Så er beslutningen taget!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. januar 2013

Anonym trådstarter

Månsson skriver:

Det er jo super svært at sige.. Her hvor jeg bor vil det ta sin tid da alle er fuld booket men det er jo forskelligt fra by til by og hvis du vil ha det til at gå hurtigere så tror jeg bestemt du ska fortælle det hele, de har jo os tavshedspligt så det kommer ikke din dp ved

Kommer det ikke vider til DP'eren det jeg fortæller? Det troede jeg faktisk det gjorde i forbindelse med at vi fik flyttet vores barn at så havde hun ret på en forklaring! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. januar 2013

Anonym trådstarter

Drømme skriver:

HElt enig.

Til TS: Hold da op en oplevelse, håber I hurtigt kan få en ny DP'er eller en vuggestueplads !

Tak håber vi virkelig også!?

Anmeld

19. januar 2013

Frk. Himmelblå

Anonym skriver:

Er den rigtig for føler mig utrolig hysterisk!! Og ja den er utrolig hård! Og jeg hælder også mest til vuggestue selvom vi skal køre lidt efter det men tænkte nemlig også på det med uddannet personale men man høre jo bare så meget Og har ingen erfaringer hvad gælder vuggestue!?

og eg kan jo nemlig ikke undgå at h*n nogen gange er med det kan jeg jo bare ikke

Altså, det gælder om at vælge rigtigt. Det er en vigtig beslutning.

Og hvis I har mulighed for at hente og bringe i bil, synes jeg ikke, det skulle komme an på, om der er et lille stykke vej til et godt sted.

Jeg ville altid vælge en vs - med mindre jeg kendte godt til en bestemt dp, som jeg vidste, at jeg kunne være meget tryg ved.

Jeg har selv en handicappet datter, og jeg kender til sensitiviteten omkring andres holdninger til et særligt barn. Så jeg ville aldrig kalde dig hysterisk.

Anmeld

19. januar 2013

L&V

Anonym skriver:

NæNæ

Kommer det ikke vider til DP'eren det jeg fortæller? Det troede jeg faktisk det gjorde i forbindelse med at vi fik flyttet vores barn at så havde hun ret på en forklaring! 

Næh ikke hvis de ved hvad tavshedspligt betyder og ellers kan i jo bare pointere på det kraftigste at det ska det ikke selv om jeg mener hun bør vide det da det ikke er okay opførsel

Anmeld

19. januar 2013

Anonym trådstarter

Frk. Himmelblå skriver:

Sikke en historie!

Jeg tænker, at det måske vil være den bedste idé for jer at finde en god vuggestue med professionelt personale.

Pædagogerne i en prof. vuggestue vil vide, hvordan de skal gribe det an - også i forhold til storesøster, når hun er med for at hente/aflevere. 

Jeg synes virkelig, det er synd for jer med den grimme oplevelelse. Flot af jer, at I er ansvarlige forældre, der sørger for at træffe en vigtig - men hård - beslutning i tide for jer selv og jeres børn.

Held og lykke med at finde god ny pasning.

Kan ikke finde ud af om jeg skal holde den yngste hjemme for syntes også det er synd at h*n nu er begyndt at komme ud for så bare at blive revet hjem igen og skal snart starte på "arbejde" igEn, vi taler om under en uge! 

Og jeg ved jo ikke hvir lang tid der går før vi får en ny plads men er også ked af at sende den yngste afsted!?

puha jeg syntes godt nok det her er en følelses mæssig svær omgang! 

Anmeld

19. januar 2013

Anonym trådstarter

Frk. Himmelblå skriver:

Altså, det gælder om at vælge rigtigt. Det er en vigtig beslutning.

Og hvis I har mulighed for at hente og bringe i bil, synes jeg ikke, det skulle komme an på, om der er et lille stykke vej til et godt sted.

Jeg ville altid vælge en vs - med mindre jeg kendte godt til en bestemt dp, som jeg vidste, at jeg kunne være meget tryg ved.

Jeg har selv en handicappet datter, og jeg kender til sensitiviteten omkring andres holdninger til et særligt barn. Så jeg ville aldrig kalde dig hysterisk.

Tak det betyder meget for mig og ja man er lidt mere sensibel overfor sine børn der har nogle vanskeligheder af den ene eller anden art! 

Hvorfor vil du fortrække vuggestue frem for DP??

Anmeld

19. januar 2013

Anonym trådstarter

Månsson skriver:

Næh ikke hvis de ved hvad tavshedspligt betyder og ellers kan i jo bare pointere på det kraftigste at det ska det ikke selv om jeg mener hun bør vide det da det ikke er okay opførsel

Det er også okay hun får det at vide men så skal det da først være efter vi er stoppet helt! men hver sag har jo to sider, og det kan jo også bare være mig der er hysterisk men det føler jeg nu ikke det er! 

Anmeld

19. januar 2013

L&V

Anonym skriver:

D

Det er også okay hun får det at vide men så skal det da først være efter vi er stoppet helt! men hver sag har jo to sider, og det kan jo også bare være mig der er hysterisk men det føler jeg nu ikke det er! 

Det kan jo os være lige meget om du så var.. I er kunden og i ska føle jer trygge når jeres barn er afsted... Hvis der er en vuggestue ville jeg klart vælge det

Anmeld

19. januar 2013

Frk. Himmelblå

Anonym skriver:

Tak det betyder meget for mig og ja man er lidt mere sensibel overfor sine børn der har nogle vanskeligheder af den ene eller anden art! 

Hvorfor vil du fortrække vuggestue frem for DP??

Jeg foretækker vs, da det er professionelt personale. Og fordi der er mere end et pat voksne øjne.  - Hvis en pædagog kan leve med et barn, der ikke får skiftet en ble,  så er der med garanti en anden ansat, som ikke vil være ved det. Moral og faglig stolthed bliver simpelthen en faktor, og  jo flere, der kan se til, at alt foregår, som det bør, jo bedre..

Mange dp'er er super gode, men du lægger mere af dig selv og dine børn i hendes hænder, når du vælger hende. Det kan være enormt givende, men også meget risikabelt.

Grundlæggende er det hårdt at vælge pasning. Det er jo ansvaret for vores pureste guld, vi deler ud af. Men jeg siger: Stol på din mavefornemmelse. Vælg aldrig et sted, du ikke kan gå 100% ind for. 

Det drejer sig trods alt kun om en kortere periode, hvor det kan blive lidt kaotisk for jer, indtil I lige får fundet det helt rigtigee sted. Alternativt - hvis I vælger forkert/forhastet - kan det komme til at betyde mange års kaos for barnet. 

Giv tid, is i maven, det skal nok gå.

Anmeld

19. januar 2013

Leyla94

Månsson skriver:

Jeg syntes du ska ringe ind på pladsanvisningen og fortælle om din oplevelse også holde den lille hjemme indtil der er fundet noget andet.. Jeg ville os kontakte kontaktpædagogen og fortælle om situationen også burde der ku findes noget hurtigt men når det nu er så specifikt det i ønsker er det bare ikke sikkert at de bare lige finder det med det samme, men hvis i er fleksible og fortæller om jeres situation burde det ku lade sig gøre

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.