Vores barn startet først på ugen i DP desværre er det ikke gået så godt :-(
Torsdag kom h*n hjem med en rød nummse der blødte og h*n har ellers aldrig som i aldrig rød numse heller ikke selvom vi ikke lige skifter med det samme - allerede der tænkte vi okay så.
Fredag tager vi så den store med ned at hente og vi går ind og siger hej til lille.... og DPéren ikke engang siger hej til den store hun lader bare som om den store ikke er der. mine unger leger imens jeg prøver at få pakket tingene (vi er de sidste) og jeg får aftalt det sidste med DPéren.
Da vi skal til at gå bliver den store ked af det og kan ikke lige finde ud af hvad der sker eller hvad der skal til at ske (den store har et psykisk handicap og angst - dette er DPéren udemærket klar over og forberedt på) DPéren ruller med øjene og laver himmel vendte øjne - jeg følte virkelig at hun så direkte ned på den store (dette såret mig dybt da den store jo ikke an gøre for at H*n har det svært ved nogle ting og da jeg fortrækker folk ser alt det gode ved den store frem for kun at se det negative og jeg vil mene en erfarende dame inde for faget må kunne tackle børn og deres forskelligheder) inden vi går sagde hun - det er da vist ikke så smart hun kommer med her - hva?! og at dte vist ikke havde været en smart beslutning- følte hun sagde at den store ikke var velkommen og har da bestemt heller ikke lyst til at tag den store der er så følsom med hen til et sted hvor hun bliver mødt med alt andet end venlighed og imødekommenhed. forinden havde hun sagt at hun kun havde et problem med den lille og det var at h*n skriger lidt højt når h*n er ked af det eller hviner når h*n er glad og at det var noget vi skulle arbejde på.
der har været flere ting men det er dem der fylder mest.
vi har valgt at når tilliden allere er brudt efter så få dage og at når hun ser ned på den store og ikke ser hende så føler vi ikke hun kan være en prima person i den lilles liv og præge den lilles hverdag, liv, personlig udvikling mm. vi skal have en DP'er der kan støtte op om deres søskendforhold tros de problemstillinger den stor nu har og vi har brug for en DPér der ikke ser den lilles lydnivau som et problem men som en del af det at børn er forskellige og det er okay, vi har brug for en DPér vi kan stole på og som støtter os som en helhed og ikke som "bare" passer vores barn.
vi har derfor valgt at søge om at få en ny DPér gerne lidt ynger eller en vuggestue selvom vi så skal køre lidt efter det. - hvordan forgår det? nogen mer erfaringer og kan man bede om at det forgår riemlig akut da vi ikke ønsker den lille sal vende sig for meget til at være der??
og hvad tænker i om det hele?
igår havde jeg så ondt i maven og kvalme - jeg blev direkte fysisk dårlig over den måde den store var blev mødte på og jeg følte mig så ked af at skulle sende den lille afsted igen.
Anmeld