Kan du strikke? Så kig!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12.813 visninger
35 svar
0 synes godt om
22. januar 2013

Muhmi

Hvis du kan strikke og er sådan en rigtig haj til det, kunne du så være den jeg kunne lokke til at strikke mit kommende barns dåbskjole?

Jeg skal selvfølgelig nok være den der køber både garn og opskrift og så skal du jo have lidt for din arbejdsindsats...

Kom med din evt. pris for hvad du vil have for det og så skal jeg nok sige om det er det jeg forventer at give Men jeg ved jo godt at det ikke er det allerbilligste arbejde

Jeg har kigget på de her mønstre og skal til at bestemme mig for én af dem... Er der én af dem du tænker at den KAN du bare godt strikke?

Nummer 1 eller nummer 3 er dem jeg er mest vilde med

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. januar 2013

Janni.

Jeg kan absolut intet, men flotte kjoler må jeg sige..

Anmeld

22. januar 2013

raca

du ved godt hvad du ber om ikke??

en dåbskjole på så tynde pinde som dem du har valgt er noget meget meget omfattende at strikke, det er med stor sansynlighed ikke tv strikketøj, så det kræver et øje på heletiden..

hvis jeg skulle strikke den ville det koste min 1000kr alene i arbejdsløn.. og jeg ville kun strikke den i uldgarn eller uldsilke garn..

og nej jeg er ikke intrasset i at gøre det, da jeg ikke strikker for andre, da jeg mener folk gennerelt vil give forlidt sammenholdt med det arbejde det kræver.

Anmeld

22. januar 2013

Muhmi

raca skriver:

du ved godt hvad du ber om ikke??

en dåbskjole på så tynde pinde som dem du har valgt er noget meget meget omfattende at strikke, det er med stor sansynlighed ikke tv strikketøj, så det kræver et øje på heletiden..

hvis jeg skulle strikke den ville det koste min 1000kr alene i arbejdsløn.. og jeg ville kun strikke den i uldgarn eller uldsilke garn..

og nej jeg er ikke intrasset i at gøre det, da jeg ikke strikker for andre, da jeg mener folk gennerelt vil give forlidt sammenholdt med det arbejde det kræver.

Puha, det virker som om du bliver helt sur over at jeg kunne finde på at spørge nogen om hjælp til noget jeg ikke selv kan finde ud af? Eller er jeg helt gal på den?

Jeg ved godt det er et omfattende arbejde og det er derfor jeg spørger i så god tid og derfor jeg tilbyder at betale mig fra det...

Anmeld

22. januar 2013

Muhmi

Janni. skriver:

Jeg kan absolut intet, men flotte kjoler må jeg sige..

Synes især nummer 1 er utroligt smuk

Anmeld

22. januar 2013

Janni.

Muhmi skriver:

Synes især nummer 1 er utroligt smuk

er 100 % enig.

Anmeld

22. januar 2013

Doffie

Muhmi skriver:

Puha, det virker som om du bliver helt sur over at jeg kunne finde på at spørge nogen om hjælp til noget jeg ikke selv kan finde ud af? Eller er jeg helt gal på den?

Jeg ved godt det er et omfattende arbejde og det er derfor jeg spørger i så god tid og derfor jeg tilbyder at betale mig fra det...

Synes også det blev skrevet i en enormt sur tone 

Anmeld

22. januar 2013

raca

jeg bliver ikke sur.. men syntes bare oftes strik og håndarbejde er underbetalt, eller i hverfald ikke økonomisk værdsat forde det oftes bære preg af hygge

og de kjoler ville for mig som rimlig hurtig strikker og ret øvet tage omkring 100 timer at lave.. vil jeg skyde på..

Anmeld

22. januar 2013

raca

Doffie skriver:

Synes også det blev skrevet i en enormt sur tone 

ikke sur

men bare en oplysning om hvor stort et arbejde det er hun ber om.. så hun kan sidde lønnen hun forestiller sig efter det.. for selvom strikkeren fik 1500 kr for det ville timelønnen være til at grine over.. .. strik tager tid og skal værdsættes... det er ikke bare hygge hobby når man ber om det som en tjænste. det en realt meget stor tjænste.

men det skal man nok strikke for at vide.

Anmeld

22. januar 2013

Muhmi

raca skriver:

jeg bliver ikke sur.. men syntes bare oftes strik og håndarbejde er underbetalt, eller i hverfald ikke økonomisk værdsat forde det oftes bære preg af hygge

og de kjoler ville for mig som rimlig hurtig strikker og ret øvet tage omkring 100 timer at lave.. vil jeg skyde på..

Hehe, nu er jeg bare hygge ret/vrang strikker så jeg kan selvfølgelig ikke forestille mig helt hvor vildt det ville være at strikke det her

Men min kusine er en rigtig god strikkedame, kunne være jeg skulle prøve at spørge hende egentlig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.