Jeg tror på gud og at der er mange metaforer i biblen som kan sammemnkobles videnskaben. Så må være en blanding af gud og videnskab i forenelse :-) jeg tror på gud er en åndelig form for guide og naturen er et smukt sted vi har fået for at passe på det. Tror gud guider og vejleder og så er det op til os selv at formidle det, og bruge det til noget godt, er jo meget forskelligt hvordan biblen vejleder. Tror meningen i religion er at uanset hvad vi tror på så er det for at gøre os til bedre mennesker og fonde de gode værdier i livet,
Personligt respekterer jeg alle religioner og dem som ikke tror på en gud, og at vi alle kan lære af hinanden og hinandens forskelligheder, dog har jeg ingen respekt for de få, som forsager død og ødelæggelse i guds navn, uanset hvilken gud vi snakker om, og de få som ødelægger det for alle andre. Tror heller ikke alt nødvendigvis skal tages bogstaveligt
Håber jeg overfladisk fik forklaret lidt i detaljer, er jo meget i det at tro og hvordan man ser på det :-)
Anmeld