en mulighed. Jeg er overbevist om at der er noget der er større end os.
Jeg har læst både om Buddisme, Hinduisme - jeg har læst koranen og jeg har læst Biblen. Kristendommen er det der ligger mit hjerte nærmest.
Nu læste jeg lige en anden kommentar herinde med en som ikke tror på at Jesus f.eks kunne gå på vandet etc. mange af de ting som står i Biblen er metafoer - eller det er i hvert fald den måde jeg tolker det.
Og ja, jeg tror på, at når jeg engang er færdig her på jorden, så genforenes jeg med min moar. For det er sådan det skal være 
/Fenja 
Anmeld