Anonym skriver:
Kan jeg få dig til at uddybe hvorfor du syntes DP konceptet er skrøbeligt? Hvad du helt præcis mener, vil rigtig gerne høre din fordom udfoldet!?
Regner med at tag ind til pladsanvisningen og bede om en ny plads til den yngste også regner jeg med at fortælle om vores oplevelse men de ar vel tavhedspligt sådan at hun ikke ved vi har klaget om hende for den yngste bliver nok nød til at blive ved hende til vi gar fået en anden plads
Men den store vil jeg gør alt for at h*n ikke skal ned og opleve den dame igen for det kan jeg bare slet ikke bære selvom hun syntes det er sjovt hun bor lige over på den anden side af vejen, men samme dag som vi havde været dernede vil den store hjem til mormor og morfar og h*n kæmpet sådn for at de skulle grine og være glade hele tiden/ h*n kæmpet for at de skulle kunne lidt ham/hende så ubevist tror jeg h*n har opfanget det og h*n har været meget mere skrøbelig og let til tåre hele weekenden
så kan man jo ligge i det hvad man vil
Jeg arbejder som støttepædagog i en børnehave, ved hvor vigtigt det er i et hverv med mennesket, for det første, at have god vished teoretisk samt praksisrelateret i henhold til børnene man arbejder med Ig for det andet, hvor vigtigt det er at have medarbejdere i dagligdagen til at sparre med i enfold til de udfordringer manken mød eller hvad det nu eller kunne være, man kunne få brug for at sparre med andre på.
Jeg mene desuden, at via. Uddannelse lærer du også at begå dig i en bred vifte af teorier, så man har et godt fundament for at kunne gribe forskellige situationer an med forskellige metoder.
Der er 'konstant overvågning' i institutioner hvorimod der i en dp kun er den ene person og derfor svært at få konstruktiv feedback på eventuelleepisoder mm. Der kunne være håndteret anderledes.
Ved en dp, hvis dp'en er syg, skal barnet i gæstedagpleje. I en institution er dr altid voksne og børn, sim ens barn kender + der er et større potentiale for relationer, da der er flere børn, at spejle sig i - børn spejler, som du selv skriver, sig i den voksne og og de andre børn. Derfor er det uhyre vigtigt, at de voksne sbærerne omgås er gode rollemodeller.
Jeg kunne blive ved, men stopper her... Det er mine tanker. Har haft børn i begge dele og vil ti hver n tid vælge vuggestue!
Øog med det sagt, fær jeg bliverhaglet ned af dp fortalere
Finders der jo ligesåvel dårlige pædagoger som der findes dårlige dagplejere