Religion? Hvad tror du på?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. januar 2013

Merii

Maja84 skriver:

Dejligt du har fundet din sande tro :-)
Jeg synes det kan være svært med kultur vs religion da det nok er en hårfin grænse og hvem man spørger, og i hvilke tilfælde.
Jeg kan blive vred på de få som ødelægger det for resten og som begår vold/drab/ødelæggelser i guds navn.

Jeg har kun mødt søde muslimer, hvis man må formulere det sådan, på nær et sæt brødre, men tvivler på det var pga islam, der findes idioter inden for alle befolksningsgrupper. Dog også haft nogle problemer med nogle børn men der var også danske imellem og var langt mere andre ting som var årsagen. Synes det er vigtigt med respekt for hinandens religioner, uanset om man er ateist, muslim, jøde, kristen eller andet og er altid ærgeligt når nogle skal ødelægge det, for er så mange smukke ting i religion hvis man ønsker at se dem og bruge det positivt
Findes koranen på dansk, kunne være facinerende at læse den :-)

Det har du fuldstændig ret i  , jeg vil nok sige at folk som dræber slår, brænder osv. er ikke troende muslim da det er strængt forbudt i islam.

Ja den findes også på Dansk, denne hjemmeside er der mange vers fra kornanen som er sammenlignet med videnskabet, det er ret spændende. versgo   www.omislam.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. januar 2013

Merii

Dinna88 skriver:

Jeg synes det er rigtig fint det du skriver, og det er som at høre PT herinde fra snakke om Islam. Selv er jeg ikke troende, men jeg er særligt forstående overfor muslimer, da I kan begrunde og argumentere for så meget  

Og så synes jeg det er SÅ ærgeligt, at fordomme binder kultur og religion sammen. f.eks. undertrykkelse, kønsfordeling, æresdrab m.m. 

Derudover synes jeg hinduismen er buddhismen er to umådeligt interessante religioner, på hver sin måde. Men jeg har aldrig været troende, og jeg bliver det aldrig, men jeg er meget "tiltrukket" af buddhismen

Lige præcis, desværre er det sådan, men jeg vil kun sige det er ren uvidenhed at blande de 2 ting sammen altså kultur og religion.

Hvad gør at du synes buddhismen er interessant?

Anmeld

24. januar 2013

Dinna88

Merii skriver:

Lige præcis, desværre er det sådan, men jeg vil kun sige det er ren uvidenhed at blande de 2 ting sammen altså kultur og religion.

Hvad gør at du synes buddhismen er interessant?

Ja, der er vi helt enige. Det er jo voldsomme fordomme, der kommer af uvidenhed 

Uha, det er vist sådan en snak man skal have hen over eftermiddagen, med et par kopper kaffe Ej, jeg synes bare.... Buddhismen er så fredsommelig, og så er der jo ikke en gud. Det er bare.......... Det er en  hyggelig religion

Anmeld

24. januar 2013

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Merii skriver:

Spændende at læse hvad folk tror på og begrundelse for dette.

Jeg er muslim, dvs. jeg tror på islam. Jeg synes personligt at der er mange fordomme for troen islam og jeg tror at det skyldes at mange blander kultur og religon sammen.

Jeg tror på islam fordi, jeg ved at det er den sande tro. Koranen blev åbenbaret for 1400 år siden og der står så mange ting i den som beviser at det er den sande tro.

Blandt andet. Menneskelige fosters udvikling, have og floder, bjerge osv. meget mere.

Det hele er forsket efter 1000 år koranen blev åbenbart. Jeg kan ikke nægte islam når jeg ser det hele med  det blotte øje og beskrivelsen står præcis i koranen.

Jeg er også muslim og tror på den enestående Gud og Hans sendebud (saw)

Jeg konverterede netop til Islam for en del år siden, da det er den rigtige religion for mig.

Mange ting om videnskab bl.a er detaljeret bekskrevet i Koranen og de er inden for de sidste år blevet bevist sandfærdige af uvildige videnskabsmænd /læger mm, der før var overbeviste om, at det hang sammen på en anden måde.

Koranen er aldrig blevet modificeret. De første oprindelige Koraner findes stadig, og ord for ord er det 100 % det samme, som dem, man køber i dag, og alle svar på alle spørgsmål findes i Koranen. 

Derfor er jeg muslim

Det er rigtig ærgeligt, når nogle folk begår handlinger, der rammer os andre, der tager afstand fra selvsamme handlinger, men så må det være op til os at fortælle og forklare, hvad Islam virkelig er for en religion, og at mange ting er kultur / personens egen opfattelse og IKKE religon  

Anmeld

24. januar 2013

Kløver

Merii skriver:

Det har du fuldstændig ret i  , jeg vil nok sige at folk som dræber slår, brænder osv. er ikke troende muslim da det er strængt forbudt i islam.

Ja den findes også på Dansk, denne hjemmeside er der mange vers fra kornanen som er sammenlignet med videnskabet, det er ret spændende. versgo   www.omislam.dk

Tusind tak, spændende, vil se på det når ungerne giver tid :-)

Anmeld

24. januar 2013

Kløver

PT skriver:

Jeg er også muslim og tror på den enestående Gud og Hans sendebud (saw)

Jeg konverterede netop til Islam for en del år siden, da det er den rigtige religion for mig.

Mange ting om videnskab bl.a er detaljeret bekskrevet i Koranen og de er inden for de sidste år blevet bevist sandfærdige af uvildige videnskabsmænd /læger mm, der før var overbeviste om, at det hang sammen på en anden måde.

Koranen er aldrig blevet modificeret. De første oprindelige Koraner findes stadig, og ord for ord er det 100 % det samme, som dem, man køber i dag, og alle svar på alle spørgsmål findes i Koranen. 

Derfor er jeg muslim

Det er rigtig ærgeligt, når nogle folk begår handlinger, der rammer os andre, der tager afstand fra selvsamme handlinger, men så må det være op til os at fortælle og forklare, hvad Islam virkelig er for en religion, og at mange ting er kultur / personens egen opfattelse og IKKE religon  

Jeg synes det er utrolig dejligt flere og flere muslimer viser og tør stå frem at det ikke er det idlam handler om. Kunne vi alle bare leve med hver vores kærlighed til gud og til hinanden og ikke bruge noget smukt til undskyldning for hadske handlinger og vise usande sider af feks islam.

Synes det er dejligt når man kan lære de smukke ting af hinanden i stedet for at provokere og blive provokeret, og flytte fokus til det gode :-) dejligt i er nogle som tør stå frem og vil dele jeres tro uden at man nødvendigvis skal påduttes noget. Synes også det er dejligt at høre at man flere og flere steder fejrer både julen påsken og Eid, at der i flere skoler er plads til alle og alles traditioner

Anmeld

24. januar 2013

Dorthe1986

Jeg synes det er så svært! For år tilbage var jeg svoret ateist. Det vil sige jeg tror på det jeg kan se. Det var svært for mig at forholde mig til at der skulle findes en skaber. Men jeg har ændret holdning lidt... Ikke således at jeg specifikt tror at der er en Gud, der har siddet og skabt os. Men jeg er ikke i tvivl om at der er mere mellem himmel og jord end vi kan se...

Jeg kan godt lide de kristne værdier. Især den protestantiske retning. Jeg så lige et program i dag om evangelister. Og det bliver for meget for mig. De har personer, der så at sige kan helbrede andre... Og det kan jeg ikke forholde mig til. Jeg sidder hele tiden med en følelse af, at det er mennesker, der vil tjene penge på andres stærke tro. For jeg er ikke i tvivl om at de personer, får det bedre, får styrke osv. Men tror ikke det er pga. guddommelige kræfter, hos "helbrederen". Jeg tror det er ligesom placebo-medicin. Man har sådan en stærk tro og en stærk tro på helbrederens evner, at man føler det virker. Styrken og krafterne kommer altså indefra personen selv. Men det er ikke for at fordømme religioner, hvor der findes sådanne håndspålæggelser sted - det er blot for at forklare, hvorfor jeg personligt, har svært ved sådanne religioner.

Har intet imod religioner, der forbyder rygning, druk, sex før ægteskab osv. Kan godt se det fornuftige i det langt hen ad vejen. Hvor mange unge piger, har ikke fået ødelagt sit selvværd og andet, på grund af mange engangsknald? Druk og rygning er ikke sundt for kroppen så det giver jo god mening, at forbyde det. Men det er ikke fordi jeg skal være hellig. Har selv drukket og røget.. og nej, har ikke ventet på ægteskab før jeg havde sex.

I mine ateistiske dage var jeg af den overbevisning at religion var roden til alt ondt - at religion var skyld i krig. Men den overbevisning har jeg ikke længere. Det handler om frygten for det ukendte, det at man ikke har sat sig ind i den religion, de andre har. Det er jo også derfor mange har holdningen at "muslimer begår terror", "muslimer er voldelige/voldsomme". Men det er jo så, undskyld mig, åndssvage postulater. Det ville jo svare til at sætte alle kristne i en og samme bås, alle jøder, alle buddhister osv. Og det kan man jo ikke! Igennem hele historien har der været eksempler på brutale begivenheder, mennesket har budt hinanden, og hævdet at det har været i Guds navn. Men det passer jo ikke overens med hverken Bibel, Koran eller andre religiøse skrifter.

Da jeg var omkring 9 år gammel, havde jeg en veninde, der var Jehovas Vidne. En dag, da vi legede på hendes værelse kom hendes forældre ind og satte et bånd på. Det var et bånd om deres religion. Groft sagt en salgstale, der skulle få folk overbevist om deres religion. De stod i døren og blev ved med at spørge om jeg ikke synes det lød godt og om jeg ikke ville med en tur i Rigssalen. Jeg fandt det så ubehageligt. Min mor blev rasende over dette forsøg på at overtale et lille barn om noget, et barn slet ikke er i stand til at tage stilling til. Men selvom jeg har haft en ubehagelig oplevelse med Jehovas Vidner, betyder det jo ikke at jeg skærer alle jehovaer over en kam. Og det er måske det man lige skal minde sig selv om næste gang, det bliver nævnt religion i forbindelse med noget negativt - at det ikke er religionen, men det enkelte menneske, der er negativ.

Pyha, det blev langt

Anmeld

24. januar 2013

Krussedulle

Jeg tror på naturvidenskaben

Og når vi dør, ja så dør vi!

Og jeg kan godt følge Karl Marx i det han sagde; "religion er opium for folket"

Anmeld

24. januar 2013

JustMe

Jeg er ateist

Anmeld

24. januar 2013

Muhmi

Jeg er agnostiker...

Dvs. at jeg tror på noget? Men jeg aner ikke hvad det er hvor noget jeg egentlig tror på.... Nogle gange beroliger tanken mig om et efterliv, himmelen om man vil, men et sted hvor man møder dem man engang kendte og kommer til at møde dem som følger én.. Nogle gange begynder logikken at tage over og så tror jeg på at der ingenting er efter livet, blot mørke og ingenting... Nogle gange tænker jeg at reinkarnation er en smuk tanke, men logikken vinder desværre næsten hver gang...

Og jeg tror derfor på mange ting, men jeg kan ikke fastsætte hvad jeg tror eller om jeg tror...

Min hjerne er et forvirrende sted, men jeg har det nu meget godt med den alligevel

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.