Nania autostole - har du overvejet sådan en?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. januar 2013

Autostol.dk

booster_88 skriver:

Nu har vi recaro, bla. fordi vi altid har fået af vide det er en af de bedste på markedet.

Hvad er dit eksempel så på en god autostol ?

Hvilken recaro autostol har i? - der er jo flere modeller og man kan ikke sige, at autostole fra et mærke er lig en god/dårlig autostol.

Er det babystolen 0-9 kg. så er den sikkerhedsmæssigt god - men da barnet ofte bliver for stor til den i 5-7 mdr's alderen vil jeg ikke anbefale at købe den, da det er for tidligt, at skifte til 9-18 kg. stolen.

Er det 9-18 kg. stole, er der mange meget bedre stole til samme pris.

Er det 9-36 kg. vil jeg ikke vælge dem, så hellere en 9-18 og 15-36 kg stol.

Er det 15-36 kg. vil jeg godt købe deres Recaro  Milano stol.

Så i min verden har de lavet 2 sikre stole, men kun 15-36 kg. modellen ville jeg anbefale folk at købe.

En god autostol, er en autostol, hvor barnet er godt beskyttet og sidder godt.

Dvs. hvis det er en fremadvendt autostol, skal den ha' fået et godt testresultat og barnet skal sidde i den. Et godt test resultat vil jeg vurderer er fra ca 64% og op - men jeg vil altid tage den bedst testet, hvis barnet sad lige godt i dem.

Er det en bagudvendt i 9-18 kg. klassen skal den passe til bilen (her kan de alm. test resultater ikke bruges).

I fx. 0-13 kg. klassen vil jeg vælge Pebble i isofixbasen - og det skyldes, at komforten heri er langt bedre end i Römer og Cybex - også selvom de har fået 4 procent point mere i testen, men her vurderer jeg, at de sidste 4 procentpoint ikke gør en forskel.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. januar 2013

miig1989

Autostol.dk skriver:

Hej,

Deres 0-13 kg. stol er faktisk den eneste, som har fået en okay karakter i testen. Den ligger på 64%, hvilket er det samme for Maxi Cosi Pebble, hvis den ikke er sat i en base.

Så synes jeg faktisk godt i kan købe.

Ellers er der en babyshop (kan ikke huske navnet), hvor de giver 50% tilbage på autostolen, så man ender faktisk med en helt ny autostol til 50% af prisen.

Kan ikke huske, hvilken shop jeg hørte, der gjorde det, men det kan en af de andre brugere sikkert.

Ahh okay ..

Mange tak for svaret, det hjalp meget

Anmeld

22. januar 2013

Autostol.dk

Tak til alle jer der har stemt og lagt en bemærkning - det sætter jeg virkelig pris på.

Anmeld

22. januar 2013

Lenats31

Nu er Nania enten babystole eller nogle der vender fremad. Jeg har kun med bagudvendte stole at gøre i Sikkerautostol.dk. Men selvom jeg havde med fremadvendte at gøre er der visse stole der aldrig nogensinde ville komme indenfor mine døre.

Fischer Price

Nania

Ferrai

foruden alle de kinesiske hvoraf mange har en falsk ECE R 44/04 godkendelse.

Lena

Anmeld

22. januar 2013

booster_88

Autostol.dk skriver:

Hvilken recaro autostol har i? - der er jo flere modeller og man kan ikke sige, at autostole fra et mærke er lig en god/dårlig autostol.

Er det babystolen 0-9 kg. så er den sikkerhedsmæssigt god - men da barnet ofte bliver for stor til den i 5-7 mdr's alderen vil jeg ikke anbefale at købe den, da det er for tidligt, at skifte til 9-18 kg. stolen.

Er det 9-18 kg. stole, er der mange meget bedre stole til samme pris.

Er det 9-36 kg. vil jeg ikke vælge dem, så hellere en 9-18 og 15-36 kg stol.

Er det 15-36 kg. vil jeg godt købe deres Recaro  Milano stol.

Så i min verden har de lavet 2 sikre stole, men kun 15-36 kg. modellen ville jeg anbefale folk at købe.

En god autostol, er en autostol, hvor barnet er godt beskyttet og sidder godt.

Dvs. hvis det er en fremadvendt autostol, skal den ha' fået et godt testresultat og barnet skal sidde i den. Et godt test resultat vil jeg vurderer er fra ca 64% og op - men jeg vil altid tage den bedst testet, hvis barnet sad lige godt i dem.

Er det en bagudvendt i 9-18 kg. klassen skal den passe til bilen (her kan de alm. test resultater ikke bruges).

I fx. 0-13 kg. klassen vil jeg vælge Pebble i isofixbasen - og det skyldes, at komforten heri er langt bedre end i Römer og Cybex - også selvom de har fået 4 procent point mere i testen, men her vurderer jeg, at de sidste 4 procentpoint ikke gør en forskel.

Vi har monzaen.

Den er bla. valgt ud fra at den har gele som sidde pude så han får den bedste komfort på lange køre ture, hvilket recaro mener giver en større sikkerhed da barnet slapper mere af og derfor sidder bedre.

Derudover er den valgt ud fra at vi kun har hørt godt om den.

Og det vi læst om det kun har været positivt.

Anmeld

27. januar 2013

Autostol.dk

Lenats31 skriver:

Nu er Nania enten babystole eller nogle der vender fremad. Jeg har kun med bagudvendte stole at gøre i Sikkerautostol.dk. Men selvom jeg havde med fremadvendte at gøre er der visse stole der aldrig nogensinde ville komme indenfor mine døre.

Fischer Price

Nania

Ferrai

Lena

Helt enig... 

Har også et indlæg på vej om Fischer Price autostolen, da den har været meget populær henover efteråret, da bl.a. Coop har solgt den i deres butikker.

Anmeld

27. januar 2013

Pige2009

4kløver skriver:

vi har dette mærke til vores unger. Har lige købt ny og gik da du fra at den var ok. Så ved man da at bilbixen er lige til at lukke op og skide i.. Vi spurgte om det var en god stol og synes da prisen var høj uden udsalg.

Det jeg gør er altid at undersøge diverse tests inden jeg køber. Laura har en Cybex, som er testvinder og som Kristian herind ligeledes har anbefalet. Som en bonus er prisen overkommelig

Anmeld

27. januar 2013

Pige2009

Autostol.dk skriver:

Hej,

Det er taget fra samme test.

FDM modtager den fra Tyskland på samme måde som jeg gør. De vælger så at omregne den på en lidt anden måde, så den passer til den måde de giver bilerne stjerner på, mens jeg anvender samme metode som resten af europa og bl.a. TÆNK.

Den har fået 3 ud af 5 stjerner, men ligge i den lave ende af 3 stjerner - hvilket svarer til "tilfredsstillende". Da stjerne dækker over et stort område (20 procent point) er det nødvendigt, at se på, hvilken procent stolen har fået.

3 stjerner går fra 40-58% og den jeg nævner har fået 46% - de bedste stole i denne klasse får 76-78% - hvilket faktisk er 65% bedre.

Håber du kan bruge ovenstående og har du flere spørgsmål siger du bare til.

Det er bare så vanvittigt Er glad for min Cybex med isofix i klassen +18 kg.

Anmeld

27. januar 2013

Pige2009

Lenats31 skriver:

Fischer Price

Nania

Ferrai

Lena

Anmeld

27. januar 2013

4kløver

Baagøe skriver:

Det jeg gør er altid at undersøge diverse tests inden jeg køber. Laura har en Cybex, som er testvinder og som Kristian herind ligeledes har anbefalet. Som en bonus er prisen overkommelig

Plejer vi også men de sagde den var go.
Når alle er raske vil jeg da ud og brokke mig. Gik ud fra at en stolen var helt ok især når den koster 800 på udslag.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.