Kan du strikke? Så kig!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. januar 2013

smokin

raca skriver:

ikke sur

men bare en oplysning om hvor stort et arbejde det er hun ber om.. så hun kan sidde lønnen hun forestiller sig efter det.. for selvom strikkeren fik 1500 kr for det ville timelønnen være til at grine over.. .. strik tager tid og skal værdsættes... det er ikke bare hygge hobby når man ber om det som en tjænste. det en realt meget stor tjænste.

men det skal man nok strikke for at vide.

Men jeg ser ingen steder at hun sætter pris på, derimod kun at hun gerne vil betale. Og 2000 for sådan en kjole er da rigtig fin pris :-) selvfølgelig skal flot håndarbejde belønnes..

til ts: synes nr.1 er virkelig flot! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. januar 2013

smokin

Muhmi skriver:

Hehe, nu er jeg bare hygge ret/vrang strikker så jeg kan selvfølgelig ikke forestille mig helt hvor vildt det ville være at strikke det her

Men min kusine er en rigtig god strikkedame, kunne være jeg skulle prøve at spørge hende egentlig

Ellers kan man altid spørge i garnforretninger.  Der er de rigtig søde til at strikke også

Anmeld

22. januar 2013

Muhmi

Zette skriver:

Ellers kan man altid spørge i garnforretninger.  Der er de rigtig søde til at strikke også

Gør de virkelig sådan noget?

Jeg spurgte engang i en garnforretning om de ville strikke én af de huer til mig som de havde som udstilling, men det nægtede de... Kunne jo være de havde en off-day heheh

Anmeld

22. januar 2013

smokin

Muhmi skriver:

Gør de virkelig sådan noget?

Jeg spurgte engang i en garnforretning om de ville strikke én af de huer til mig som de havde som udstilling, men det nægtede de... Kunne jo være de havde en off-day heheh

Altså det er jo ikke noget de tilbyder, men i min forretning vil de gerne. Ellers er der de der online shops der er også nogle hvor man kan spørge pænt.. ellers måske nogle af strikkebloggerne. Men er da sikker på der sidder nogle herinde der kan også. 

Måske Kirsti? 

Anmeld

22. januar 2013

Miin'Baby'Mus

raca skriver:

ikke sur

men bare en oplysning om hvor stort et arbejde det er hun ber om.. så hun kan sidde lønnen hun forestiller sig efter det.. for selvom strikkeren fik 1500 kr for det ville timelønnen være til at grine over.. .. strik tager tid og skal værdsættes... det er ikke bare hygge hobby når man ber om det som en tjænste. det en realt meget stor tjænste.

men det skal man nok strikke for at vide.

Kommer vel an på hvem der beder om det? 

Kender da flere ældre damer der higer efter at få lov at strikke til vores barn, de beder direkte om at få bestillinger netop fordi de elsker at strikke og de gør det gratis, det eneste der kan være er at de beder om at man selv køber garnet.

At du så syntes det er en STOR tjeneste betyder ikke at andre har det på samme måde, måske de ser det som en lækker udfordring og hellere end gerne vil hjælpe 

Desuden har hun jo tilbudt at betale for det, så jeg tror godt at hun forstår at det er en stor ting at bede folk om hjælp til 

Undskyld jeg blandede mig  Syntes der blev gjort meget ud af at det var en STOR tjeneste når nu hun spørger så pænt.

Anmeld

22. januar 2013

raca

LilleNyPåVej skriver:

Kommer vel an på hvem der beder om det? 

Kender da flere ældre damer der higer efter at få lov at strikke til vores barn, de beder direkte om at få bestillinger netop fordi de elsker at strikke og de gør det gratis, det eneste der kan være er at de beder om at man selv køber garnet.

At du så syntes det er en STOR tjeneste betyder ikke at andre har det på samme måde, måske de ser det som en lækker udfordring og hellere end gerne vil hjælpe 

Desuden har hun jo tilbudt at betale for det, så jeg tror godt at hun forstår at det er en stor ting at bede folk om hjælp til 

Undskyld jeg blandede mig  Syntes der blev gjort meget ud af at det var en STOR tjeneste når nu hun spørger så pænt.

ja gamle damer.. jeg forstår ders glæde ved at strikke,

jeg er ikke i tvivl om at du værdsætter ders strik.. men samdigt føler jeg lidt du underkender arbejdsmængden i en strikket dåbskjole, når så mange ville gøre det bare forde de fik lov.. og fik garnet og fik en lækker udfordring.. 

hvad hvis du sage til muren eller tømren.. ej jeg har en skide lækker sag inden for dit håndværk jeg skal havde lavet, jeg ved det vil være en skøn udfordring for dig at lave.. jeg har hørt det vil tage i omegenen af 100 timer, men du får jo matrialerne.. så.. hvor meget vil du havde i løn?...

hvad ville du så give ham?

Anmeld

22. januar 2013

Heidi1974

Hejsa, hvis du ikke har fundet en der kan, så giv lyd fra dig. Jeg vil meget gerne tilbyde det.

Jeg elsker at strikke, og det er alt mellem himmel og jord. Andet håndarbejde og hobby er afslappende.

Heidi Thomsen

61408253

Anmeld

22. januar 2013

cn

Muhmi skriver:

Hvis du kan strikke og er sådan en rigtig haj til det, kunne du så være den jeg kunne lokke til at strikke mit kommende barns dåbskjole?

Jeg skal selvfølgelig nok være den der køber både garn og opskrift og så skal du jo have lidt for din arbejdsindsats...

Kom med din evt. pris for hvad du vil have for det og så skal jeg nok sige om det er det jeg forventer at give Men jeg ved jo godt at det ikke er det allerbilligste arbejde

Jeg har kigget på de her mønstre og skal til at bestemme mig for én af dem... Er der én af dem du tænker at den KAN du bare godt strikke?

Nummer 1 eller nummer 3 er dem jeg er mest vilde med

Uhh. Billed nr 3 ligner så meget den jeg har.  Er så glad for den.. Særligt flæsekanten for neden er et kæmpe arbejde. Håber du finder en der har mod på arbejdet 

Anmeld

22. januar 2013

Miin'Baby'Mus

raca skriver:

ja gamle damer.. jeg forstår ders glæde ved at strikke,

jeg er ikke i tvivl om at du værdsætter ders strik.. men samdigt føler jeg lidt du underkender arbejdsmængden i en strikket dåbskjole, når så mange ville gøre det bare forde de fik lov.. og fik garnet og fik en lækker udfordring.. 

hvad hvis du sage til muren eller tømren.. ej jeg har en skide lækker sag inden for dit håndværk jeg skal havde lavet, jeg ved det vil være en skøn udfordring for dig at lave.. jeg har hørt det vil tage i omegenen af 100 timer, men du får jo matrialerne.. så.. hvor meget vil du havde i løn?...

hvad ville du så give ham?

Kan godt følge din tankegang, men nu har ts aldrig sagt at hun ikke vil betale en fin pris for det stykke arbejde og jeg synes lidt du gjorde det til et problem at hun pænt spørger om nogen vil hjælpe hende da hun har fundet nogle flotte kjole hun gerne vil have lavet.

Lidt ligesom at du nu siger jeg ikke er glad for de gaver jeg har fået - for det er jeg, meget glad.
Skal jeg virkelig påtvinges at give folk penge for gaver de gerne vil give til mit barn? Har aldrig bedt dem lave strik til os, men det vil de rigtig rigtig gerne fordi så har de noget at hygge sig med og jeg siger pænt rigtig mange gange tak for deres store stykke arbejde. Hvis de ikke følte sig værdsat af at jeg er glad for deres strik, hvorfor bliver de så ved at strikke og selv køber garn for at strikke til os? 

Undskyld, men godt jeg ikke skal bede dig om tjeneste - om det så er med eller uden løn. Ville da føle at du altid ville være irriteret og at du aldrig vil føle at du bliver værdsat nok af mig - om du så fik 5000 kr for en kjole - fordi det er jo et stort arbejde 

Nå den her diskussion er malplaceret og overtager en tråd om noget helt andet  Så jeg ligger låg på nu 

Anmeld

22. januar 2013

LMX

Hvorfor faen deltage i tråden hvis man IKKE vil tilbyde sin hjælp.. Så hold da tastaturet i ro!

Jeg er så heldig at min mor finder det totalt afstressende at strikke. hun går hjemme og hygger sig virkelig med at strikke til vores kommende bæbs.

Fantastisk idé med en strikket dåbskjole smukke.. Den idé tyvstjæler jeg sgu da lige.

Alt mulig held og lykke med at finde en som vil strikke den til dig.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.