Underskriftindsamling - gratis HPV-Vaccine til alle

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. januar 2013

morethanperfect

Fenja09 skriver:

Ja, man kan få vaccinen gratis hvis man er født i årene 1985-1992. Min søster er 26 år og er dermed fra årgang ´86 og hun er i gang med at få den - hun har fået de første to. Så afsted til lægen med jer!

Okay super . Hørte bare det sluttede nu her til januar ..

Tak .. Ringer Mandag

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. januar 2013

Fenja09

Jeg læser skam også om både for og imod.. 

Dine læger er for, min er imod (når der er snak om allerede seksuel aktive kvinder) Dette jeg linker til er imod og kræften bekæmpelse er for... 

Jeg synes det er svært som borger at finde ud af hvilket man skal forholde sig til, men jeg hælder nok mest til at jeg synes som min læge og artiklen at vaccinen er kommet for hurtig på gaden + jeg synes der er gået lidt hysteri i den efter at Mira W er død... godt at hendes død har sat fokus, men synes måske det har været lige ekstremt nok...

Svær debat at tage på skrift, da jeg ikke altid er lige god til at formulere mig...

Men jeg vil fortsætte med at følge debatten på forskellige medier, for jeg sidder også med følelsen af at skulle jeg få livmoderhalskræft og vaccinen kunne have hjulpet mig og jeg ingen bivirkninger har fået, så har jeg i den grad svigtet mine piger...

Jeg har nu slet ikke tænkt på det i forhold til Mira Wanting - har altid været for vaccinen, synes det er en fantastisk god mulighed for at beskytte sig mod noget, som er så livstruende. Og jeg mener, at vi gør det i mange andre tilfælde som kan være ligeså farlige som denne vacc. men vi gør det alligevel. Der ikke noget som er fuldstændig risikofrit - det er bare om man er villig til at tage chancen, både på den ene og den anden måde.

Det jeg egentlig også synes er vigtigt i forhold til denne "debat" er, at det burde være et valg man selv tager - om man har lyst til at blive vacc. og ikke hindres pga køn eller alder. Dem der så ikke vil vacc. kan lade være, men dem der har lyst til det skal have muligheden. Det er i hvert fald min mening

Anmeld

18. januar 2013

Fenja09

morethanperfect skriver:

Okay super . Hørte bare det sluttede nu her til januar ..

Tak .. Ringer Mandag

Ok, det har jeg intet hørt om, men det er da muligt at jeg har misset den infomation. Jeg ved at min søster bare skulle få det første stik inden hendes fødselsdag i Maj for ellers var det for sent. Måske nogle læger slækker lidt på det? Nå, men anyways så håber jeg da at i kan nå det!

Anmeld

18. januar 2013

tarkoflen

Kofoed. skriver:

Hvorfor skulle drenge vaccineres for livmoder hals kraft? Desuden så bliver hpv gratis for alle, men de er nød til at tage en alders gruppe af gangen, først var det alle født i 1992 til 2000 (alle efter 2000 bliver automatisk tilbudt en, når de fylder 12). Nu er det 1986 (mener jeg) til 1991, den slutter til 31/12 2013, så bliver det den næste aldres gruppe osv.

Så forstår ikke denne underskrift indsamling? Er det bare mig?

Det der er for dårligt i mine øjne er dog, hvorfor har de kun gjort vaccinen gratis i 16 måneder for den fødedygtige alder, når vaccinen skal tages over 6 måneder og man ikke må være gravid når den gives? Ikke særlig gennemtænkt.

Min far fik kræft i halsen og vi fik at vide, at det var den samme type kræft, som kvinder får som livmoderhalskræft, derfor er min lillebror blevet vaccineret

Anmeld

18. januar 2013

Stumpen

Fenja09 skriver:

Jeg har nu slet ikke tænkt på det i forhold til Mira Wanting - har altid været for vaccinen, synes det er en fantastisk god mulighed for at beskytte sig mod noget, som er så livstruende. Og jeg mener, at vi gør det i mange andre tilfælde som kan være ligeså farlige som denne vacc. men vi gør det alligevel. Der ikke noget som er fuldstændig risikofrit - det er bare om man er villig til at tage chancen, både på den ene og den anden måde.

Det jeg egentlig også synes er vigtigt i forhold til denne "debat" er, at det burde være et valg man selv tager - om man har lyst til at blive vacc. og ikke hindres pga køn eller alder. Dem der så ikke vil vacc. kan lade være, men dem der har lyst til det skal have muligheden. Det er i hvert fald min mening

Ja det er godt at vaccinere sig mod noget livstruende, men de bivirkninger som kan medfølge er ikke ligefrem nogen man kan se igennem fingre med...

Men ja den burde være der for alle og ikke bare en bestemt aldersgruppe eller køn, så langt er vi helt enig.. Ingen er mere værd end andre..

Anmeld

18. januar 2013

Kofoed.

morethanperfect skriver:

Min svigerinde fortalte mig da lige , at det var for sent for os at blive vaccineret .. Hun er fra 89 og jeg er fra 90 ..

Men du skriver at vi skal vaccineres nu ?? Altså at vi kan få den gratis nu ?? 

Det er ikke forsent endnu, den køre indtil december i år, men hvis i kun når to inden da, så skal i betale den 3. selv. (var selv inde og få 2. sidste fredag). Min søster (88'ser) har termin her i marts, hun blev gravid i juni,det betyder, at når hun har født, så skal hun starte indenfor 3 måneder med vaccinen og lægen har endnu ikke svaret på, om hun må amme i mens hun for den, ellers er det jo lidt, jamen så må hun jo betale selv...

Anmeld

18. januar 2013

FrkZier

Fenja09 skriver:

Vil bare gøre opmærksom på at der lige nu er en underskriftindsamling i gang, for at gøre HPV - Vaccinen gratis for alle, også drenge.

Så, kom til tasterne piger!

Undskylder på forhånd, hvis den allerede har været oppe herinde.

http://www.skrivunder.net/gratis_hpv-vaccine_til_alle

/Fenja

done

Anmeld

18. januar 2013

Fenja09

tarkoflen skriver:

Min far fik kræft i halsen og vi fik at vide, at det var den samme type kræft, som kvinder får som livmoderhalskræft, derfor er min lillebror blevet vaccineret

Min mor døde af cancer her i Sep 12 og hun havde det også i halsen, som så spredte sig til strube, svælg, tunge osv. ( på 7 år). Der fortalte lægerne også at de ikke kunne udelukke at det ikke skyldtes en HPV virus, men den nøjagtige årsag til hvorfor hun fik det vides ikke. Det er heldigvis ikke arveligt betinget - i hvert fald ikke den form min mor havde. Kan dog godt forstå at din lillebror er vacc. det er rigtig fornuftigt.

/Fenja

Anmeld

18. januar 2013

Fenja09

FrkZier skriver:

done

Anmeld

18. januar 2013

Kofoed.

tarkoflen skriver:

Sjovt min sygeplejerske har slet ikke sagt de ting. (ved min læge er det sygeplejersken der vaccinere)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.