booster_88 skriver:
Nu har vi recaro, bla. fordi vi altid har fået af vide det er en af de bedste på markedet.
Hvad er dit eksempel så på en god autostol ?
Hvilken recaro autostol har i? - der er jo flere modeller og man kan ikke sige, at autostole fra et mærke er lig en god/dårlig autostol.
Er det babystolen 0-9 kg. så er den sikkerhedsmæssigt god - men da barnet ofte bliver for stor til den i 5-7 mdr's alderen vil jeg ikke anbefale at købe den, da det er for tidligt, at skifte til 9-18 kg. stolen.
Er det 9-18 kg. stole, er der mange meget bedre stole til samme pris.
Er det 9-36 kg. vil jeg ikke vælge dem, så hellere en 9-18 og 15-36 kg stol.
Er det 15-36 kg. vil jeg godt købe deres Recaro Milano stol.
Så i min verden har de lavet 2 sikre stole, men kun 15-36 kg. modellen ville jeg anbefale folk at købe.
En god autostol, er en autostol, hvor barnet er godt beskyttet og sidder godt.
Dvs. hvis det er en fremadvendt autostol, skal den ha' fået et godt testresultat og barnet skal sidde i den. Et godt test resultat vil jeg vurderer er fra ca 64% og op - men jeg vil altid tage den bedst testet, hvis barnet sad lige godt i dem.
Er det en bagudvendt i 9-18 kg. klassen skal den passe til bilen (her kan de alm. test resultater ikke bruges).
I fx. 0-13 kg. klassen vil jeg vælge Pebble i isofixbasen - og det skyldes, at komforten heri er langt bedre end i Römer og Cybex - også selvom de har fået 4 procent point mere i testen, men her vurderer jeg, at de sidste 4 procentpoint ikke gør en forskel.