raca skriver:
ja gamle damer.. jeg forstår ders glæde ved at strikke,
jeg er ikke i tvivl om at du værdsætter ders strik.. men samdigt føler jeg lidt du underkender arbejdsmængden i en strikket dåbskjole, når så mange ville gøre det bare forde de fik lov.. og fik garnet og fik en lækker udfordring..
hvad hvis du sage til muren eller tømren.. ej jeg har en skide lækker sag inden for dit håndværk jeg skal havde lavet, jeg ved det vil være en skøn udfordring for dig at lave.. jeg har hørt det vil tage i omegenen af 100 timer, men du får jo matrialerne.. så.. hvor meget vil du havde i løn?...
hvad ville du så give ham?
Kan godt følge din tankegang, men nu har ts aldrig sagt at hun ikke vil betale en fin pris for det stykke arbejde og jeg synes lidt du gjorde det til et problem at hun pænt spørger om nogen vil hjælpe hende da hun har fundet nogle flotte kjole hun gerne vil have lavet.
Lidt ligesom at du nu siger jeg ikke er glad for de gaver jeg har fået - for det er jeg, meget glad.
Skal jeg virkelig påtvinges at give folk penge for gaver de gerne vil give til mit barn? Har aldrig bedt dem lave strik til os, men det vil de rigtig rigtig gerne fordi så har de noget at hygge sig med og jeg siger pænt rigtig mange gange tak for deres store stykke arbejde. Hvis de ikke følte sig værdsat af at jeg er glad for deres strik, hvorfor bliver de så ved at strikke og selv køber garn for at strikke til os?
Undskyld, men godt jeg ikke skal bede dig om tjeneste - om det så er med eller uden løn. Ville da føle at du altid ville være irriteret og at du aldrig vil føle at du bliver værdsat nok af mig - om du så fik 5000 kr for en kjole - fordi det er jo et stort arbejde 
Nå den her diskussion er malplaceret og overtager en tråd om noget helt andet
Så jeg ligger låg på nu 
Anmeld