Nania autostole - har du overvejet sådan en?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. januar 2013

Autostol.dk

-Sigrid- skriver:

Absolut ikke.

Vi er begge på SU og optager ikke lån hver måned, men gjorde det for at få en autostol vi begge var rigtig glade for. Vi gik efter sikkerhed først om fremmest. Dernæst skulle den kunne dreje fordi vi planlægger en graviditet inden hun (forhåbelig) er vokset ud af stolen, og jeg fik voldsom bækkenløsning i denne graviditet. 

Vi købte en Maxi Cosi, og vi er meget glade for den

Ej det var da helt vildt. 

Det er jeg godt nok glad for at høre. 

Selvfølig ikke godt i måtte optage gæld, men er glad for, at i tænkte så meget på jeres barn og de penge har i hurtigt tjent hjem når i først er færdig med studiet (hvisi kan finde arbejde )

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. januar 2013

-Sigrid-

Autostol.dk skriver:

Selvfølig ikke godt i måtte optage gæld, men er glad for, at i tænkte så meget på jeres barn og de penge har i hurtigt tjent hjem når i først er færdig med studiet (hvisi kan finde arbejde )

Hvad er helt vild?

Jamen det var jo SU-lån med 4% i rente i et par år og så 1,75% når vi er færdiguddannede, så alt i alt kommer det til at koste 534 mere end hvis vi havde været færdiguddannede, så det er det værd

Anmeld

28. januar 2013

Kløver

Nogle steder sparer vi andre steder ikke, og går ikke på kompromis med autostole, vi har en brio vi har genbrugt til den mindste, og om lidt bruger de begge en maxicosi axiss, og køber også en autostol hvor jeg kan få vejledning og næste gang skal vi prøve de forskellige muligheder i bilen da der til den tid skal være plads til 3 autostole
Har stemt svarmulighed 1 ( den øverste)

Anmeld

28. januar 2013

-Sigrid-

Autostol.dk skriver:

Ubs nej, det er en  maxicosi axiss vi har

Anmeld

28. januar 2013

Autostol.dk

-Sigrid- skriver:

Hvad er helt vild?

Jamen det var jo SU-lån med 4% i rente i et par år og så 1,75% når vi er færdiguddannede, så alt i alt kommer det til at koste 534 mere end hvis vi havde været færdiguddannede, så det er det værd

Synes bare det var lidt vildt, at i optog SU lån for det. Mange havde nok valgt en billigere model.

Anmeld

28. januar 2013

spj

Autostol.dk skriver:

I 15-36 kg. klassen har testen bevist, at der faktisk ikke er den store forskel på autostole med/uden isofix. Så isofix i denne vægtklasse er faktisk kun smart, hvis autostolen sidder i bilen heletiden, da den så er sat fast selvom barnet ikke sidder i den.

At købe en brug autostol er forbundet med en risiko for, at den har været indblandet i et uheld eller behandlet dårligt, så den har indre skader.

Lige præcis en 15-36 kg. stol vil jeg slet ikke købe, da den har været brugt i mange år - den skal jo bruges til barnet er 135 cm, så det kan nemt være 5 år og så bliver den altså slidt.

Så jeg vil nok vælgen ny, men så spare lidt og købe en af dem uden isofix.

Tak for råd. Havde slet ikke tænkt på, at man bruger stolen i så mange år så er pengene jo faktisk givet meget godt ud og du har helt ret i, at hvis den er 5 år gammel så er der blevet slidt meget på den. Det skal da helt klart med i overvejelserne og med en ny stol kan den lidt bedre gå i arv til lillebror uden at han skal sidde i en total tyndslidt stol.

Anmeld

28. januar 2013

Autostol.dk

spj skriver:

Tak for råd. Havde slet ikke tænkt på, at man bruger stolen i så mange år så er pengene jo faktisk givet meget godt ud og du har helt ret i, at hvis den er 5 år gammel så er der blevet slidt meget på den. Det skal da helt klart med i overvejelserne og med en ny stol kan den lidt bedre gå i arv til lillebror uden at han skal sidde i en total tyndslidt stol.

Ja lige præcis - så det er mange år i skal bruge den og set over så mange år, er 1000-1200 kr ikke alverden.

det er dog ikke sikkert, at lillebror kan arve den, da den noglegange skal bruges til 10-12 års alderen og han jo skal i sådan en i 3-4 års alderen, så de fleste ender faktisk med at må have 2 stk.

Anmeld

29. januar 2013

-Sigrid-

Autostol.dk skriver:

Synes bare det var lidt vildt, at i optog SU lån for det. Mange havde nok valgt en billigere model.

Det er jo "bare" et spørgsmål om priotering

Anmeld

29. januar 2013

Autostol.dk

-Sigrid- skriver:

Det er jo "bare" et spørgsmål om priotering

Korrekt - men helt sikkert ikke en priotering mange havde valgt.

Anmeld

29. januar 2013

Pige2009

4kløver skriver:

Plejer vi også men de sagde den var go.
Når alle er raske vil jeg da ud og brokke mig. Gik ud fra at en stolen var helt ok især når den koster 800 på udslag.

Men hed er jo sælgere! Så selvfølgelig har de sagt, den er ok Købte min i Babysam på tilbud til 1150 kr.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.