Religion? Hvad tror du på?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. januar 2013

Sabsy

Jeg er meget optaget af Asetroen, det er spændende og fanger mig helt vildt.. Jeg har været viking i 6-7 år..

Men jeg tror meget på liv efter døden og derfor er jeg ikke bange for at dø, det hjælper rigtig meget

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. januar 2013

Doffie

Jeg er ateist.

Anmeld

24. januar 2013

Den lykkelige

Jeg tror ikke på gud..
Men jeg tror på den åndelige verden.. har oplevet noget vildt som man kun kan tro på..  Var ellers altid skeptisk inden omkring den verden.. men nu tror jeg på der er mere når man dør 

Anmeld

24. januar 2013

Miin'Baby'Mus

Merii skriver:

Hvad tror du på og hvorfor. ?Hvis du ikke tror på noget begrund hvorfor?Er der beviser for at det er den rigtige tro?Livet efter døden?

Jeg er lidt et blandingsmenneske på det punkt. Jeg er døbt og konfirmeret indenfor den kristne tro, men ikke som en rigtig troende.

Jeg kan godt tro på hele historien og Moses, Jesus osv, men jeg tror kun på at de var ikoner og ledere og ikke at der forefandtes kræfter der kunne helbrede de syge og vække de døde - ja eller at man kunne gå på vandet for den sags skyld.

I mit hoved er det simpelthen for mærkeligt at kun 1 person nogensinde har kunne vække de døde og helbredt folk med dødelige sygdomme, ja eller lave vand om til vin for den sags skyld.

Men jeg tror på videnskaben, på tingene omkring mig og så tror jeg faktisk på at der findes spøgelser da jeg har oplevet nogle få mærkelige ting  

Anmeld

24. januar 2013

Kløver

Jeg tror på gud og at der er mange metaforer i biblen som kan sammemnkobles videnskaben. Så må være en blanding af gud og videnskab i forenelse :-) jeg tror på gud er en åndelig form for guide og naturen er et smukt sted vi har fået for at passe på det. Tror gud guider og vejleder og så er det op til os selv at formidle det, og bruge det til noget godt, er jo meget forskelligt hvordan biblen vejleder. Tror meningen i religion er at uanset hvad vi tror på så er det for at gøre os til bedre mennesker og fonde de gode værdier i livet,
Personligt respekterer jeg alle religioner og dem som ikke tror på en gud, og at vi alle kan lære af hinanden og hinandens forskelligheder, dog har jeg ingen respekt for de få, som forsager død og ødelæggelse i guds navn, uanset hvilken gud vi snakker om, og de få som ødelægger det for alle andre. Tror heller ikke alt nødvendigvis skal tages bogstaveligt

Håber jeg overfladisk fik forklaret lidt i detaljer, er jo meget i det at tro og hvordan man ser på det :-)

Anmeld

24. januar 2013

Merii

Spændende at læse hvad folk tror på og begrundelse for dette.

Jeg er muslim, dvs. jeg tror på islam. Jeg synes personligt at der er mange fordomme for troen islam og jeg tror at det skyldes at mange blander kultur og religon sammen.

Jeg tror på islam fordi, jeg ved at det er den sande tro. Koranen blev åbenbaret for 1400 år siden og der står så mange ting i den som beviser at det er den sande tro.

Blandt andet. Menneskelige fosters udvikling, have og floder, bjerge osv. meget mere.

Det hele er forsket efter 1000 år koranen blev åbenbart. Jeg kan ikke nægte islam når jeg ser det hele med  det blotte øje og beskrivelsen står præcis i koranen.

Anmeld

24. januar 2013

Dinna88

Merii skriver:

Jeg er muslim, dvs. jeg tror på islam. Jeg synes personligt at der er mange fordomme for troen islam og jeg tror at det skyldes at mange blander kultur og religon sammen.

Jeg tror på islam fordi, jeg ved at det er den sande tro. Koranen blev åbenbaret for 1400 år siden og der står så mange ting i den som beviser at det er den sande tro.

Blandt andet. Menneskelige fosters udvikling, have og floder, bjerge osv. meget mere.

Det hele er forsket efter 1000 år koranen blev åbenbart. Jeg kan ikke nægte islam når jeg ser det hele med  det blotte øje og beskrivelsen står præcis i koranen.

Jeg synes det er rigtig fint det du skriver, og det er som at høre PT herinde fra snakke om Islam. Selv er jeg ikke troende, men jeg er særligt forstående overfor muslimer, da I kan begrunde og argumentere for så meget  

Og så synes jeg det er SÅ ærgeligt, at fordomme binder kultur og religion sammen. f.eks. undertrykkelse, kønsfordeling, æresdrab m.m. 

Derudover synes jeg hinduismen er buddhismen er to umådeligt interessante religioner, på hver sin måde. Men jeg har aldrig været troende, og jeg bliver det aldrig, men jeg er meget "tiltrukket" af buddhismen

Anmeld

24. januar 2013

Kløver

Merii skriver:

Dejligt du har fundet din sande tro :-)
Jeg synes det kan være svært med kultur vs religion da det nok er en hårfin grænse og hvem man spørger, og i hvilke tilfælde.
Jeg kan blive vred på de få som ødelægger det for resten og som begår vold/drab/ødelæggelser i guds navn.

Jeg har kun mødt søde muslimer, hvis man må formulere det sådan, på nær et sæt brødre, men tvivler på det var pga islam, der findes idioter inden for alle befolksningsgrupper. Dog også haft nogle problemer med nogle børn men der var også danske imellem og var langt mere andre ting som var årsagen. Synes det er vigtigt med respekt for hinandens religioner, uanset om man er ateist, muslim, jøde, kristen eller andet og er altid ærgeligt når nogle skal ødelægge det, for er så mange smukke ting i religion hvis man ønsker at se dem og bruge det positivt
Findes koranen på dansk, kunne være facinerende at læse den :-)

Anmeld

24. januar 2013

Kløver

Dinna88 skriver:

Jeg synes det er rigtig fint det du skriver, og det er som at høre PT herinde fra snakke om Islam. Selv er jeg ikke troende, men jeg er særligt forstående overfor muslimer, da I kan begrunde og argumentere for så meget  

Og så synes jeg det er SÅ ærgeligt, at fordomme binder kultur og religion sammen. f.eks. undertrykkelse, kønsfordeling, æresdrab m.m. 

Derudover synes jeg hinduismen er buddhismen er to umådeligt interessante religioner, på hver sin måde. Men jeg har aldrig været troende, og jeg bliver det aldrig, men jeg er meget "tiltrukket" af buddhismen

Enig :-)

Anmeld

24. januar 2013

Dinna88

Maja84 skriver:

Enig :-)

Dejligt!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.