Så er beslutningen taget!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. januar 2013

Rsa

Du er nød til at berette din oplevelse til - er det en pædagogisk konsulent der står for dp? Der vil være andre forældre der kan få samme oplevelser som jer og den kvinde (går ud fra at dp er en kvinde) har godt nok brug for pædagogisk samt professionel vejledning!

Synes dp konceptet er så skrøbeligt, er absolut ikke tilhænger af det Bare min egen lille fordom! Bøvs...

Vil anbefale jer en uggestue, selvom ventetiden nok vil være større... Men har I mulighed for at vente, gør det  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. januar 2013

Anonym trådstarter

Baagøe skriver:

God idé

Hehe tak men ved nu ikke men det er da et forsøg værd

Anmeld

20. januar 2013

Anonym trådstarter

Rsa skriver:

Du er nød til at berette din oplevelse til - er det en pædagogisk konsulent der står for dp? Der vil være andre forældre der kan få samme oplevelser som jer og den kvinde (går ud fra at dp er en kvinde) har godt nok brug for pædagogisk samt professionel vejledning!

Synes dp konceptet er så skrøbeligt, er absolut ikke tilhænger af det Bare min egen lille fordom! Bøvs...

Vil anbefale jer en uggestue, selvom ventetiden nok vil være større... Men har I mulighed for at vente, gør det  

Kan jeg få dig til at uddybe hvorfor du syntes DP konceptet er skrøbeligt? Hvad du helt præcis mener, vil rigtig gerne høre din fordom udfoldet!? 

Regner med at tag ind til pladsanvisningen og bede om en ny plads til den yngste også regner jeg med at fortælle om vores oplevelse men de ar vel tavhedspligt sådan at hun ikke ved vi har klaget om hende for den yngste bliver nok nød til at blive ved hende til vi gar fået en anden plads  Men den store vil jeg gør alt for at h*n ikke skal ned og opleve den dame igen for det kan jeg bare slet ikke bære selvom hun syntes det er sjovt hun bor lige over på den anden side af vejen, men samme dag som vi havde været dernede vil den store hjem til mormor og morfar og h*n kæmpet sådn for at de skulle grine og være glade hele tiden/ h*n kæmpet for at de skulle kunne lidt ham/hende så ubevist tror jeg h*n har opfanget det og h*n har været meget mere skrøbelig og let til tåre hele weekenden så kan man jo ligge i det hvad man vil

Anmeld

20. januar 2013

Rsa

Anonym skriver:

Kan jeg få dig til at uddybe hvorfor du syntes DP konceptet er skrøbeligt? Hvad du helt præcis mener, vil rigtig gerne høre din fordom udfoldet!? 

Regner med at tag ind til pladsanvisningen og bede om en ny plads til den yngste også regner jeg med at fortælle om vores oplevelse men de ar vel tavhedspligt sådan at hun ikke ved vi har klaget om hende for den yngste bliver nok nød til at blive ved hende til vi gar fået en anden plads  Men den store vil jeg gør alt for at h*n ikke skal ned og opleve den dame igen for det kan jeg bare slet ikke bære selvom hun syntes det er sjovt hun bor lige over på den anden side af vejen, men samme dag som vi havde været dernede vil den store hjem til mormor og morfar og h*n kæmpet sådn for at de skulle grine og være glade hele tiden/ h*n kæmpet for at de skulle kunne lidt ham/hende så ubevist tror jeg h*n har opfanget det og h*n har været meget mere skrøbelig og let til tåre hele weekenden så kan man jo ligge i det hvad man vil

Jeg arbejder som støttepædagog i en børnehave, ved hvor vigtigt det er i et hverv med mennesket, for det første, at have god vished teoretisk samt praksisrelateret i henhold til børnene man arbejder med  Ig for det andet, hvor vigtigt det er at have medarbejdere i dagligdagen til at sparre med i enfold til de udfordringer manken mød eller hvad det nu eller kunne være, man kunne få brug for at sparre med andre på.

Jeg mene desuden, at via. Uddannelse lærer du også at begå dig i en bred vifte af teorier, så man har et godt fundament for at kunne gribe forskellige situationer an med forskellige metoder.

Der er 'konstant overvågning' i institutioner hvorimod der i en dp kun er den ene person og derfor svært at få konstruktiv feedback på eventuelleepisoder mm. Der kunne være håndteret anderledes.

Ved en dp, hvis dp'en er syg, skal barnet i gæstedagpleje. I en institution er dr altid voksne og børn, sim ens barn kender + der er et større potentiale for relationer, da der er flere børn, at spejle sig i - børn spejler, som du selv skriver, sig i den voksne og og de andre børn. Derfor er det uhyre vigtigt, at de voksne sbærerne omgås er gode rollemodeller.

Jeg kunne blive ved, men stopper her... Det er mine tanker. Har haft børn i begge dele og vil ti hver n tid vælge vuggestue! 

Øog med det sagt, fær jeg bliverhaglet ned af dp fortalere  Finders der jo ligesåvel dårlige pædagoger som der findes dårlige dagplejere 

Anmeld

21. januar 2013

maryjane

Anonym skriver:

Nej det vil jeg jo heller ikke mene og børn er jo forskellige nogen græder næsten uden lyd på nogen græder højt men det er vel okay?det burde vel ikke være et problem? Nogen gange når de andre børn græder så går der faktisk et stykke tid inden hun tager dem op men hun står bare og kigger på dem!  Detteer jo faktisk ikke sundt for børn! 

Puha  Stakkels børn 

Anmeld

21. januar 2013

Sillemoar

Frk. Himmelblå skriver:

Sikke en historie!

Jeg tænker, at det måske vil være den bedste idé for jer at finde en god vuggestue med professionelt personale.

Pædagogerne i en prof. vuggestue vil vide, hvordan de skal gribe det an - også i forhold til storesøster, når hun er med for at hente/aflevere. 

Jeg synes virkelig, det er synd for jer med den grimme oplevelelse. Flot af jer, at I er ansvarlige forældre, der sørger for at træffe en vigtig - men hård - beslutning i tide for jer selv og jeres børn.

Held og lykke med at finde god ny pasning.

Anmeld

22. januar 2013

Pige2009

Anonym skriver:

Hehe tak men ved nu ikke men det er da et forsøg værd

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.