Nania autostole - har du overvejet sådan en?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. januar 2013

BetonSlotsPrinsesserne

Autostol.dk skriver:

Jeg har siden starten af december oplevet flere og flere henvendelser vedr. Nania autostole og ved ikke om det skyldes, at Bilka er begyndt at sælge dem eller hvorfor - men jeg oplever ihvertfald en massiv efterspørgelse på dem.

Jeg har derfor skrevet et mindre indlæg om Nania autostole her - hvor jeg har set lidt på test resultaterne.

Det er  Nania Beline 9-36 kg modellensom er den mest efterspurgte og den har faktisk kun fået 46% i autostol testen - hvorfor jeg ikke vurderer stolen til, at være en man bør købe.

Nania autostole er en forholdsvis billig autostol og jeg tror, at det er derfor den er blevet så efterspurgt, men det kan være du ved hvorfor?

Jeg ved, at der er mange, i disse tider, der ikke har råd til de dyre autostole og stod jeg selv i sådan en situation, ville jeg købe en god brugt autostol af en jeg kendte og stolet på - ikke en ny dårlig testet autostol - selvom den var billig.

Men det hele lægger op til min lille afstemning:

Vil du spare på autostolbudgettet?

Jeg har valgt at købe Nania autostolen 9-36 kg, udelukkende fordi den har H-sele og den har de godkendte mærker. Og så at den kun kostede 449..

Jeg har i de to første stole til min datter haft Rømer, en stol jeg er sindssyg glad for. MEN jeg har simpelthen ikk råd til at smide 1??? kr til sådan en. Så jeg er gået lidt på kompromis og simpelthen bestemt mig for at med H-sele samt at det er en stol der 'bare' skal bruges fordi selepuden lige er tidlig nok . Ja så synes jeg det er okay..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. januar 2013

BetonSlotsPrinsesserne

http://www.fdm.dk/autostole/test-2012

Her er testenes resultater..

Anmeld

27. januar 2013

spj

Hej Kristian

Hvilken autostol kan du anbefale til et barn der bliver 3 til april og vejer 14,5 kg.
Lige nu sidder hun i en rømer King plus (tror jeg den hedder) som gælder til 15 kg, så tænker at det snart er ved at være tid til hun skal op i en større eller hvad?
Jeg går meget op i sikkerhed så hun skal have den bedste man kan få. Hvad kan du anbefale?

Anmeld

27. januar 2013

Autostol.dk

LouiseVous skriver:

http://www.fdm.dk/autostole/test-2012

Her er testenes resultater..

Ja det er korrekt, at den fik 46% i den seneste test.

Anmeld

27. januar 2013

spj

vi går også meget op i sikkerhed. Da vi skulle havde vores datter havde vi bil og læste en masse om autostole. Dengang var recaro bedst i test så den købte vi fra ny med isofixbase.
Da hun skulle op i nr. 2 stol havde vi ikke bil mere og det er derfor meget begrænset hvor tit vi køre bil. Vi havde ikke råd til at købe en dyr ny stol til hende. Vi valgte derfor at købe en stol brugt, som lå godt i testene og ikke havde været brugt særlig meget.
Nu skal hun snart have en ny stol og jeg er virkelig i tvivl om hvad for en vi skal købe og om vi skal købe brugt igen. Vil selvfølgelig helst have en ny stol til hende, men synes også bare det er mange penge for noget vi bruger max en måned om året.

Anmeld

27. januar 2013

Autostol.dk

Hej Kristian

Hvilken autostol kan du anbefale til et barn der bliver 3 til april og vejer 14,5 kg.
Lige nu sidder hun i en rømer King plus (tror jeg den hedder) som gælder til 15 kg, så tænker at det snart er ved at være tid til hun skal op i en større eller hvad?
Jeg går meget op i sikkerhed så hun skal have den bedste man kan få. Hvad kan du anbefale?

Hej,

Den går faktisk op til 18 kg. så hvis ikke ørene går op til kanten endnu, så vil jeg lade hende sidde i jeres King Plus, da den er sikre end en 15-36 kg. stol, da barnet sidder fast med 5-punktssele.

Men når i engang kommer til, at skulle købe en 15-36 kg. stol, så vil jeg se nærmere på (går ikke ud fra, at i har isofix, da i har en King Plus):

http://www.autostol.dk/model/cybex-solution-x2/ eller  http://www.autostol.dk/model/romer-kid-plus-sict/

Hvis i ikke har plads til en stol med sidekollisionspuder, så vil jeg vælge en http://www.autostol.dk/model/romer-kid-plus/

Hvis i har isofix i bilen, vil jeg vælge ovenstående modeller i "fix" modellen. 

Anmeld

27. januar 2013

spj

Autostol.dk skriver:

Hej,

Den går faktisk op til 18 kg. så hvis ikke ørene går op til kanten endnu, så vil jeg lade hende sidde i jeres King Plus, da den er sikre end en 15-36 kg. stol, da barnet sidder fast med 5-punktssele.

Men når i engang kommer til, at skulle købe en 15-36 kg. stol, så vil jeg se nærmere på (går ikke ud fra, at i har isofix, da i har en King Plus):

http://www.autostol.dk/model/cybex-solution-x2/ eller  http://www.autostol.dk/model/romer-kid-plus-sict/

Hvis i ikke har plads til en stol med sidekollisionspuder, så vil jeg vælge en http://www.autostol.dk/model/romer-kid-plus/

Hvis i har isofix i bilen, vil jeg vælge ovenstående modeller i "fix" modellen. 

Tak for svar.

Må lige tjekke om hendes øre stikker op over næste gang vi skal ud og køre.
Vi har ikke selv bil, så stolen bliver bakset ind og ud af forskellige biler. Vi køre ikke særlig tit i bil. Dog mener jeg faktisk at alle de forskellige biler vi plejer at køre i har isofix.

Vil kigge efter de modeller du nævner når tiden er til en ny stol.

Er det fuldstændig no go at købe en brugt stol hvis man sikre sig at den ikke har været udsat for ulykker og er blevet behandlet ordentligt?

Anmeld

27. januar 2013

-Sigrid-

Autostol.dk skriver:

Jeg har siden starten af december oplevet flere og flere henvendelser vedr. Nania autostole og ved ikke om det skyldes, at Bilka er begyndt at sælge dem eller hvorfor - men jeg oplever ihvertfald en massiv efterspørgelse på dem.

Jeg har derfor skrevet et mindre indlæg om Nania autostole her - hvor jeg har set lidt på test resultaterne.

Det er  Nania Beline 9-36 kg modellensom er den mest efterspurgte og den har faktisk kun fået 46% i autostol testen - hvorfor jeg ikke vurderer stolen til, at være en man bør købe.

Nania autostole er en forholdsvis billig autostol og jeg tror, at det er derfor den er blevet så efterspurgt, men det kan være du ved hvorfor?

Jeg ved, at der er mange, i disse tider, der ikke har råd til de dyre autostole og stod jeg selv i sådan en situation, ville jeg købe en god brugt autostol af en jeg kendte og stolet på - ikke en ny dårlig testet autostol - selvom den var billig.

Men det hele lægger op til min lille afstemning:

Vil du spare på autostolbudgettet?

Absolut ikke.

Vi er begge på SU og optager ikke lån hver måned, men gjorde det for at få en autostol vi begge var rigtig glade for. Vi gik efter sikkerhed først om fremmest. Dernæst skulle den kunne dreje fordi vi planlægger en graviditet inden hun (forhåbelig) er vokset ud af stolen, og jeg fik voldsom bækkenløsning i denne graviditet. 

Vi købte en Maxi Cosi, og vi er meget glade for den

Anmeld

27. januar 2013

Clisolka

Aldrig om jeg ville spare på sikkerheden ved en autostol - hellere spare penge på noget andet i stedet 

Anmeld

28. januar 2013

Autostol.dk

spj skriver:

Tak for svar.

Må lige tjekke om hendes øre stikker op over næste gang vi skal ud og køre.
Vi har ikke selv bil, så stolen bliver bakset ind og ud af forskellige biler. Vi køre ikke særlig tit i bil. Dog mener jeg faktisk at alle de forskellige biler vi plejer at køre i har isofix.

Vil kigge efter de modeller du nævner når tiden er til en ny stol.

Er det fuldstændig no go at købe en brugt stol hvis man sikre sig at den ikke har været udsat for ulykker og er blevet behandlet ordentligt?

I 15-36 kg. klassen har testen bevist, at der faktisk ikke er den store forskel på autostole med/uden isofix. Så isofix i denne vægtklasse er faktisk kun smart, hvis autostolen sidder i bilen heletiden, da den så er sat fast selvom barnet ikke sidder i den.

At købe en brug autostol er forbundet med en risiko for, at den har været indblandet i et uheld eller behandlet dårligt, så den har indre skader.

Lige præcis en 15-36 kg. stol vil jeg slet ikke købe, da den har været brugt i mange år - den skal jo bruges til barnet er 135 cm, så det kan nemt være 5 år og så bliver den altså slidt.

Så jeg vil nok vælgen ny, men så spare lidt og købe en af dem uden isofix.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.